Octavia I

Od: Datum: 11.09.16 21:17 odpovědí: 14 změna: 12.09.16 15:15
Dobrý,
chtěl bych si koupit auto na rozjezd. Denně ho používat (na velmi krátké cesty) cca po dobu dvou let s tím, že najedu tak 10 tisíc za rok. Přemýšlím o Octavii I. liftback/sedan. To se ještě vyráběly auta, co něco vydrží, navíc se mi docela dost líbí a škodovky mám prostě rád (pomalu 20 let nám doma vždycky nějaká stála). Do bazaru bych šel samozřejmě s kamarádem mechanikem, takže mi jde vlastně jen o to jaký motor vybrat. Něco výkonnějšího, jelikož bydlím v dost kopcovitém terénu. Krátký trasy jak jsem říkal a rozhodně bych chtěl motor do kterého nebudu muset házet desetitisíce za to, že se něco podělalo. A samozřejmě nechci sypat velké množství peněz do nádrže... Poradil by někdo, prosím?

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.09.16 21:30
avatar

Už dlouhý roky mám na ježdění kolem komínu jedničkovou Octávu ve dvoulitru a jediný co jsem kromě filtrů a svíček měnil je lambda. Spotřeba je podle nohy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zahy
Datum: 11.09.16 21:34
Nafta nebo benzín..? Pokud se B nebo N nedělal jako dvoulitr, tak se předem omlouvám.
Datum: 11.09.16 21:40
avatar

Benzín, co jinýho na dva kilometry tam a zpátky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zahy
Datum: 11.09.16 21:44
Jen jsem se chtěl ujistit. Dva kilometry to zas nebudu, ale chápu vaši nadsázku.
Datum: 11.09.16 21:51
avatar

Tak dva to opravdu nejsou, ale deset to už taky není, prostě něco mezi tím, jak kdy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zahy
Datum: 11.09.16 21:56
Tak u mě to bude spíš dvojnásobek, sem tam i víc...
doplněno 11.09.16 22:08: A mohu se zeptat, kolik má to auto zhruba naježděno?
Datum: 11.09.16 22:16
avatar

No, koupil jsem to s 240 000 a za deset let to má něco přes 350 000.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.09.16 07:13
avatar
Kdyz chces oktu tak ber oktu , 2,0 nebo 1,6. Ber jen to , ze okta v cr je modla lidstva a je totalne predrazena , stocena a bohuzel casem zjistis , ze zere olej. Bohuzel tohle vse je jen o stesti. Ktomu tech dvoulitru je malo.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.09.16 08:20
avatar
Já bych se nebál ani tý 1,8Turbo 110 kw máme jí léta v rodině a bez problémú
A to se oproti 1,6 ce člověk i sveze
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuky®
Datum: 12.09.16 08:22
Octavia se vyráběla i s motorem 1,4 16V 59 kW.
Vím že je to slabý motor, zvlášt v kopcích ale takováhle Octavia toho ujela málo, bude tak nepoměrně zachovalejší než 1,8Turbo 110kW, kterou Vám doporučuji, ovšem servisně to bude náročnější motor...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.09.16 09:00
avatar

Ten motor tak to fabky , v okte to je total chciple , zere to , bo se na to musi slapat a tento motor davali chvili , tak je jich malo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.09.16 10:23

1.4 16V 55 kW (59 kW byla až ve dvojkové Oktávce) je v rámci jedničkové Oktávky servisně nejnáročnější motor. Má drahou rozvodovou sadu, zbytečné komplikace typu EGR ventil a při vyšším nájezdu může žádat předkroužkování. Nejlepší volbou je asi dvoulitr, ale při těhle krátkých couračkách bude mít vysokou spotřebu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 12.09.16 10:31
avatar

Opravdu se zamyslete nad variantami - to "chci" může znamenat vysoké náklady ...

Alternativa oct I - VW Bora, Seat Toledo.. koncern.

Ještě si to přečtěte po sobě několikrát... chcete auto staré12 a více let, ale chcete, aby bylo "jako nové".

Já bych doporučil motor 1,9D - bez turba a hloubé elektroniky vám najede bez potíží půl mega km, silný je dost, spotřeba i na ty trasy cca 6 litrů. Jen najít auto, které tento motor má a ještě neshnilo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 12.09.16 15:15

Myslím, že mít tak staré auto s malou spotřebou, slušným motorem (výkonově i údržbově) a nízkými servisními náklady je slušný protimluv... I kdyby bylo to dříve vyrobené auto držák, tak materiály stárnou a degradují... Já mám VW Golf 4 Variant s motorem 1,9 TDI, 74 kW. Má v městském provozu a denním ježděním najeto 310 000. Motor je držák, ale je tam spousta věcí, které odcházejí stářím... nedávno jsem musel vyměnit hadici u chladiče - guma zpuchřela a propouštěla chladicí kapalinu mimo okruh. To stejné bylo s hadičkou od čerpadla k PD vstřikům. Není tam kdovíjaký tlak, ale stářím začala propouštět naftu. Dala se jiná, tlaková, ale obyčejná z krámu a taky drží.

Pak i v 12 a více letých autech máte spoustu elektroniky, čidel, spínačů, řídících jednotek atd. Cokoli z toho může kdykoli odejít s tím, že oprava bývá nevyhnutelná, protože jinak auto nejede, či špatně.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.