Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký má smysl, když má dva výfuky auto s 1.6l

Od: postcd® odpovědí: 18 změna:

Jaký má smysl, když má dva výfuky auto s 1.6l motorem a 100 kW?

To je tam jen aby to vypadalo sportovně a bylo to dražší, nebo je v tom nějaký jiný pádný důvod?

Odvod spalin by mohl být bohatě zajištěn jen jedním výfukem ne?


Jaký má smysl, když má dva výfuky auto s 1.6l

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar hejkal
Má to jistou výhodu, když zdechne motor.
Do každého výfuku jednu násadu a mohu tlačit jak kolečko...
chlamak*

Hejkale, to by mne nenapadlo ... dobryyyyy *haha**haha*

Ehmmmm... tak tento je v pr... *smich*

Jaký má smysl, když má dva výfuky auto s 1.6l #2

 

majsterjoe*
hodnocení

1x

Spousta i nových aut to má právě kvůli estetičnosti. Takže ano, odpověď je hlavně pro krásu. Spousta motoristů tímto pohrdá, protože je to opravdu zbytečné. Příkladem je právě daný obrázek, který má jen jeden výfuk, ale dvě koncovky.

 

vanad1*
hodnocení

1x

Protože to působí symetricky a je to hezké.

 

stonek*
hodnocení

0x

Čtyřdobý motor neni z principu náročný na konstrukci výfukového systému, (naproti tomu optimální sání je učiněná věda) když se to zbagatelizuje tak jde jen o zaručení dostatečného průtoku při nepřekročení určitého tlaku. Takže asi to bude kvůli tomu vzhledu.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Jenom estetika a tuning ala mam RS zavodak.
Tady to je kvuli packetu sport.

 

hodnocení

0x

No, nejsportovnější z aut na našich silnicích - Praga R1R - má výfuk jeden.
Nemusí si na nic hrát ...

tomtom888

Tak u tohoto auta je to dáno konstrukcí. (Motor vzadu) Spousty sériových aut s motorem vepředu ale mají 2 zadní koncovky, protože už od motoru vedou 2 trubky. Kde do každé jde třeba 3,4,5,6 válců. A tedy mají 2,4 turba na každou. Spojování do jedné by bylo velice problematické a také by pod autem musela být trubka třeba o průměru i více než 10cm, což by mohl být další problém.

Ale u čtyřválcového 100kw motoru to jasně význam nemá.


doplněno 14.08.16 08:28:

Praha R1R používá "obyčejný" řadový čtyřválcový motor, takže jakékoliv rozdělení na více větví by nedávalo smysl.

Ohledně motoru vzadu je snad jasné , že 50cm výfuk za turbem nebude klást stejný odpor, jako 5 metrů pod autem.


doplněno 14.08.16 19:52:

2 malá turba jsou daleko lepší, než jedno velké. Dále pro civilní jízdu je lepší mít jedno na větvi nízkotlaké a jedno vysokotlaké . Toho dnes již motory využívají a mají třeba i 4 turba u 6 válce.

Zeptej se výrobců aut, proč nejdou tvou cestou?

A jak to souvisí s motorem vzadu?


doplněno 14.08.16 08:13:

Mimochodem, motor vzadu a dva výfuky měl i VW Brouk. Ale tam to mělo důvod ...


doplněno 14.08.16 08:36:

Odpor potrubí je dán průřezem a délkou. Je jednodušší zvětšit průřez, než počet a ladit dvě turba, katalyzátory ..

 

fik
hodnocení

0x

To je jak rychlý pruhy,přidá to minimálně 100 kw a můžeš si v tom připadat jak závodník*smich*. Podobný předělávky jsem viděl i na stodvacítky

 

hodnocení

0x
avatar promon

Většinou ten jeden výfuk je šméčko - prostě slepá trubka, kterou, pochopitelně, nic nevyfukuje. Mívají to , myslím, i Octávky.

 

host*
hodnocení

0x
Aby měla kára větší styl. Zase u motorek dvojitej výfuk nemusím.

Tohle s jedním výfukem nemá styl?


 

hodnocení

0x
To auto na obrázku je Suzuki Swift Sport atmosféra 1,6 litru s výkonem 100kW.
Tak snad to slovo sport už značí že tohle bude dost rychlá nákupní taška.
Vy všichni tady jste to auto zřejmě nikdy neslyšely při jízdě, ty výfuky úplně zpívaj...to je poslech. Tomu dnes málo lidí rozumí. Holt maloobjemový turbo tohle nikdy nebude umět.
A zmiňovat tu Pragu...ty voe a kolik jich po našich cestách jezdí?
Swiftů Sport u nás jezdí rozhodně víc a nehledě k tomu Swiftík stojí ani ne 400 tisíc a obě jeho koncovky jsou pravý a ne jak u Oct RS TDI kdy je pravá koncovka falešná.
Ještěže se tu neobjevila fotka BMW M3 s atmosférou 4,0 V8...ta má 4 kocovky a ten zvuk...škoda mluvit...napřed si to poslechněte aspoň na youtúbu když ne v reálu a pak něco pište o tom proč má auto 2 koncovky.

 

Aha, takže sport je vlastně jen obtěžování hlukem. A to ještě napodobováním veteránů ...

Obtěžování hlukem? Vždyť kdejaká motorka dělá větší randál. A poznámku o veteránech fakt nechápu.
To je škoda se s Vámi o tomto bavit. Sportu zdar!

 

humbucker*
hodnocení

0x

Ahoj.

Mnozí zde máte tak nějak svou pravdu. Ale nejvice pobavil kolega Hejkal. Doplnil bych, že když je jen jedna díra, tak se použije velkej chlap a lešeňovka.

U sportovních vozů a jejich výfuků je taky důležité mít správně vyladěno to výfukové potrubí. Když si u nás v kovárně v Krásné studánce, byl mechanik od Břeti Engeho, naší svářečkou dát do kupy vymyšlený výfuk na jejich Stotřicítku (kterou Liberečáci úspěšně proháněli fabrikanty z Boleslavi), tak to byla taky pěkná chobotnice.


doplněno 14.08.16 21:05:

A abych doplnil přibližný letopočet, bylo to někdy v roce 1977-8. Do tý party je nutno ještě doplnit Zdeňka Vojtěcha a Láďu Bareše(syn Ládi Bareše-kapelníka) . Byli dobří a měli hezčí auta než továrníci.


doplněno 15.08.16 21:10:

Ahoj.

Sakra! Zapomněl jsem na toho čtvrtýho. Fousatýho Tomáška.

 

astik
hodnocení

0x
Např. takove Volvo V60 kombi ma také dva výfuky. Také jsou jen kvůli vzhledu? Nebo mají tech. význam?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]