Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
mám 2,5 litr 525i benzín. Než bych ho začal vytáčet do max. otáček a zatěžovat, jak dlouho je nutné jezdit mírně na zahřátí? Resp. Za jakou dobu nebo km alespoň přibližně je motor v ideální provozní teplotě připraveno na plnou zátěž? Kontrolku teploty pro olej či chladící kapalinu nemám! Štve mě to.
Díky
Pozor,není ani tak důležitá teplota chladící kapaliny,a ono hodně dnešních aut má už uděláno softwarově,že od cca 70-110 to ukazuje pořád dejme tomu 90,aby to neznervózňovalo řidiče když by teplota kolísala. Mnohem důležitější je plné zahřátí oleje a to tak rychle jako chladící kapalina není. V létě máš kapalinu u benzínu plně prohřátou klidně po dvou kilometrech,zatímco olej má třeba jen 50 stupňů-měřeno ve vlastním autě kde mám i teploměr oleje. Teplota oleje se s chladící kapalinou vyrovná až po cca 10 kilometrech,a to v létě,v zimě je to ještě dýl-je to teda olej 10W-40,který se údajně zahřívá pomaleji než ty dnešní vodičky,ale ani tak bych tomu nedával záhul dřív než po cca těch 10 kilometrech v létě,a cca 15 v zimě-jestli si nechceš ten motor brzo odrovnat. Motoru vůbec neškodí mu občas naložit,právě naopak,ale musí se tak dít až je kompletně prohřátý na provozní teplotu,a to jak chladící kapalina,tak olej,tak vnitřní části motoru
Ideální provozní teplota oleje je většinou 80-100°C (záleží na konstrukci motoru, aby nedocházelo k bodovému přehřívání) . Např. u feldy na LPG zahřeju olej při venkovní teplotě 20°C až po ujetí cca 15km. U dalšího auta Volvo V50 T5 cca 8km (zde je výhoda, že motor má výměník olej-voda, takže olej je na začátku zahříván vodou) . Motorka Honda VF750C cca 15km.
Zahřátí oleje na provozní teplotu za 2-4km je možné pouze v případě, když tomu hned po startu nandám.
Já teda nevím,ale i žebrák P106 má budík teploty,c-xantie SE (second edition-tj žebrák bez jakékoliv výbavy) ma budík teploty ,neříkej,že takové auto jako Báwo 525 nemá?!
Myslím, že to tady moc řešíte... Zahřát určitě ano, hlavně v zimě. Nicméně není nutné jezdit 10-15 km pomalu a být brzdou provozu... Máme Golfa 4, 1,9 TDI PD a má nalítáno 310 000 km, kdy z 98 % jezdí krátké jízdy ve městě. Žena s ním rozváží děti, jezdí na nákupy atd. Na to, že každý říká, že turbonafta je do města vražda, tak až na občas nutnost "profouknout" turbo svižnou jízdou, je motor ok. Startuje i v mrazech na prvni brknutí, olej nežere, nehulí.
To nikdo neříká brzda provozu,já taky normálně po nastartování jedu. Ovšem plnou zátěž a dávat motoru za uši můžeš až po důkladném zahřátí
A kde chce pán jezdit, že potřebuje dávat 2,5 motoru plný kule? Na závodním okruhu? Jinak nevím, kde by legálně využil 100 % potenciálu motoru v běžném provozu.
Využiješ i bez porušování předpisů. Výkon nemusí být jenom proto že poletíš po okresce 150 a budeš neřízená střela. Na těch 150 se rozjede i škoda 120 s 36kw. Třeba při takovém rychlém předjetí proti kopci se ti hodí každý koník. Na táhnutí těžkého přívěsu ani nemluvě. Při rychlém nabrání rychlosti při připojování na dálnici se to taky docela hodí. Ono zase když máš třeba skoro dvoutunové auto,tak 2,5 litru není tak extrémní objem. A ono ten výkon je taky relativní pojem,docela živě si vzpomínám,když si otec koupil felicii,jak z toho byli oba rodiče úplně nadšení a říkali si že na co chtějí lidi větší výkon,že to jede jako drak. Když pak povýšili na octávku 1,9 TDi tak najednou pro ně byla felda lenošná plechovka,co se vleče jak šnek a zase to samé říkali o octavii,že větší výkon už se přece legálně nedá využít,ale dá
Přesně tak. Plná zátěž je myšleno jako vytáčení do nejvyšších otáček, samozřejmě že nebudu brzdit provoz, ale zezačátku je potřeba mít lehčí nohu na plynu. 2,5 litru benzín na takové těžké auto není bůh ví jak silné, dokonce je to nejnižší motorizace! Vrcholem je legendární desetiválec V10. Jak tady fik uváděl - předjíždění, napojování na dálnici, manévry, přívesy, nebo plné auto lidí s kufry.. Samozřejmě pokud umíte jezdit a budete ohleduplní a neohrozite bezpečnost provozu tak si můžete i sám trochu užít a na okrscích se prosvištět, přeci jenom zvuk toho šestiválce je docela skvostný
Když předjíždím, tak skoro vždy dávám plný kule. Chci to mít rychle za sebou. A mohu ti rovnou říci, že i 400HP na cca 1700kg bylo někdy málo a mohlo by být více.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.