Felicia - tlakuje chladící okruh

Od: Datum: 17.09.16 21:41 odpovědí: 12 změna: 19.09.16 21:41

Ahoj,

mám Felicii 1.3mpi. Mám problém, že mě tlakuje chladící soustava (horní tlustá hadice). Na motoru je cca pred 2měsíci vyměněné těsnění pod hlavou a srovnaná hlava, je taky vyměněný celý termostat(i s domečkem).

Problém je ten, že když se motor zahřeje, tak se ručička vyšplhá k prostřední čárce a pak klesne a znovu vystoupne na tu čárku. Po chvilce se ručička dostane nad a začne stoupat téměř až k 110°C(tipuju 100-105) a už neklesne na tu prostřední čárku. Ventilátor spíná funguje a spíná, tak jak má. Kapalina je pod ryskou max.

Po vypnutí motoru a otevření kapoty je horní tlusta hadice strašne natlakovaná. Když otevřu víčko nádobky, tak se tlak uvolní(nebublinkuje).

Poraďte co s tím?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.09.16 22:01
avatar

Zkusil bych vyměnit termostat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.09.16 22:28
avatar

Ne zkusit, ale udělat. Je to stoprocentně podstata problému

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.09.16 22:40

No můžete zkusit ten termostat vyhodit a jezdit bez něj-poznáte jestli je problém v něm ale ta hlava byla i zkoušena tlakem?Měřil jste vložky válců-nebyli utopeny?Také může být špatná vodní pumpa*nevi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 18.09.16 09:49

Ono hodně záleží kdo to dělal. U tohodle motoru se musí změřit přesahy vložek válců. Taky záleží na kvalitě použitého těsnění-u toho nejlevnjšího breku bych se nedivil ani živnotnosti dva měsíce. Taky nestačí jen srovnání hlavy,ale i její tlaková zkouška,jestli není prasklina v ní.

Jinak pravděpodobně termostat,stejně jako s těsněním,pokud koupíš tu nejlevnější náhražku,tak nemusí fungovat ani jako nový. Nebo vodní čerpadlo,můžou být uvolněné nebo sežrané lopatky a voda prostě neobíhá tak jak má.

Že je hadice natlakovaná je normální,v motoru je za chodu přetlak,otázka je kolik natlakovaná

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kluk1
Datum: 18.09.16 09:54

Termostat je vyměněný viz. popis problému.

Od: fik
Datum: 18.09.16 12:00

A jaký jsi koupil? pokud nějakou tu čínskou náhražku tak je klidně možný že je po 2 měsících zase špatná

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.09.16 13:13
avatar

Vysvětlete mi prosím jakou může mít termostat spojitost s tlakováním do chladicí soustavy?


doplněno 18.09.16 18:54:

Jo znám ale chladicí soustava auta a papinův hrnec je něco jiného.Vždy když jsem viděl v autě tlakovat do vody-nikdy nebyl na vině termostat ale VŽDY jen těsnění pod hlaovou nebo prasklá hlava ...Dokonce jsem viděl pár vadných termostatů ale aby při tom tlakovalo? NIKDY asi jsem toho teda viděl málo.

Dle mne je to jednoznačné-těsnění pod hlavou či samotná hlava!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 18.09.16 13:24

Říká ti něco papiňák?


doplněno 19.09.16 10:38:

Jestli tam má 110°, tak tlak stoupne i teplotou = termostat je zavřený na vnitřní okruha v motoru se voda ohřívá nad 100°, tlak stoupne v celém okruhu. Pod tlakem je bod varu vyšší tak tam není pára ale pořád voda. Víčko je přetlakové, po jeho otevření se vytváří pára v motoru, ale cestou se ochladí a až ven to nedojde...

= spaliny do vody to nutně být nemusí

V každém případě se to přehřívá = termostat, oběh vody - vodní pumpa/ ucpaný chladič, zavzdušnění; těsnění hlavy, ruplá hlava.. Něco z toho to bude a začal bych termostatem. Nevidim příznaky těsnění = šlem na víčku oleje , víčku vody, bublinky ve vodě...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.09.16 17:38
avatar

Ahoj,zkus vyměnit víčko nádobky chladicí kapaliny http://www.skoda-dily.cz/nahr…ladici-kapaliny-oe-25251.html .V tom víčku je ventil,který je špatný,potom to tlakuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 18.09.16 19:06

To vicko je dobrej tip,taky bych tím začal.I když,osobně si myslím že bylo něco zanedbané na té oprave před dvěma měsíci a teď se to objevilo.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.09.16 21:25

a co to řeší.. víčko pustí tlak až když je to uvařené, přetlakované.. pokud máš žhavé obě hadice na chladiči, sahara jede, tak to moc na termostat nevidim.. to bys měl třeba jednu z nich jen vlažnou.. pokud ti lítá ručička tak to asi není moc ok, může se to zavzdušnovat, špatně udělaná hlava atd... začlo se to hřát až ted? nedělalo už to hned po opravě? mohla by být nezdravě moc zbroušená hlava, jestli to není první oprava...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 19.09.16 21:41

Víčko funguje jako podtlakovy a pretlakovy ventil a par automechaniku již pěkně vyskolilo.Přitom taková blbost*smich*

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.