Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace závady

Od: fonder* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den, rád bych vás požádal o radu pokud máte s podobným problémem zkušenost. V měsíci 05/2009 jsem reklamoval závadu na autě (auto v záruce do 06/2010), kdy mě špatně startuje při zahřátém motoru (jak po provozu, tak i při stání na sluníčku). Nejdříve servis nemohl přijít na problém a pak mě sdělili, že je to nějaká SW chyba. Od té doby se odkazují na to, že pořád z centrály neposlali aktualizaci SW pro znovu nahrání řídící jednotky. Nemělo by zde náhodou platit vyřešení problému 1 měsíc od uznání reklamace? Nerad bych, aby se to protahovalo a pak mně sdělili, že mám po záruce a tím pádem smůlu na gratis opravu. Děkuji za případné odpovědi.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dusatka*
hodnocení

4x
Samozřejmě, na auta není žádná výjimka,
Zákon o ochraně s/... ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

To už řeší občanský zákoník:
§ 622

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

Braňte se, držím vám palce.
doplněno 08.10.09 08:20:

ještě k té záruce - aby neuplynula, o to se bát nemusíte, protože:
§ 627

(1) Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.

(stále obč. zák.) podrobněji zde: business.center.c/...

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

Klidně zde napište značku, typ, model auta, název servisu, nešetřete je, jde o jejich dobré jméno...

 

fonder*
hodnocení

Děkuji za přiložený zákon. Zkusím se s centrálou nejdříve rozumně domluvit. Jméno servisu bych zde nerad uváděl, jelikož tohle jejich chyba nebude. Zde je problém v nečinnosti centrály Ford.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]