Motorový olej u PD

Od: Datum: 01.09.16 11:42 odpovědí: 35 změna: 30.09.16 10:53

Zdravím, u motoru 1,9 TDI PD 74 kW mám kolem víčka pro dolévání motorového oleje nečistoty od oleje a zbytky oleje, samotné víčko je také znečištěné a ty nečistoty nejsou zaschlé, naopak jsou čerstvé. Když jsem auto koupil, ničeho jsem si nevšiml, víčko bylo nejspíš čisté. Čím to může být?

Ihned po koupi auta jsem nechal vyměnit motorový olej s filtrem a po výměně byla hladina oleje na horní rysce měrky, po najetí cca 5 tis. km hladina oleje klesla do poloviny měrky, tak jsem olej dolil k horní rysce a nyní po najetí dalších 6 tis. km zůstala hladina oleje na horní rysce, takže olej už vůbec neubyl. Proč nejdříve hladina oleje klesla a teď už olej neubývá? Auto má najeto 237 tis. km. Díky za radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 01.09.16 11:56

Máš špatný těsnění na víčku,buď vyměnit víčko,nebo pokud to jde tak jen jeho těsnění. Jinak proč to prvně žralo a teď nežere ti neřeknu,ale pokud to nebude žrát ani nadále tak můžeš být rád. Mohla být třeba nějaká úsada na guferu ventilu a olej prolínal do spalovacího prostoru. Ta úsada odpadla,gufero zase začlo těsnit a olej už neubývá

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 01.09.16 12:08

jj, těsnění víčka.

Může jít o chybu měření. Taky může olej žrát pořád ale přes kroužky jde nafta do oleje a proto se zdá že neubývá. Nebo předtím byl např. připečený stírací kroužek a už se rozhýbal a zase stírá... Mohlo brát i turbo atd., těch možností je víc.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 01.09.16 17:13

Kde by se proboha vzala nafta v oleji? Nepište takové nesmysly !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mirek22
Datum: 01.09.16 14:06

Jakým způsobem se stane, že připečený stírací kroužek se zase rozhýbe a začne fungovat? Pokud by turbo bralo olej, tak by se to asi nevyřešilo samo od sebe jako u mě, ale asi by se musel udělat repas turba. Nevím, jak by se stalo, že by turbo samo od sebe přestalo brát olej.

Kdyby se do motorového oleje dostávala nafta, jakou barvu by měl olej na měrce? U mě byl olej na měrce tmavý - do černa

Od: fik
Datum: 01.09.16 17:07

Stane se to třeba právě tím novým olejem. Před tím už tam byl olej dlouho a jak se tam nalil nový,a olej obsahuje přísady rozpouštějící úsady,tak se zapečený kroužek postupně uvolnil a začal zase fungovat. Nebo to samý to gufero ventilu,tam to mohlo být stejné. Když prolíná nafta do oleje,na barvě to nepoznáš,to už by jí tam muselo být

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xxxy
Datum: 01.09.16 15:31

Mě na fabii ubývá olej stejne. Tedy cca 0,1 l na 1000 km. Ovšem mám spoustu studených startů s minimem dlouhých jízd

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mirek22
Datum: 01.09.16 16:45

Jak je to s těmi stíracími kroužky, turbem a barvou oleje na měrce, jak jsem se ptal v příspěvku výše?

Od: xxxy
Datum: 01.09.16 16:53

Co mám info já, tak kdyby bralo turbo mizí to rychle a neustále dokud se nedá dohromady turbo. Přes kroužky to by asi taky byl jiný fičák, co se týče mizení oleje. Navíc auto by hulilo, kdyby to bylo nějak moc. Olej u dieslu je černý i když je nový. Chce to sledovat jak moc ubývá. Velmi záhadné je, že olej mizel a pak zničeho nic přestal...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mirek22
Datum: 01.09.16 17:11

Ano, pro mě je také záhadou, že ten olej najednou přestal ubývat. S autem jezdím převážně delší trasy, na jeden start ujedu většinou asi 30 km a více. Nevím, jestli i toto má vliv na spotřebu oleje, ale asi ne

Od: xxxy
Datum: 01.09.16 17:16

čim víc studených startů tím více ubývá olej. Ale cca 30 km by mělo být v pohodě to většinou ty km najedeš s teplym motorem

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mirek22
Datum: 01.09.16 19:33

Mají ty motory 1,9 TDI PD 74 kW často problémy se spotřebou motorového oleje nebo ne?

Od: xyz
Datum: 02.09.16 10:39

Náš mazel Golf 4 variant, stejný motor (kód AXR) má nalítáno 310 000 km a s ubýváním oleje byl problém jen jednou (klep, klep). Z ničeho nic se mi loni v létě rozsvítíla kontrolka mazání (olej v autě kontroluji cca 1x měsíčně a nikdy jsme mezi výměnami nemuseli dolévat). Dolil jsem cca 2 litry oleje a už zase nic.

Podobně najednou zmizel olej šéfové v novém autě Seat Leon, 1,4 TSI. Po dolití už zase dlouho vesele jezdí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 01.09.16 19:46

Pro chytraka vanad1,pronikani nafty do oleje u PD motoru neni nicim zvlastnim,muzou byt ztvrdle gumicky na vstrikach,vymackane ulozeni nebo pres tademove cerpadlo! Nahla ztrata oleje taky neni az tak zvlastni,i me se to stalo behem peti let provozu asi dvakrat,i kdyz motor ma normalni spotrebu oleje po cely rok.Dolevam mezi vymenou 15 000 km ca.trictvrte litru oleje.Na dalnici,kdyz se mu naklada dokaze sezrat i litr oleje na 1000 km,ale to je zalezitost spis sluzebnich aut,kde se jede co to da.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 01.09.16 19:55

Máte nějaké podivné informace a patent na moudrost. Naftu přes tandemové čerpadlo... Už jste ho držel v ruce? Já jej měnil a říkám hned, a možná jednou z 10000 ks. Ztvrdlé gumičky na vstřikovacích tryskách je další pitomost. Odpusťte si ty svoje hodnocení a raději si zjistěte, jak funguje piezovstřikovač. Není to žádná pumpička a i kdyby nafta nebyla v kapičkách, tak ji píst vytlačí výfukovým potrubím ven. Pohádky strýčka Jedličky po houbičkách.

Snad tazatel pozná, jestli olej smrdí po naftě...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 02.09.16 10:43

Tak tak, 1,9 Tdi 74 kW (motor AXR) piezo vstřikovače nemá. A navíc vstřikovače PD jsou takové malé pumpičky. Si najděte na youtube, jak funguje palivový systém PD motorů. (např. toto video, od 2:30


Právě, že ten vstřikovač přes vačku v sobě natlakuje naftu a tu pak vstříkne do válce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 24.09.16 13:53

Jsem rád, že jste sem dal video s principem vstřiku paliva do válců. Jestli má nebo nemá motor piezo ovládání vstřikovacích trysek je v tomto dotazu naprosto lhostejné a jen to odvádí pozornost. Nějaký mm před horní úvratí pístu se z otvorů v trysce pod tlakem rozpráší palivo ve formě mlhy, kterou stlačený zahřátý vzduch zapálí. A proto jsem napsal, že nafta z vstřikovačů v motorovém oleji být prostě nemůže. Že by si tazatel nevšiml, že mu jde motor na 3 válce je nepravděpodobné. "O" kroužek netěsní naftu ale kompresní tlak kolem vstřikovače přes další komponenty.

Nemůže mít spojitost těsnící kroužek a výstup z trysky na spodní části vstřikovače. Tam žádná nafta neteče ! Pouze na okamžik prskne a to je vše.

Aby nateklo do motoru několik dl. nafty přes nefunkční spalování v jednom nebo více válců a řidič si nevšiml, že mu motor nepracuje je nebetyčná hloupost.

Odvádění pozornosti od původního dotazu na piezo nebo nepiezo vstřikovač mi přijde hloupé.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 01.09.16 20:30

Motor 1.9 td pd 74 kw zadne piezo vstrikovace nema*bzum*,jsou tusim az na 2 litru PD,kdy uz starsi 1.9 nespnovala emisni normy.jinak na vsem co jsem napsal trvam,jsou to caste zavady techto starsich pd motoru.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: vanad1
Datum: 02.09.16 18:06

Já mám Superb 1,9 TDi PD a ten piezo vstřikovače má, stejně tak 74 kW. PD splňoval normy a byl náročný na přesnost výroby a hlučnější, proto výrobce přešel na CR. PD má vstřik 2050 bar, CR 1700 bar.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 03.09.16 09:58

Rok vyroby toho superba a kod motoru!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 03.09.16 12:04

Můj motor - typ AWX.

Jiný motor - 74 kW - Vstřikovací trysky 1.9Tdi 74kw,77kw, PD 038130073AG

tryska,vstřikovač,vstřikovaci trysky,piezo,vstrik,injection,injector,contin ental,siemens,oprava,vstřiky,repase,OCTAVIA/O CTAVIA II/FABIA/ROOMSTER/SUPERB,BKC , BXE , BLS , ATD , AXR... např. Škoda Octavia , Fabia, VW Golf, Passat, Touran, Caddy, Seat Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Audi A3

OE čísla:

AUDI 038 130 073 AG AUDI 038 130 073 AQ SEAT 038 130 073 AG
SKODA 038 130 073 AG VW 038 130 073 AG VW 038 130 073 AM
VW 038 130 073 AQ VW 038 130 073 S VW 038 130 079 D
VW 038 130 079 DX VW 038 130 079 GX

oem kod:

VAG 038130073AG 0414720265 038130073S
BOH 0414720265 038130079GX 038130073AQ
RB0414720265 038130079DX 038130073AM
0 414 720 265 038130079D 038130073AG

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 03.09.16 12:31

*smich**smich**bzum* jo jo,mas tam podle odkazu klasicke vstriky,zadne piezo.Evidentne nevis,ani co mas na aute a jak se vstriky odlisuji.

Jak jsem uz psal,piezo se davaly na 2 litr 103 kw ,125 kw u nas se s nima setkat nejcasteji u starsich RS oktavek,ktere se sem poslednih par let dovezeji jako ojete.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 03.09.16 13:06

Klasické vstřiky? A co to podle vás jsou klasické vstřiky? A jak tedy podle vás vstřikovací tryska ovládaná vačkou u motoru AWX ovládá vstřikování a jak u jiných motorů Škoda je řešeno vstřikování? Jste opravdu zvláštní a je mi to celkem jedno, jestli je vstřikovací tryska ovládaná magnetickým ventilem nebo piezo ovládáním. Původní moje odpověď byla, že zteřelá gumička nemůže způsobit protíkání nafty do válce a tím ředit motorový olej, protože by motor nepracoval a i karel1234 by si všiml, že motor hulí a nejede. A už neotravujte kravinama.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 03.09.16 13:17

Ja kravinama neotravuji,pouze reaguji na nekoho,kdo kraviny pise!Pouze se pokousim uvest vse na pravou miru.Proto dopurucuji reagovat na tema,kterym opravdu rozumis,jinak uvadis spustu ctenaru tohoto fora v omyl.*ee*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 29.09.16 20:47

Tak to pak ano. Kde je gumička a kde je výstup z trysky? Proboha, co to blábolíte? Nafta můe do oleje jedině přes tandemové čerpadlo. Přes vstřikovač nikdy. Raději opakuji: nikdy. Motor by neel na vechny válce ! Kdy byla porucha na vstřikovací trysce přímého vstřikování, odskákal to propálený píst. Ale to byly jiné trysky. Nedělejte z tazatele fakt hlupáka. Takovou závadu by viděla celá ulice.

Vymýlíte si pohádky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.09.16 08:05
Je vidět ze ani nevis která bije a delas tu chytrého. Držel jsi vůbec pd vstrikovac? Vis jak to funguje? Asi ne. Jinak bys nemohl psát takové nesmysly..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 30.09.16 09:47

Vysvětlím Vám rozdíl mezi PD vstřikovačem a piezo. PD vstřikovač je taková malá pumpička, která díky vačce stlačí naftu a po impulzu vstříkne do válce. U tohoto palivového systému není vysokotlaký zásobník nafty, tzv. rail. Proto systém PD je jiný, než systém CR (common rail). Zjednodušeně řečeno, u PD čerpadlo nízkým tlakem tlačí naftu ke vstřikovačům a až samotný vstřikovač naftu natlakuje a vstříkne do válce.

Naproti tomu piezo vstřikovač je jen "tyčka", do které vysokotlaké čerpadlo, přes rail, natlačí naftu pod vysokým tlakem. Vstřikovač pak jen, díky elektrickému impulzu, naftu vstříkne do válce. Piezo tedy sám naftu nestlačuje jako vstřikovač systému PD.

Jinak fuknce PD vstřikovače je dobře popsána na vloženém videu. Najděte si podobné video, případně obrázky PD vstřikovačů a piezo. Na první pohled hned poznáte rozdíl. Navíc piezo vstřikovač nemůže být na PD palivovém systému, ale pouze na CR a obráceně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.16 10:53

Některé verze PD mají piezoelektricky ovládaný ventil stejně jako CR.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: mirek22
Datum: 02.09.16 20:31

Ještě se zeptám, při jakých otáčkách by se u toho motoru 1,9 TDI PD 74 kW mělo řadit na vyšší a naopak na nižší rychlostní stupeň? Někdo mi říkal, že můžu řadit na vyšší rychlost už při 2000 ot./min., ale tyto otáčky mi připadají na přeřazování nízké, protože po přeřazení mám pocit, že motor podtáčím. Díky za odpověď

Datum: 02.09.16 20:53

Maximální kroutící moment má tento motor pouze při ot. 1.800-2400/min. Takže zde to drž.

Podtáčení motoru při maximálním kroutícím momentě je nemožné. Zde totiž ten motor pracuje nejlépe.

Já třeba u benzínu klidně přeřadím nahoru při 1500ot/min. A jako podtáčení to neberu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mirek22
Datum: 24.09.16 11:18

U toho motoru 1,9 TDI PD 74 kW prosakuje olej z hadice, která vede od EGR ventilu a vede kolem řemenice alternátoru. Právě u té řemenice alternátoru je na hadici spona a kolem té spony je to znečištěné od oleje. EGR ventil je také zvenku znečištěný od oleje. Jak se dostává olej do té hadice? Je normální, že z té hadice prosakuje olej a že je znečištěný od oleje i EGR ventil, nebo je to chyba?

Od: mirek22
Datum: 24.09.16 13:52

může mi třeba odcházet turbo nebo je třeba vadný EGR ventil, když je ta hadice v okolí spony u řemenice alternátoru znečištěná od oleje a EGR ventil je také zvenku znečištěný od oleje?

Od: mirek22
Datum: 24.09.16 15:22

nedávno jsem o té hadici a EGR ventilu znečištěných od oleje mluvil se známým a ten říkal, že je to normální, ale mně se to nezdá. Poradíte, jak to má být?

Od: mirek22
Datum: 24.09.16 20:02

může se do té hadice a EGR ventilu dostávat olej třeba přes vadné turbo, které propouští olej?

Od: mirek22
Datum: 25.09.16 12:57

poradí někdo, jak je to s tím olejem u té hadice, která vede z EGR ventilu?

Datum: 25.09.16 13:29
Ano muze. Pokud je vadne turbo tak při rozpojeni hadice dole u chladiče vytece větší množství oleje. Jinak u egru bývá olej bezne i z odvetravani motoru..
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.