Jak funguje omezovač plnění u LPG nádrže?

Od: Datum: 07.09.16 22:18 odpovědí: 7 změna: 08.09.16 17:19

Dobrý den,na jakém principu funguje omezovač plnění nádrže v multiventilu u LPG nádrže?Neboli jinak řečeno-nádrž se smí naplnit plynem jen na 80 procent objemu.A to právě hlídá omezovač plnění,který je namontován v multiventilu na nádrži.Na jakém principu omezovač funguje?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.09.16 22:44
avatar

Je tam normální plovák, který prostě přivře plnění, takže plnící pistole pak vrčí, Těch 80% je podle předpisu, v reálu si to mnohý nechá přeštelovat na 90%. Taky jsem to měl na Octavii, měl jsem toroid místo rezervy a plnil jsem co to dalo, protože dojezd 500km na LPG je pro mě dost limitující. Ale zase s rozumem - nádrž to údajně vydrží, ale nenapadlo by mě narvat nádrž co to jde a pak nechat auto třeba stát na slunci. Prostě jsem to narval před očekávanou dlouhou štrekou - což bylo obden.

http://www.lpgprofi.cz/multiventily

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.09.16 07:06
avatar

Je tam plovák, jak stoupne hladina do určité úrovně, uzavře se přívod. To by jsme nebyli v Česku, aby se někdo nesnažil obelstít i tohle bezpečnostní opatření, rozhodně Vám to nedoporučuji, je to léty ověřené a ti vývojáři věděli proč to tak vymysleli. Tak například, propan a butan se míchají zjednodušeně proto, že mají podobnou výhřevnost a značně rozlišný teplotní bod varu. Z tohoto plyne taky že mají různé tlaky při normální teplotě okolí a taky různé teploty kdy zamrznou. S poměry se laboruje, v zimě je jiná směs než v létě, zimní směs ponechaná do léta dělá v nádrži násobně vyšší tlaky, letní v zimě zamrzne... Systém musí být schopný odolat jakékoli chybě poměrů plynu aniž by se dostal sám do chybového stavu. Odfouknutí bezpečnostním ventilem, jehož přítomností může někdo obhajovat přeplnění nádrže, je chyba, je to ta poslední zchranná brzda před deformací nádrže, nese s sebou riziko vzplanutí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.09.16 08:30

Kde to žiješ, že ti zamrzá LPG? Teplota tání u propanu −187,7 °C a u butanu −138,4 °C. Takové teploty nejsou moc obvyklé.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.09.16 16:06
avatar

Nejde o ztvrdnutí na kámen, ale o fakt, že se butan pod O°C přestáva odpařovat a nelze ho tedy odebírat, proto se míchá s propanem, ten se odpořuje asi do -40°C, ale zase by dělal zbytećně vysoký tlaky při ohřátí, což butan nedělá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 08.09.16 17:14
Jde o teplotu varu. Butan je při -0,5 st.C kapalinou i při atmosférickém tlaku. Ale o to stejně moc nejde, propan ho z nádrže vyžene, v nádrži je totiž odtok paliva u dna, k reduktoru jde LPG jako kapalina. Až při -41 st.C by to přestalo fungovat, v nádrži by nebyl žádný tlak a palivo by se k reduktoru nedostalo.
Šlo by jezdit i na čistý propan, butan je ale výřevnější a ve směsi s propanem má vyšší oktanové číslo.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jentak
Datum: 08.09.16 13:28

Není to 80% objemu. Už od začátku, tedy 9. rok už plním 60l toroid na 56-57l. Když ji vyjedu úplně do dna.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 08.09.16 17:19
Podle normy to musí být 80 - 90% objemu nádrže.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.