Nejste přihlášen/a.
Dobrý den rádci,
před časem jsem koupil VW Passat b5 TDI 81 kw. Je v něm baterie Varta Blue Dynamic 52Ah 470A. Má být stará dva roky. Teď k problému. Nelíbí se mi starty. Za studena to startuje "v rámci mezí OK" ale není to na drnc. A za tepla to startuje dlouho. Četl jsem něco o problému se startérem a úpravou palivových map. Jenže, myslím si, že tato baterie do tohoto auto zrovna nepatří. Myslíte, že za tento problém může nízký startovací proud mé autobaterii? Jaké máte vy zkušensoti?
Díky za odpověď.
Ta řada Blue má zlepšené vlastnosti a odpovídá to zhruba normal baterii 60Ah, a to je právě tak na hraně pro diesly (doporučuje se 66-72Ah) pro obvyklý provoz. Dovolím si tvrdit, že zima a více startů/kratší trasy, a budete mít problém odjet. Ale pokud máte pravidelné denní jízdy delší nad 30km a baterka bude průběžně ve 100% kondici, tak by měla dát i zimu + u staršího auta ještě třeba zohlednit, v jakém stavu máte elektriku v autě (samovybíjení - lze ověřit multimetrem - postup je na netu), jaký olej (5W řidší=menší odpor při startech - 10W tužší=větší odpory) atd...
tím samovybíjením jsem myslel "odběr auta naprázdno", aby nedošlo k mýlce...baterka má samovybíjení sama o sobě taky v nezapojeném stavu...
Výbavu mám chudou. 4x okna v el. a climatronic, centrál. Olej používám 5w-40. Vyhlídl jsem si teda baterii Varta Silver Dynamic 74Ah, která má startovací proud 750A. Pomůže to těm startům?
na průměrné české zimy stačí i 65Ah do dieslu, pokud máte kratší/nepravidelné couráky tak 74Ah je jistota. PS Pro klid duše bych u staršího auta prověři každopádně odběr naprázdno...u častých jízd nezjistíte problém, ale u týdenního stání auta navenku v kombinaci s mrazem je problém...
A jestli to pomůže těď v létě startům, spíš bych řekl že ne...neunáhloval bych se s koupí baterky, začal bych prověrkou stavu filtrů na palivové cestě, případně tlak čerpadla, o různých palivech z marketových čerpaček jsou taky mraky postů, takkže kontrolně koupit po skoro vyjetí nádrže dávku premiové nafty ze značkové čerpačky pro srovnání taky není na škodu...
JInak jelikož je Varta řady silver=best tak 74Ah máte jako jako skorem 90Ah standard. Podle mě už přestřeleno, ale každý nechť si pořídí, co libo...
52 Ah je na diesla málo.Motor potřebuje při startu určité otáčky,a když je slabší baterie,tak to řídící jednotka nepustí.
A teď jedna moje zkušenost.Koupil jsem seat cordoba 1,9 sdi,byla v tom starší baterie 60 Ah,a měl jsem stejné problémy,studené to chytalo jakž takž,teplé po hrozně dlouhém točení.Na diagnostice mi to ukázalo chybu"snímač teploty paliva".Je to ve vstřikovacím čerpadle čidlo,které reguluje množství paliva při startu.Po výměně se to zlepšilo,pak mi odešla baterka,tak jsem koupil Vartu blue dynamic 72 Ah a od té doby to chytá na drc jak studené,tak teplé.
Zkus kouknout na tohle.
Dejte tam velkou, jaká vám tam rozměrově vleze s co největším startovacím proudem. Když to bude 1000A, tím lépe. Startér si vezme jen tolik, kolik činí jeho startovací proud a nebude chybět. Staré Škoda 100 jejich majitelé posilovali aukumulátory z tanku a ty starty byly neskutečné . Nikdo neměl problém se startérem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.