Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat, proč auta dovezená z Německa mají v německém technickém průkaze jako prvního majitele uvedenou vždy nějakou firmu, která prodává nová auta a až po nějaké době je vozidlo převedeno na druhého majitele (soukromého), který to auto koupil? Vozidlo se převede na druhého (soukromého) majitele třeba po měsíci od první registrace nebo i po delší době. V mém případě byla prvním majitelem firma SKOWER, která prodává nová auta a po měsíci se vozidlo převedlo na soukromého majitele v Německu. S touto situací jsem se setkal u všech aut dovezených z Německa. Ještě by mě zajímalo, proč se v německém technickém průkaze neuvádí datum narození ani rodné číslo majitele vozidla? U nás se běžně zapisuje rodné číslo nebo IČO. Proč v Německu nic takového nezapisují? Jak potom zjistit věk majitele v Německu? Děkuji za odpověď
Věk majitele nemusím vědět, ale jen jsem se ptal, proč na rozdíl u nás v německém technickém průkaze neuvádí rodné číslo ani datum narození majitele. Vím, že dříve se v německém technickém průkaze uváděl datum narození majitele, ale teď už ne.
Ale zajímalo by mě, proč v Německu je vždy v technickém průkaze jako první majitel uvedena firma, která prodává nová auta a prodávané auto převede na sebe, teprve po registraci to auto firma prodá prvnímu majiteli v Německu, který je ale v technickém průkaze uveden už jako druhý majitel po té firmě? To je v Německu nějaký předpis, že prodejce nových vozů musí prodávané nové auto vždy zaregistrovat nejprve na sebe a až poté ho může prodat zákazníkovi? Už jsem měl v ruce několik německých technických průkazů, takže vím, že to v Německu takto chodí, ale nevím proč. Děkuji za odpověď
jde zřejmě o emisní normu a související EU legislativu, která stanovuje harmomogram, do kdy lze v EU registrovat nová auta plnící EURO 4, EURO 5, EURO 5A atd...
Dnes nepřihlásíte nikde v EU nové osobní vozidlo kategorie M1, které plní pouze emisní normu euro 5...Myslím tím nové nikdy neregisztrované vozidlo které stojí v německím autosalonu, je k němu pouze "COC" list a čeká na svého kupce... proto prodejci nových vozidel těsně před uplynutím dané lhůty přihlašují všechna nová auta na sebe, auta se dostanou do registru v době kdy to legislativa umožňuje a pak se převedou na nového majitele v momentu kdy se najde kupec
Ve starším německém velkém TP je kolonka na datum narození , která je označena zkratkou "geb.am" a datum narození fyzické osoby se tam uvádí, nový EU doklad na to nemá kolonku
Upřesním, že se jedná o Fabii 1,9 TDI, která plní normu EURO 3. Auto bylo vyrobeno někdy v červenci 2002, koncem února 2003 ho převedla na sebe firma SKOWER, která prodává nové vozy a koncem března 2003 se auto prodalo kupci v Německu. Mohla ho tedy ta firma SKOWER na sebe převést kvůli tomu, že v té době už mohl končit prodej nových aut s normou EURO 3?
Můžou v tom být praktické důvody. Pokud je auto jen vystavené v salóně, tak auto TP a povinné ručení nepotřebuje. Ale když z toho udělají předváděčku nebo referenční auto, tak se TP vystavit musí.
Co se týče emisí, tak Euro 3 se mohlo prodávat až do roku 2005, ale v roce 2003 nastala pro dieselové motory povinnost mít EOBD diagnostický protokol, jedině v tom by mohla být souvislost s nutností přihlásit to.
BTW U 14 let starého ojetého auta je nejdůležitější jeho aktuální stav. Spíše než o prvního majitele se zajímejte o to, jak se k autu choval poslední majitel.
důvody jsou různé, např. formální registraci na dealery nebo komplice v některém ze států pak výrobci vykazují jako PRODEJ , tedy počet prodaných vozidel do daného státu, i když si nikdo nikdy v daném státě model dané značky nekoupil, mohlo tam být v tomto roce 500 aut zaregistrováno...na dealery a komplice, pak vyexportovány mimo hranice, také jen papírově...do jiného a pak do jiného státu...a tak se papírově "prodá" v každém ze členských států 500 ětchto aut, přitom jsou evidovány pořád na prodejce nebo smluvní komplice
Evidentně se to vyplatí, auto - magaziny pak zveřejňují tabulky "pořadí oblíbenosti" ( podle počtů prodaných aut v- čti registrovaných, která nemusela být nikdy nikumu prodána) a administrativní manipulací, kterpou jsem popsal se pak lze posunout na vyšší příčku, nebo z 11. místa ( které se v "tabulce" nikdy neuvádí se dostat na osmé nebo sedmé místop)...Prostě jde o ojebávání občanů
Když to auto bylo zaregistrováno na prodejce nových vozů v Německu v únoru 2003, mohlo to mít opravdu souvislost s tím, že v tomto roce už byl povinný diagnostický protokol EOBD pro dieselové motory? V roce 2003 se už nesměly v Evropě registrovat nová auta s dieselovým motorem bez protokolu EOBD? Ta povinnost protokolu EOBD u dieselu byla zavedena hned na začátku roku nebo až v průběhu roku 2003?
Podobně se to dělá i dnes, tato auta jsou po roce výrazně levnější, navíc některé státy mají jiné daňové zákony než my, diametrálně jiné podmínky uzavírání poviného ručení, např. v Německu stojí základní povinné ručení víc než u nás havarijní, platí se tam další jakási silniční daň, kterou my jako fyzické osoby neznáme. V Itálii se např. za luxusní auta platí speciální daň...Když byla nedávno zavedena, bylo v každém bazaru minimálně jedno červené Lamborghini za zajíamavou cenu pokud se vyexportovalo..
Vše je logicky odovozeno od stáří vozidla a někdy i počtu ujetých kilometrů...Proto může být výhodnější koupit si rok staré auto evidované na podejce se stavem tachometru 7 tis km, než úpně nové...rozdíl v nákupní ceně, pojištění a silniční dani bude tak výrazný, že se to vyplatí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.