Vytočení motoru na 1. rychlost

Od: Datum: 02.09.16 15:05 odpovědí: 20 změna: 05.09.16 23:29
Zajímalo by mě, když mám dostatečně zahřátý motor a když protáhnu 1.rychlostní stupeň chvilku tak do 5000 otáček jestli to motoru hodně škodí? Mám motor 1.4 63 kW benzín. Dík
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.09.16 15:16
avatar
Ne, benzínové 16v motory jsou určeny na vytáčení, až od 4000ot/min mají výkon. Normálně se točí i do 6000ot/min.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: octavia
Datum: 02.09.16 15:27
Jen mě zajímalo jestli to opotřebení na 1 rychlostní stupeň není abnormálně vysoký vs na 5 rychlostní stupeň
Od: asd1
Datum: 02.09.16 15:37

Motoru to nevadí. Neměl bys mít v plné zátěži kola do velkého rejdu, to vadí homokineťákům.

1,4 63kW v oktávce - vytáčení je spíš nutnost aby ta lemra aspoň trochu jela ;) Můžeš to vytočit až do max. výkonu (výš až do omezovače to už nemá význam, lepší je přeřadit)

Dlouhodobě vysoké otáčky už škodit můžou (např. jet 100km s otáčkama trvale 5-6 tisíc), může žrát olej, zaklepávat se ventily atd. Kromě toho to taky žere i trávu kolem cesty ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: octavia
Datum: 02.09.16 16:30
Je to fabia
Od: asd1
Datum: 02.09.16 16:35

To zas o moc lepší neni ;) Jediná Fabka která trochu jede je dvoulitr. Pak snad ještě 1,9 TDI..

Oproti HTP je to ovšem sprinter ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: octavia
Datum: 02.09.16 16:37
Mě se zdá, že to netahá do kopců musí se to vytáčet. Je to lenivý motor. Možná to je tím, že ho nestačím a jezdím s tím ekonomicky jak důchodce.
doplněno 02.09.16 16:49: *Nevytáčím
Od: asd1
Datum: 02.09.16 16:55

Vždyť píšu lemra která se musí točit aby aspoň trochu jela ;) Holt to neni na závodění. Na normální ježdění to ale stačí. Většinou stačí vyjet o tři minuty dřív a jet v klídku plynulou jízdou a je to bez problému. Na tenhle styl přecházim i se silnějším autem...

Občas vytočit ale není na škodu. Mmch. zrychlit na vytočenou 2 - 3 a pak držet klidnou jízdu je na spotřebu prakticky stejné jako zrychlovat na nízké otáčky delší dobu.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.09.16 17:49
avatar

Nevidím důvod takto vytáčet motor auta na 1°.Přijde mi to jako zbytečnost!


doplněno 02.09.16 19:09:

U mého auta tak na 2-3000 otáček gumuju na suchém asfaltu!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jmlc®
Datum: 02.09.16 17:52
avatar

Dostatečně zahřátý motor prostě jede na otáčky - rozmezí doporučených otáček je v manuálu vozu, zde zaznělo 4-6000 ot/m a je jedno, jestli na 1. nebo 5tý stupeň - prostě to bude řvát a lidi se budou dívat, co to jede za debila... Nic jiného se nestane.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 02.09.16 18:22
Motory se maji obcas prohnat aby se uvolnil carbon ktery se normalne nedostane pryc a take se vycisti kanalky. Diky tomu ze to ovcas protahnete bude mit i auto vetsi vykon diky procisteni.
Auta s malym obsahem se museji tocit aby to nejak jelo.
Motoru pokud je v poradku se nic nestane na 1. stupen ale pocitejte take ze rychle rozjedy nici napravy (piskani gum).
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.09.16 19:12
avatar

jednička je určená hlavně na rozjezd točit jí do 5OOO je jak to říct kurna slušně *zed*

no prostě to svědčí o tom že řidič neni řidič ale šoférský diletant :-P

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 02.09.16 19:20

Ne ničemu to nic neudělá, Nemusíš to vytáčet na jedničku,ale občas to protáhnout,vytočit a vyhnat pavouky z výfuku,není vůbec na škodu-samozřejmě jak píšeš po zahřátí

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.09.16 20:45

Já 1ku, 2ku vytáčím do červeného u 50kw auta každou chvilku. A je to z důvodu, že nechci ostatní zdržovat svou pomalou jízdou. Nejčastější případ je, když vjíždím na hlavní z vedlejší a chci po vjetí co nejrychleji nabrat rychlost, aby ti za mnou nemuseli brzdit. Hrozně rád mám blbce, kteří tam vjedou a pak pomalinku zrychlují, aby se jim náhodou něco nestalo s autem.*bum*


doplněno 02.09.16 21:40:

Tazatel má pouze fabii 63kw. Proto jsem přidal svou reakci. Tvé zkušenosti z tvého auta (asi nějaký supersport) je mu k ničemu.

Kolik to je dost, že nemusíš vytáčet? Já mám teď v novém rodiném autě 270HP a je to málo. Měl jsem 400HP. A stejně jsem to točil do omezovače, protože to bylo málo. Ale ty máš min. Nissan GTR, takže chápu, že nemusíš točit max. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.09.16 21:26
avatar
Ja mám v autě dost výkonu na to abych nemusel ty první kvalty točit do omezovače a sem si jist že na silnici určitě nezdržuju *smich*
doplněno 03.09.16 01:18: Ale notak mam běžně čiplou oktu a ani když sem měl za starých časú normální auto-trabi,škoda,žigul sem neviděl dúvod točit první stupen do nesmyslna
De jen o to se k autu chovat normálně *palec*
Ohodnoceno: 1x
 
Od: asd1
Datum: 05.09.16 09:01

Co je nenormálního na 1 do 5000, 2 do 5000 a pak 4 nebo 5 a držet stálou rychlost? Zahřátému motoru to nevadí, jen to chce dát pozor a plný kotel nedávat kolům v rejdu. A kupodivu tohle celkově ani moc nezvýší spotřebu oproti šolíchání kolem 2000 a poooooomalému rozjezdu.

I když osobně to spíš mám 1 do 3000, 2 do 6000 a pak 4 nebo 5 (Motor 1,6 a dlouhodobý průměr spotřeby 6,3)

Jen pozor zahřátý motor je i u benzínu nejdřív tak po 10 km až se prohřeje komplet blok motoru. Voda je na teplotě dřív.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 05.09.16 17:55

Nevím na 5000 se mi to zdá zbytečný,ono optimum výkonu a točivýho momentu máš většinou mezi 2500-3000 u atmosférických benzínů. Když se chci s 50kw feldou rychle rozjet,tak do 3500 pak přeřadit,nad to už to jenom řve a stejně to víc neakceleruje. Neříkám že by to tomu vadilo,zahřátýmu motoru vytočení neuškodí.ale stojí za úvahu jestli je to potřebný

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: asd1
Datum: 05.09.16 18:21

Fabka 1,4 63 kW má max. Mk 132 Nm při 3800 ot. a max. výkon při 5000 ot. = pro max. zrychlení se vyšší kvalt řadí při 5000.

Felda 50 kW má 106 Nm při 2600 a max. výkon při 5000 -

Pokud ti nad 3500 už netáhne tak tam máš nějakou myš... ;) Nemáš náhodou 40 kW? Ta má max. výkon při 4500 a že nad 3500 jen řve by sedělo víc... V každým případě jak přestává táhnout tak řadit vyšší kvalt je správně (samo pokud nepřestává táhnout docházením síly do kopce ;) PS: u mne to je Focus 1,6, ten má max. Mk při 4000 a výkon při 6000, omezovač na 6500 (na 2 jede 90)


doplněno 05.09.16 18:32:

Tohle sedí asi nejlíp: Krouťák atmosky začíná hodnotou cca 110Nm v okolí otáček 2000rpm, dál je skoro konstantní až do 3000rpm a teprve pak začne stoupat a vrcholí hodnotou 126Nm při cca 3800rpm - odtud zvolna klesá až k hranici 5000rpm, kde motor "umře" - až do omezovače někde na 6000rpm už krouťák jenom padá jak sebevrah do Macochy.

Neboli využitelný utáčky šestnáctiventilu se dají "zmestiť" do rozsahu 3000 - 4500rpm, když budem hodně optimističtí a budem to občas trápit, od 2500 do 5000rpm. Všude jinde motor ještě nebo už netáhne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 05.09.16 18:53

To já neříkám že to nad 3000 netáhne,ale už se moc víc neděje,jenom to řve a jede to skoro stejně jako při těch 3000. Mám 50kw a že by to bylo nějak udušený říct nemůžu,občas to dostane pěkně za uši kvůli vyhnání pavouků z výfuku. Rychlost 160 pro moji feldu není vůbec problém,kdybych chtěl tak z toho dostanu ještě o něco víc,tak 180,ale prostě jede nejlíp mezi 3-3500 tis otáček. To se těžko charakterizuje,tak nejlehčeji,ještě se z toho neohluchne a zároveň už to celkem slušně akceleruje. Nad tyto otáčky to taky táhne,možná ještě o něco víc,ale už je to nepříjemný,řve to a ten nárůst výkonu za to už nestojí.

Stejně,obyčejná auta mají omezovač někde nad 6000 otáček(+/-) a člověk si říká,když to do toho vytočí,tak že z toho ty ventily vyskáčou. Některé motory přitom běžně točí i přes 10 tis otáček. To musí být alchymie takový motor postavit aby fungoval

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.16 21:14

1.3 mpi felicia má výkon při 3,5tis ot/min cca 37kw.

Jestli nepoznáš nárůst výkonu o cca 35%, při 5tis ot/min, tak je buď chyba v motoru a nebo v tobě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.09.16 23:29

Pokud by mě zajímaly otáčky tak jako laik bych si zjistil v kterých má moje auto nejvyšší kroutící moment, to je uvedeno v technickém průkazu kolik kW při kolika tisíc otáček. Pak počítám, že je potřeba nějakých pár set otáček přejet přes ten práh, aby v prodlevě při přeřazení to nekleslo příliš hluboko do otáček kdy to tolik netáhne.

Pro benzínové nebude 5K problém, naše naftové má něco přes 3K asi.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.