Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Špatný fridex v Citroen Saxo - následky?

Od: milanb odpovědí: 9 změna:

Zdravím , před 14-ti dny jsme koupili citroen saxo 1.1i , 2000 rok výroby , vyměnili jsme olej , udělali brzdy včetně brzdovky a dnes jsme chtěli vyměnit ještě fridex a zjistili jsme , že je tam růžový , ale má tam podle servisu správně být modrý. Zděsili jsme se , protože v nádržce , kam se fridex leje je na povrchu taková hnědá kejda a potom je již čistý růžový fridex. Nevíte co to je to hnědé? Předpokládám , že původní majitel s tímto freidexem normálně jezdil , mohlo to něco způsobit?

Mockrát děkuji za odpovědi.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

designtore*
hodnocení

0x

Dobrý den,
a nemáte v tom olej? Pokud ano, je docela možné, že je problém v chladiči, popř. těsnění pod hlavou či samotná hlava.

milanb
hodnocení

Děkuji za radu. teď jsem zkusil nabrat hadičkou se stříkačkou horní vrstvu toho svinstva , pod touto vrstvou je fridex čistý. Pokud by unikal olej do vody , znamená to , že je prdlé těsnění pod hlavou nebo hlava motoru? Olej v motoru vypadá čistý.

Špatný fridex v Citroen Saxo - následky?
Špatný fridex v Citroen Saxo - následky? #2

 

fik
hodnocení

0x

Možná mu ruplo těsnění pod hlavou,tak jenom dal nový a ty srajdy z chladícího okruhu nevymyl. Máš jedinou možnost,pořádně to vyčistit,prohnat to nějakým odmašťovadlem-ale bude to chtít něco lepšího než to co se prodává na čištění chladící soustavy. Několikrát to zopakovat aby se to vymylo všechno. Pak to několikrát propláchnout vodou a chvilku jezdit jenom s čistou vodou. Pokud se to nezačne zase mastit,můžeš vodu vypustit a nalít správný fridex. Pokud se to zase začne mastit,tak jedině vyměnit těsnění pod hlavou

milanb
hodnocení

Děkuji. Teď jsme ještě mluvili s mechanikem , který se specializuje na citroen a peugeot a říkal že tyhle problémy má každé druhé Saxo a Peugeot 106 , olej jsme ještě teď koukali ,v pod víčkem je to krásně čisté , když jsem si olej máznnul na prst tak je také krásně čistý a i na měrce je čistý. Oleje je tam pořád stejně jako tam bylo při nové výměně po koupi.

Zítra koupíme nějaký přípravek na vyčištění a nalejeme nový fridex a uvidíme.

Jen mě zajímá , jestli je to opravdu pravda jak říká mechanik , že to mají tato auta časo a že to prý nemáme řešit a normálně jezdit.

U motoru 1,1 je mazací kanálek v jednom místě hlavy (tuším je to v místě jak je termostat,na té straně) blízko kanálku chladící kapaliny a prostě občas povolí těsnění a pak jde olej do vody a proto ten humusík v chladiči.Nic strašného toto není,teda pkd není opravdu prasklá hlava!Ten humusík pod víčkem seberte a jezděte a pravidelně kontrolujte pokud se objeví ten bordýlek v kapalině tak oprava bude nutná!Tuším jde o motory HDY a HDZ !

milanb
hodnocení

Děkuji. Ještě jsem našel na internetu , že pokud někdo lil jinou chladící kapalinu než tam má být , tak toto může být rozpuštěná rez . Když si k tomu přičichu tak to smrdí jak dezinfekce ( višnák ) z nemocnice .

Teď je tam předpokládám špatná chladící kapalina ( růžová ) a má tam prý být modrá.

fik

Rez ne,to by tam musela být dlouho jen čistá voda. Dokud je tam fridex tak to nerezne,ten má protikorozivní účinky. Tohle je kejda smíchaná s olejem. Teď je otázka jestli to tam jen zůstalo nebo jestli tam jde olej pořád,pokud neubývá tak asi ne. Vyčistit a uvidíš. Ale nevím co na to použít,přípravek na čistění chladiče je na nic,to je tak na vodní kámen. To by chtělo něco co odlučuje olej. Napadlo mě skusit vodu s jarem,to by určitě nemělo rozežrat hadice nebo těsnění a na olej je to dobrý. Nedávat tam toho moc aby to nebyla samá pěna,do 5 litrů třeba dát tak deci,někde to protáhnout třeba 50 kilometrů a vylít,pokud to nebude stačit tak opakovat. Poté důkladně propláchnout jen čistou vodou,klidně třeba i 5x,tím nic nezkazíš,poté nalít namíchaný a předepsaný fridex

Na toto je velmi dobrá soda,obyčejná soda-změkčovadlo vody na praní!Nalít do motoru zahřát na provozní teploty a vypustit,pak proplach obyčejnou vodou -pokud po jednom dvou dnech ježdění OK pak vypustit a nalít nemrzku,pokud je tam opět bordýlek tak opakovat až do čista! POZOR soda je schopna uničit těsnění pod hlavou - proto zahřát a vypusti,pak proplach! OVĚŘENO a navíc doporučeno servisákem z origo servisu škoda.

Když jsem toto neznal,tak jsem demontoval chladič a čistil tech.benzínem až yl čistý tak jarem a zbytek soustavy pak provozem-zahřál odebral olej vypaustil, čistá voda... asi jsem to dělal 3x pak mi servisák sdělil výše uvedené a na poprvé to vyšlo,po sodě a proplachu vše ok.Samozřejmě že tomu předcházela výměna prasklé hlavy ale na na Peu nebo Ctr ale šlo tehdy o seata 1,7D ještě motor od fiata (tzv brazilec)

 

vanad1*
hodnocení

0x

Typ chladící kapaliny G11 - C lze nouzově smísit s typem G12 - F (tedy modrozelená s růžovou).

Citroen má , myslím, hliníkové komponenty motoru. Koroze tedy nepřipadá v úvahu. Ta kejda je směs motorového oleje a vody. To by mohlo znamenat netěsnost těsnění pod hlavou v oblasti chladící kapaliny a mazání vačky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]