Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Chtěl bych vyměnit originální autorádio v autě Zafira B r.v. 07/2005. Jde to vůbec? Kdysi, když jsem měl Mondeo MKIII, tak jsem vměňoval autorádio 2DIN za 1DIN včetně použití redukčního rámečku. Na netu jsem našel spoustu redukcí místo originálního rádia. Ta díra totiž není pravidelný obdélník. Rádio 1 DINové můžu asi požít jakékoliv nebo potřebuji speciální konektory?
Díky za odpovědi a případné odkazy na redukční rámečky, popř. nějaké redukční konektory.
Rychlý Gůgl dotaz vrací: redukční rámečky a nové autorádio s konektory QuadLock+Fakra nebo klasické autorádio a pak nutná redukce z QuadLoc/...
Ty redukce se samozřejmě prodávají i v ČR. Ty levnější Škodovácké mají snad jen prohozené piny 12V z baterky a ze spínací skříňky.
Redukce Fakra→DIN.
Ještě se tak rozhlížím po tom e-shopu a koukám, že nabízí přímo sadu na Zafiru. Potěšilo mě, že jsem trefil ty kabelové redukce. Autorádio lze pochopitelně použít libovolné. Nevím, jak přišli zrovna na toto JVC pro tuto sadu.
To JVC je sice možno ovládat z volantu, ale protože ovládání není standardizované, tak je nutná další krabička za 2 tisíce. Autorádií "ovladatelných po drátu od volantu"je více než jen toto konkrétní JVC.
To JVC KD-R469 zvolili asi proto, že je to jejich nejlevnější rádio/.... Žádný jiný důvod za tím nebude. JVC nabízí desítky jiných mo/... (i bez CD [="Digitale Media Receiver" ]) a je i mnoho dalších výrobců.
V sadách pro jiná auta má ten e-shop právě takové autorádio bez CD (JVC KD-X130), které je výrazně levnější (2400 → 1600,-Kč) než modely s CD.
BTW: zvenku ta Zafira nevypadá vůbec špatně. Ten středový panel je ale hrůza.
Omluva: Přehlédl jsem, že nabízejí 2 sady pro Zafiru. Liší se v přibaleném rádiu (JVC KD-R469 vs 761). Rozdíl mezi nimi moc velký není.
Zafira není špatná. Měl jsem mondea 1997 a 2001. Jak se to novější odporoučelo, tak jsme něco hledali. Mám ji teprve půl roku. Ta na obrázku je asi novějši trošku. Panel rádia má stejný. ale displej nahoře je jiný. Já tam nemám žádné tlačítko na každé straně. AStejně tak spodní část panelu na ovládání klimy. Pravé kolečko je jen do 4. Mám za to, že mám volbu až do 10
Já mám ten středový panel takový rapid-autohifi.com/... Ale jak píšu, panel rádia je tam i tam stejný.
Levnější adaptér zde.
JVC nabízí i 2 rádia ( KD-DB65 a KD-DB95BT), co umí DAB+. To levnější od 3200,- vč. daně a dopravy. Podle Heureky je to vůbec nejlevnější rádio/..., ale třeba levnější (nemá totiž CD mechaniku) Pioneer MVH-280DAB za 2400,- to vůbec nenajde a přitom se na Heurece prodává. Stejně tak MVH-270DAB za 1997,- . Pioneer má přitom mnohem více rádií s DAB (10), než JVC.
Bohužel žádné z těchto levných rádií nemá bodové (maticové) displeje. Všechny mají buď 14ti nebo 16ti segmentové displeje (viz třeba "hranaté tvary písmen "D"nebo "B"), které se snaží laikům vnutit jako maticové tím, že segmenty mají napříč tmavé proužky, které je jakoby rozdělí na jednotlivé čtvercové body, ale z tvarů písmen je zřetelně vidět, že body nelze individuálně rozsvěcet - vždy jenom všechny v rámci celého segmentu). Skutečné maticové displeje mají zakulacená písmena.
Modrý je skutečný maticový (bodový) displej.
Ještě tak přemýšlím, jakým způsobem se vydělává originální rádio. Je tam jedna malá dírka v každém rohu toho radio panelu (celkem tedy 4 dírky). Je na to nějaká montážní sada?
To já bych odmítl dát 150 za 2 kusy ohnutého drátu i s poštovným (spíše bych to utratil za lepší rádio ) a raději bych to vytáhl pomocí nějakých tlustých drátů z el. kabelu, pletací nebo háčkovací jehlice, tenčích šroubováků, hřebíků apod. Zvláště když všechno, co to dělá, je že to jen odsouvá stranou malý plíšek (což je přesně to, co jsem očekával).
Je vidět, že nejsem jediný, kdo měl stejný nápad
Ty zářezy na tom vytahováku se vevnitř zaháknout za plech a tak se to rádio vytáhne. Když tvůj vytahovák nemá zářez, tam se to musí vytáhnout jinak - zaháknout něco do díry pro CD nebo to jemně vypáčit něčím měkkým (dřívko, umělohmotná tyčka, obalený šroubovák v hadru, ...) po stranách rádia.
No dobrá tedy. Takže bych koupil radio, redukční rámeček, redukci QuadLock - ISO, Fakra - DIN a ještě musím do Opelu, aby se palubnímu počítači naprogramovalo, že mi nikdo rádio neukradl, ale že je vloženo neoriginál radio.
Dneska jsem do Opelu volal a dali mi tip (varianta malinko levnější) na nějakou skříňku (či krabičku) něco jako CD měnič, který má možnost připojení USB, případně SD karty, případně AUX výstup. Zatím jsem našel něco jako toto: ahifi.cz/... ale není kompatibilní s OPEL Zafira B. Zkusím pátrat dál.
No třeba toto: usbdoauta.sk/.... Ale samozřejmě nebudu objednávat z SK. V krajním případě.
Cenově to není špatné. Já doteď náhodou narazil jen na podobná rozšíření pro Škodovku a to bylo cenově mimo (přes 5 tisíc). Možná jsem jen našel nějaká propracovanější rozšíření? Nevím, nezajímalo mě to. Cíleně jsem to nehledal.
Záleží, proč chceš nové rádio, tedy co ti na tom starém vadí. Nové rádio nebude umět reagovat na tlačítka na volantu (vyžaduje extra krabičku za 2-3,5 tisíce) a zobrazovat na tom středním displeji. To si každý výrobce auta dělá jinak (není to zatím standardizované).
Na druhou stranu 2 tisíce je cenově průměrné nové rádio. Na Heurece lidi prý nejvíce kupují toho nejlevnějšího Pioneera za 1300, což je prakticky nejlevnější model/.... Rádio je to dobré, takže lidi chápu, proč ho kupují, když je tak levné.
Kenwood prodává krabičku pro připojení svých rádií na tlačítka volantu ( verze pro Zafiru). Jedinou cenu, kterou jsem na internetu našel, byla 22€ (600,- Kč). To není špatné. Lepší než 4400,- za 3 náhra/... na volant do Škodovky.
JVC naproti tomu odkazuje na nějaký univerzální konvertor od italské firmy.
Tak jsem to na strankách Kenwoodu špatně pochopil. Těch 600 je jen za propojovací kabely. Vlastní krabička je za da/... (1700,- Kč).
Ta redukce Fakra → DIN bude muset mít ta s odbočkou na napájení, protože auto má zřejmě anténní zesilovač a bez napájení bude špatný příjem rádia.
V té sadě z ebay je ten napáječ vidět. U sad z Rapid AutoHifi mají na obrázcích ty redukce bez napájení, ale třeba jsou to jen ilustrační záběry.
Přehled redukcí na Heurece.
Ještě levnější redukce Quadlock - ISO pro Zafiru (nebo obecně " Opel" ) podle Heureky. Z nějakého důvodu většina prodejců místo Quadlock používá název MOST. Měl jsem za to, že MOST je něco úplně jiného.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.