Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolísání otáček na volnoběh

Od: rudi* odpovědí: 10 změna:

U Fabie 1,9 TDI 74 kW mi třeba při stání v koloně a při zapnuté klimatizaci kolísají otáčky na volnoběh - všiml jsem si, že se houpe ručička otáčkoměru, někdy ručička nekolísá, ale někdy se stane, že zakolísá buď lehce nebo dokonce klesne z asi 900 ot./min. na asi 750 - 800ot./min. a hned zase stoupne na těch asi 900 ot./min. Všiml jsem si toho jen při zapnuté klimatizaci (když svítí tlačítko AC). Pokud je klimatizace vypnutá, nepozoruji téměř žádné kolísání volnoběhu nebo možná kolísá jen nepatrně. Je to normální při zapnuté klimatizaci nebo je to chyba a jaká? Děkuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rudi*
hodnocení

Poradí někdo?

 

karel1234
hodnocení

0x

Je to PD motor,bude lehce kolísal i bez klímy ale z klimou to je výraznější,právě kvůli tomu že klima odebírá kw z výkonu motorů.Je to jedna z nemoci těchto motorů,že takzvane zakopavaji na volnobeh.Muze to dělat cokoliv,od kabeláže vstřiku,přes různá čidla na motorů až po ohoblovanou vacku.Osobně mám tento problém na svém autě,že lehce zákopová na volnobeh,pokud je motor studený,ale spotřeba je dobrá,žádné jiné příznaky motor nevykazuje tak to neřesim.

 

rudi*
hodnocení

Mně volnoběh kolísá u motoru zahřátého na provozní teplotu, ale také pozoruji, že i když je klima vypnutá, tak po zahřátí na provozní teplotu někdy na volnoběh motor vibruje více (jsou cítit silnější vibrace ve volantu) a někdy naopak vibruje méně (volant se netřese a jsou v něm cítit slabší vibrace). Je normální, že i u zahřátého motoru se mění intenzita vibrací na volnoběh a proč?

krtek*

mám sice F1 1,4 16V ...ale v momentě kdy mi začnou kolísat otáčky tímto způsobem (většinou v létě)...tak je to pro mě signál, že mám málo motor.oleje..netuším jestli to má nějakou spojitost...ale je to tak :)

 

rudi*
hodnocení

Olejem to nebude, hladina je na horní rysce. Kolísaly otáčky na volnoběh i u nových motorů PD nebo se to objeví až když už mají něco najeto? Mám najeto 237000 km, může být při těchto km už horší vačka nebo vydrží déle?

 

rudi*
hodnocení

Jak je to s životností vačky u motorů 1,9 TDI 74 kW? Může už být horší, když mám najeto 237000 km? Věděl by někdo, jestli otáčky na volnoběh lehce kolísaly i u nového motoru PD?

 

rudi*
hodnocení

U některých aut skoro ani nepoznám, že je motor nastartovaný, v interiéru u nich nejsou cítit žádné vibrace, ale tady u té Fabie 1,9 TDI 74 kW jsou na volnoběh cítit vibrace ve volantu a volant se také trochu chvěje, je to normální? Proč u té Fabie 1,9 TDI 74 kW jsou cítit na volnoběh ty vibrace ve volantu a u jiných aut nic nevibruje?

 

rudi*
hodnocení

Je normální, že u té Fabie 1,9 TDI 74 kW jsou při volnoběhu cítit vibrace ve volantu a volant se trochu chvěje? U jiných aut není ve volantu při volnoběhu cítit nic

asd1

Moc to pozoruješ a slyšíš trávu růst, jezdi ;) Jestli se to třepe moc, tak zavěšení motoru (silentbloky), a taky tam teoreticky můžeš mít dvouhmotový setrvák, ten by to taky mohl dělat.

 

rudi*
hodnocení

Jen jsem se chtěl zeptat, proč u jiných aut nejsou při volnoběhu cítit žádné vibrace ve volantu a tady u té Fabie 1,9 TDI 74kW se na volnoběh trochu třese volant a vibruje. Třeba u Fabie II 1,4 16V 63kW pomalu ani nepoznám, že motor běží na volnoběh, protože v interiéru nejsou cítit žádné vibrace. Může to být tím, že Fabie II už má třeba lepší uložení motoru?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]