Zimní pneu nebo celoroční?

Od: Datum: 20.09.16 15:28 odpovědí: 27 změna: 27.10.16 14:19
avatar

Přeji všem pěkný den :) Koupila jsem si v autobazaru "nové" auto, Opel Corsa r.v. 2007, má letní pneu s krásnými disky a já řeším dilema, co si pořídit na zimu - zimní pneu s alu disky a měnit každý rok, nebo si pořídit kvalitní celoroční pneu a nemuset měnit? Jde o to, že jezdím jen krátké trasy - do města nakoupit, k doktorovi a tak, proto se mi zdají výhodnější ty celoroční, na mé ježdění budou stačit a nebudu muset nic měnit... co vy na to? co byste poradili? díky :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.09.16 15:36
avatar

Pokud to je opravdu jen na takovéto pojíždky tak jděte do celoročních.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: michalr
Datum: 20.09.16 15:38

Ač mě každý odrazoval a říkal jaký jsem pablb, tak jsm pořídil celoroční. Jedná se o auto co jezdí většinou po městě, do hor s tím nejezdím, závodník nejsem. Všude se píše jak mají špatné vlastnosti (delší brzdná dráha, špatně drží na silnici atd.). Nic z toho jsem nezpozoroval a jsem maximálně spokojen. Pokud nenajedete ročně více jak 10000 km jsou celoroční ideální voba. Podotýkám, že nemám žádné drahé ale takový průměr...

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 20.09.16 16:35

Já jsem někde četl, že s novým zákonným ustanovením o povinnosti mít zimní výbavu ve vyznačených úsecích celoroční pneu skončily a že policajti uznávají jen zimní a letní. A co Vám řekne pojišťovna, až na ná budete chtít plnění z titulu nehody v zimě a v protokolu bude uveden "celoroční" vzorek pneu? Můžete mi tuto problematiku trochu objasnit?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: michalr
Datum: 20.09.16 16:37

pokud vím celoroční pneu je značena jako m+s, tedy stejně jako zimní a policajt pozná velký kulový...pokud se tedy neco nezmenilo...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 20.09.16 16:46

Zimní musí mít označení M+S, což prakticky všechny celoroční splňují. = policajt i pojišťovna je musí uznat jako zimní.

V každém případě celoroční jsou kočkopes, v létě horší než letní a v zimě horší než zimní. Osobně pokud jedny gumy tak bych volil zimní - na sněhu jsou rozdíly mnohem větší než na asfaltu.

Pokud celoroční (někdo kdo nemusí nutně jet ve sněhu, ale odloží jízdu až je mokré nasolené), tak prakticky stejná bude dva roky stará zimní se vzorkem 5mm. Kromě aquaplanninku, tam je rozdíl mezi 8 a 5 mm - 5mm zaplave ve 130, 8mm ve 150 (záleží na autě, lehké auto v hluboké louži zaplave dřív) = vzal bych rok dva staré např. Conti TS850, GY Ultragrip atd. Spousta lidí 5mm už jako zimní vyhazuje (hlavně v Německu, Rakousku kde je to pro ně pár za pakatel)

Stačí pár metrů námrazy a nedobrzdit o metr a je po veškerých dohadech "kdo jezdí málo ten to nepotřebuje"

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.09.16 15:47
avatar
Narovinu celorocni nebudou nikdy jako zimni. Jenze pokud jen par km , jeste vetsinou az kdyz je posolene a snih odklizen. Tak celorocni staci. Pokud se , ale jezdi z prace na smeny , i v pocasi kdy huste snezi a silnicari nestihaji a v pocasi , kdy pres den je + a vecer - a je silnice namrzla , tak jsou zimni nutne.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.09.16 16:15
avatar

Dost podstatne je, kde budete jezdit. Jina bude situace v Praze, jina v Krkonosich, ci na Sumave. Ja osobne jednoynacne preferuji zimni pneu, ale ja najezdim rocne okolo 80 tkm. Pokud skutecne jezdite kratke trasy po suchu, proc nejit do celorocnich.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.09.16 19:08
avatar

Doporučuju pořídit si i zimáky, případá nehoda je souhra spousta faktorů, jedním z nich bývá i nevhodné obutí. Další věc je, že by se kola měla sundávat už kvůli údržbě, ne být na autě od nových do sjetí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 20.09.16 19:12

Kvuli udrzbe? Udrzbe ceho? Nebo si myslite, ze tazatelka na aute bude delat brzdy, loziska ci svislaky? Teda, ne ze bych ji podcenoval, ale...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tonydak
Datum: 20.09.16 19:51

Pokud nejste nějaká agersivní řidička a jezdíte langsam, a nebydlíte na horách, koupil bych ty celoroční. Mám je druhý rok a jsem spokojen. Ani jsem nějak nepocítil delší brzdnou dráhu, jak je většinou vytýkáno. To bude asi tím, že nejezdím rychle a vše normálně dobrzdím ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.09.16 19:55
avatar

tonydaku, jak poznáte, že máte celoroční pneumatiky?


doplněno 20.09.16 20:08:

děkuji za vstřícnost, ale jak jsou označeny, že jsou celoroční?

Jaký nápis mají..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tonydak
Datum: 20.09.16 20:03

Kupoval jsem je jako celoroční a jsou tak označeny. Předpokládám, že na to jsou nějaký v uvozovkách tabulky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.09.16 20:21
avatar

to je psáno na pneu nebo jen na nějakém papíru-štítku k pneu?

Já oosobně vidím jako celoročné takovou pneu která má označení M+S a já ji dám na auto a jezdím na ní celoročně!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.09.16 19:54
avatar

Minda, jak se pozná celoroční pneumatika? Zkuste to zjistit a dozvíte se, že je to zimní pneumatika, která se používá celý rok.

Jak správně napsal asd.


doplněno 22.09.16 11:04:

Paní Mindo, já jen stále (mnoho let) čekám, až mi někdo přečte z pneumatiky, čím se ličí zimní od celoroční.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.16 08:33

Já doporučuju na zimu koupit obyčejné plechové disky s poklicemi a na ně zimní pneumatiky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.09.16 09:43
avatar

děkuji všem za názory - pane Milane, pokud se jedná o značení celoročních pneu, dočetla jsem se, že kromě M+S by tam měl být piktogram vločka, kapka,list a slunce (tuším) - zkrátka všech sezón, takže by to neměly být obyč. zimáky... po přečtení vašich rad jsem došla k názoru, že bude bezpečnější pořídit si zimní a měnit - koupím použité plecháče a nejspíš vraníky... díky všem za rady :)

Od: asd1
Datum: 22.09.16 09:46

Z levných spíš Sava Eskimo nebo Debica Frigo. Vraníky jsou na hrabačky ve sněhu kolem vesnice, na léto opravdu ne.

Z levných - když seženete rok dva starou TS 850 s 6mm vzorkem, tak to bude lepší volba Ty jsou dobré i v létě - i s vysokým vzorkem nehučí ani moc neplavou a moc se neojíždí. Krom toho vám vydrží déle než nové levné (vzorek z 6 na 4 mm vydrží minimálně 15 tisíc km běžného ježdění.

Disky na zimu - jednoznačně plech. Hlavně alu má velké díry = zaparkujete, v ráfku namrzne koule ledu a pak vibrujou kola (nebo ten led musíte z ráfku vysekat)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.09.16 11:56
avatar

asd1 - však já je chci do sněhu kolem vesnice... ;) rozhodla jsem se měnit letní-zimní-letní... atd...kvůli bezpečnosti :)

Od: romanb74
Datum: 22.09.16 13:52

2x ročně 1 hodina na přehození kol, žádné drama. A to najezdím se svým střepem pouhých 5tkm ročně. Jenže kola byly k autu a v použitelném stavu. I když... v našich končinách (PA) by si člověk mnohdy vystačil s letníma i přes zimu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.09.16 06:29

Taky přeji hezký den a upozorňuji, že celoroční pneumatiky neexistují. Lépe řečeno, neexistuje směs, která by splňovala požadovaná kritéria, jak v létě, tak v zimě. Prostě nelze! Jedná se pouze marketingový tah. V létě jsou v průměru o 20°C vyšší teploty než v zimě. A tyto teploty ovlivňují stav samotné pneumatiky a pochopitelně i vozovka má úplně jinou teplotu. A tedy v zimě potřebujete směs, která nebude při takových teplotách příliš tuhá a zároveň v létě zase nebude příliš měkká. Což u téže směsi jaksi logicky nejde. To bylo ale jen k teorii. Zákon nám od 1.11. do 31.3. "nařizuje" použití zimních pneumatik. Samozřejmě stále jen za nepříznivých povětrnostních podmínek, ale i tak se vyplatí používat zimní, protože se nemusíte bát, že do rána nasněží nebo bude mrznout. A co se týče použití zimních pneu i v létě, tak pokud najedete 100km, tak budiž, ale jinak je to jen zbytečné ničení, protože zimní pneu se za vyšších teplot nadměrně opotřebovávají. A vzhledem k povinnosti min. výšky vzorku 4mm, je to velký nerozum.

Jinak zimní pneu se značí "M+S", popř. symbolem sněhové vločky.

To je na úvod asi tak všechno. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.09.16 08:51
avatar
Ano je to tak staci mit na pneu M+S a vlocku a je to v poho i , kdyz budu mit 10roku stare pneu a budou tvrde jak kamen...
Hodne lidi jezdi cely rok na zimnich. Pokud jezdi kolem komina , podle zakona je to taky v pohode.
Celorocni ala univerzalni tez maji vlocku a znak m+s a jdou pouzit v zime.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: zofik
Datum: 27.10.16 09:37

Ty dilino marketingový tah je že nám nutí zímí a letní pneu.Taková celoroční pneu Nokian je finský výrobek asi ve finsku nemají zimu a sníh.celoročky jezdím 4 rok a jsou v pohodě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.10.16 10:26

Ač porušuješ pravidla této poradny, slušného chování a neumíš napsat gramaticky správně ani jednu českou větu, budu reagovat. Naprosto nechápu smysl tvého příspěvku, protože nikdo neřekl, že zimní jsou nepoužitelné v létě nebo že letní nejsou použitelné v zimě. Nejsou hranatý, takže proč by se na nich nedalo jezdit, že? Mluvil jsem o tom, že pro léto je potřeba jiná směs než pro zimu. A přes to nejede vlak. Takhle to je a vždycky bude, pokud nebudou celej rok zhruba stejný teploty. Až ti bude něco říkat pojem adheze, tak možná pochopíš, o čem můj příspěvek byl.

Řešit tady, jestli jsou zákony postavený špatně nebo dobře, je naprosto mimo. To jistě líp vyřešíš s kumpánama u piva.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 27.10.16 14:19
avatar

Nevím jak Vás, zofiku, ale mě nenutí přezouvat zimáky nějaký marketingový tah, nýbrž prostý, selský rozum. Asi stejně tak, jako si nevyrazím v sandálkách do závějí, tak naprosto stejná logika je v případě pneumatik. Ty se liší nejen oním znakem M+S na boku, liší se i vzorkem a ZEJMÉNA složením směsi běhounu. Takže je vcelku pochopitelné, že pneumatika, která by dokázala perfektně držet na letním asfaltu rozpáleném na 60°C a na promrzlém na -30°C jaksi neexistuje. To je hledisko bezpečnosti. Vy však akcentujete evidentně ekonomické hledisko - ale i tak - ano, mám dvě sady kol. Ovšem zase mi vydrží 2x tak dlouho. Takže většinou dvě sezony, kola si měním sám, kdy chci, nestresuji se, jestli mají volno v servisu. A ekonomika asi nebude úplně příznivá ani pro Vás v případě, že Vám to ustřelí a pošlete auto do pankejtu.

Mimochodem - kolega z práce také uvažoval ekonomicky, proto vyjel v létě do Itálie na zimákách, aby je ekonomicky více zhodnotil. Ovšem Polizia stradale mu jeho ekonomické plány lehce nabourala, když tuto snahu ocenila pokutou 700€. Což se dozajista vyplatí

Ale jak už jsem psal - pokud někdo pendluje jen meli Lidlem a zdravotním střediskem a tudíž neojede gumy anii za 4roky tak chápu, že holt půjde do celoročních. Furt lepší, než stále letní...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 27.10.16 12:15

podle všech dostupných testů které jsme četl jsou v zimě celoroční pneu horší než zimní pneu a v létě mají celoroční pneu horší vlastnosti než letní pneu...

Je to logické, jde o jakýsi kompromis mezi tvrdými letními a měkkými zimními pneu...

Pokud corsa stojí před barákem a použije se 2 x týdně k nákupu rohlíků, klidně celoroční...

Ale na vysočinu v zimě nebo na ledovec v Alpách bych tím nejel

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.10.16 12:22
avatar
Jj klidne celorocni a klidne cely rok zimni. Jezdi tak az 30% aut. Ten kdo malo nejezdi, je blbost mit zimni a letni. Ktomu zimni vyhazovat co 6roku...
Kdo má suv, nebo offroad 4x4 tak tam neni co resit.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 27.10.16 12:22

Celoroční jsou takový kočkopes,nejsou to ani zimní ani letní. Bral bych je opravdu jen pokud najezdíš do 5 tisíc ročně a v zimě musíš hodně opatrně. Pokud by jsi jezdila více,tak normálně zimní a letní. Koupit si třeba ještě sadu plecháčů,na ně dát zimní a před sezónou jen dát vyvážit a vyměnit kolo za kolo

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.