Nejste přihlášen/a.
Dnes je úplně jedno zda-li byl olej viskózní třidy 5W40 nebo 15W40 ! VŠECHNY oleje obsahují jak detergenty tak aditiva a není při změně viskózní třídy olej použít proplachový olej a také všechny ,byť dle výrobce jsou plněsyntetické ,obsahují minerální bázi. Plno ,Polo či Minerál je jen marketingový tah.Jinak pro naše klimatiké podmínky stačí i 15W40.
Pokud jde o motor 2,0TDdi ,tak do tohoto motoru doporučuje třeba Total olej : Quartz 9000 Future NFC 5W-30 ( total-dnk.lubricantadviso/...
ano,dnes již to není jako bylo olej typu M6 a M6AD ...Pokud bys přecházel z těchto pak proplach nutný nebo snížení normy cca místo v 10 000 výměna po 5000km.
Při přechodu ze soudobýho oleje 15W40 nebo 10W40 na 5W30-40 není třeba snižovat proběh pokud není stanoven na 20 - 30 000km!spíše dle provozu.
Nebo se podívejte přímo na stránky jiných výrobců olejů, někteří výrobci nabízí i různé viskozity. (Najděte odkaz na mazací plán/produkty apod., vyplňte typ auta a vyjedou doporučené oleje a množství pro konkrétní vůz.)
Hned v tom prvním odkaze máte i 10W-40. Pokud chcete mít pocit, že jste udělal maximum, dejte tam častěji doporučovaný 5W-30. Další výměnu oleje a filtru udělejte už po 5.000 km (nebo po cca měsíci, pokud je to třeba rozvážkové auto, kterému chrochtá motor celý den, ale nenajede moc km). Další výměnu oleje taky o trochu dříve než běžně a potom už normálně. Víc asi nemá cenu dělat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.