Škoda Octavia II RS 2.0 TFSI

Od: Datum: 13.08.16 15:58 odpovědí: 13 změna: 17.08.16 02:01
Dobry den, mel bych na vas dotaz jestli mate nejake zkusenosti se Škoda Octavia II RS 2.0 TFSI - 147kw.
Je ten motor spolehlivy?
Zajimaly by me celkove poznatky o tomto autu nejlepe od nekoho kdo s tim prisel do kontatku.

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.08.16 22:42

zde někdo: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=86195#p86195

http://www.autorevue.cz/skoda…jlepsi-ze-skodovek_3/ch-28259

O spolehlivosti motoru tam moc není.

"Dobrou volbou je dvoulitr TFSI/147 kW (později značen jen TSI) montovaný do verze Octavia RS. Ve vozech vyrobených po roce 2008 můžete hledat další povedenou jednotku 1.4 TSI/90 kW. Mezi diesely je volba jasná. Motor 1.9 TDI platí za spolehlivý, má dostatek sil i příznivou spotřebu. V tomto směru se ale starším "té-dé-íčkům" stejně nevyrovná." Zdroj: http://www.autoweb.cz/fabia-o…jakou-ojetou-skodovku-zvolit/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.08.16 11:04

U toho RS si dej pozor na typ motoru. Do podzimu 2008 se tam montoval motor starší konstrukce (má kód BWA) a ten je celkem spolehlivý. Od podzimu 2008 začali montovat nový typ motoru (má čtyřpísměnný kód začínající písmenem C) a ten trpí na fatální závady. Projdi si specializovaná fóra, tam najdeš víc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.08.16 16:18
Moc dekuji, chtel bych spise do roku 2008 takze by to nemelo byt problem
Jen se nemuzu rozhodonout mezi touhle RS a BMW 330i.
Od: tomtom888
Datum: 14.08.16 19:34

Na to co nabízí, je to předražené tuctové auto. Co třeba nějaké Volvo? Dostaneš za své peníze daleko více. :)


doplněno 15.08.16 11:09:

Já vybíral před pár měsíci. Požadavky jsem měl. Alespoň 200hp, AWD, kombik, benzín. ( Kupovat 10let staré naftové auto, kde začínají fatální závady je nesmysl) A nižší spotřeba to nezachrání.

Když bych obětoval AWD, tak Octavia by také šla. Interiér nic moc, venku je to lepší. Všude nápisy RS, přitom je to obyčejný rychlejší kombik. Kdyby tam bylo alespoň 300hp, tak už to beru. Ale za tohle bych se styděl. Cena pěknější Octavie (RS) začíná hodně přes 200tis. To je na 10 let staré auto dost.

BMW je dále. Něco jsem najezdil v E46 330i 170kw. I když je to o generaci starší auto než Octavia, tak je celkově na lepší úrovni. Ale BMW nemusím a aby ten 3litr jel, tak se musí točit. Což nějakou dobu baví, ale při delších přesunech to už moc zábavné není a také spotřeba jde neúměrně nahoru.A to hlavní. Ceny 10let starých jsou zase neúměrně vysoké.

Takže jsem koupil Volvo V50 T5 AWD, nejvyšší výbava Summum. Je tam uškrcených 220hp ( kroutící moment 320Nm od 1500 do 4800ot/min. ) Takže se dá jezdit prakticky od volnobehu. Pokud by to bylo málo, lze "odškrtit" na cca 260Hp.

A co je důležité. Koupil jsem vozidlo z roku 2006 s pravou servisní knížkou od prvního majitele. Najeto 86tis km. Auto jako nové. Cena nového 1,35 mil. Po 10 letech 120tis. BMW či Škodovka by byla 2-3 dražší.


doplněno 15.08.16 16:57:

330d 180kw není špatné auto, ale za cenu dvou Octavii II RS. Musíš se rozhodnout, v jaké cenové skupině chceš být, jestli by nebylo rovnou lepší našetřit na fungl nové.

Přesně s tímto 180kw motorem zkušenosti nemám žádné, ale s jeho 150kw a 170kw variantou ano. ( Nezkoumal jsem rozdíly , ale základ bude určitě stejný .) Pouze v okruhu známých, padnul tento motor třem za minulý rok a to zcela fatálně . 2 x díra v pístu a jednou upadnul ventil. Ale všichni měli bezpecně nachipovano od různých firem. Ani v jednom případě se oprava motoru nevyplatila, takže se kupoval motor jiný a dva se toho hned následně zbavili. Jeden si to nechal, ale hodně to teď šetří. Proto bych do "staršího" výkonného dieslu nešel. Ale je pravda, že někomu to zase funguje dobře.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.08.16 21:36
Tuctove ani moc ne a cenove vychazi rozumne ale více se mi libi BMW 330 spise nafta nez benzin kvuli spotrebe.
S tim tuctove to je nesmysl, tuctove jsou RS s dieslem a nebo celkove octavie
Volvo je celkem drahe
doplněno 15.08.16 14:26: BMW je hodne dale oproti skodovce.
Nafty od BMW patri k jednim z nejlepsich, po dlouhem rozhodovani jsem se rozhodl pro BMW 330D - 180KW (chipnout se da v pohode na 225KW). Tyhle nafty jsou spolehlive, znamy si kupoval take a nema problem. Volim manualni prevodovku ted uz jen dosetrit penize na to. Samozrejme pocitam s nejakym servisem a jeste na doladeni vzhledu.
Volvo se mi moc nelibi vzhledove ikdyz to je hodne bezpecne auto.
doplněno 15.08.16 20:08: No ten chip je jen uvaha a spise bych do neho nesel ale to co se jim stalo je mi lito ovsem tohle se da pohlidat.
BMW 330D stoji stejne co RS v lepsim stavu s tim rozdilem ze si chci nechat vetsi financni rezervu pro pripadny servis. Mnohdy i to co jste psal muze za to i to ze ten motor zdimaji na max a nenechavaji vychloud turbo a nebo zenou s jeste nezahratym autem.
BMW budu kupovat jedine po diagnostice a se servisnim technikem (dam si pozor na co nejvice veci)
Na nove BMW vazne mit 1,6 mega nebudu... za cenu okolo 350 tisic se da sehnat pekny kousek (v nemecku)
Od: vanad1
Datum: 15.08.16 19:58

Co do koroze je Octavia super a BMW obyčejný šunt. bez ohledu na prodejní cenu. To je u BMW přímo odstrašující. Kroze, lemů, prahů i víka kufru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.08.16 20:02
Tak s tou korozi jsem se nesetkal u BMW ale predevsim u Octavek.
A opravit rez je nejmensi prace co se na aute dela takze to mi vubec nevadi
Datum: 15.08.16 20:17
Jeste ohledne toho Volva, mate zkusenosti i s naftovymi motory?
A v pripade toho vaseho jakou mate spotrebu?
doplněno 15.08.16 22:51: Nelibi ale to neznamena ze neni dobre o nem neco vedet.
Jeste k tem vasim znamym... z toho co jste psal tak nepretocili se jim motory? Jinak si to nedokazu vysvetlit krom toho ventilu jelikoz memu otci se stalo ze na staricke Honde (1988) se mu odstipl kousek ventilu a ten skoncil v katalyzatoru
doplněno 16.08.16 11:37: Nafta me laka uz dlouho, kvuli vyssimu krouticimu momentu v nizsich otackach a pekna spotreba a hlavne z duvodu ze mam rad dlouho vylety a tam jde hodne poznat nafta oproti benzinu.
Dival jsem se na motor co mate ve Volvu a prekvapila me celkem spotreba ale zase to je 5 valec ze ano?
BMW se mi libily vzdy ale az jak jsem zjistil vice o jejich naftovych 6 valcich tak jsem se do nich zamiloval, ano je to sen ale nevim jestli neni v podobne cene taky dobre auto pomer cena a vykon a spotreba. Skodovka me zlakala nizsi cenou a levnejsim servisem + pojistka mensi
Od: tomtom888
Datum: 15.08.16 21:31

Volvo se ti nelíbí. Tak proč se ptáš? Nerozumím.


doplněno 16.08.16 07:47:

Nepřetočil. Prostě upadl teplem. Možná horší vstřik, nebo problém někde jinde. Neřešil to. Motor měnil komplet.

Proč chceš naftu?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomtom888
Datum: 16.08.16 20:40

Právě jsem se vrátil z dovolené. Cca 2000km. Spotřeba 7,5l na 100km. Cca 70% dálnice, kde jsem zapnul tempomat na nejvyšší možnou povolenou rychlost a jel.

Výhoda tohoto motoru je opravdu dieslový spodek, kdy to např. pod 2tis ot. za min. jede lépe, než třeba 2.0 TDI 103kw.

Při 1500 ot. to má prakticky kroutící moment jako octavia RS 2.0tdi. Proto se s tím dá jezdit úsporně. I v serpentinách v horách jsem prakticky využíval pouze 5ku a 6ku. Stačí 1200ot. a motor bezproblémů stoupá prakticky do jakéhokoliv kopce. A to díky tomu, že motor má variabilní časování rozvodu a nízkotlaké turbo, které tlačí už od volnoběhu.

Když se využívá potenciál motoru, tak se dostávám někam mezi 10-12l. Nevím vůbec, proč si život ničit naftou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.08.16 22:56
Tao to mate krasnou spotrebu! Co jsem nasel tak 9l a vyse vsude pisou.
Nafta jedine od BMW jinak benzin, nafty pod 2 litry nemaji smysl
Dekuji moc za cenne informace
Od: octaviars
Datum: 16.08.16 23:42

Zdravím!

Mám Octavii RS v této motorizaci a mohu říct, že jsem spokojen. Mám najeto 130tis.km a je to držák. Tahoun jako sviňa, ale vše je samozřejmě podmíněno kvalitní péčí. Jezdím slušně, takže spotřebu mimo město mám 6.5 a ve městě cca 8.5-9. Tento motor má obrovskou sílu v nízkých otáčkách, takže se nemusí tak vytáčet za běžného provozu a tím pádem málo žere, což nedokáže nikdo pochopit, dokud s tím nejede a všichni všude na forech píšou, že spotřeba bude určitě 10litrů. Ani náhodou! Měl byste ale vědět, že je předepsaný NA98, který je dražší a počítat s tím. Také vězte, že to není sporťák, ale prostě "jen rychlé auto se seilným motorem." Dokážete s tím třískat drahé mercedesy, bmw, audiny v třílitrových naftových motorech, když budete chtít. Dvouzonová klimatizace v základu, palubní PC, chladící prostor v loketní opěrce, atd. Je to vylepšená octávka se strašně silným motorem. Pro nenechavce podotýkám, že často řídím Audi 3.2fsi. Za mě dobrá volba, ale pozor, chtějte spíše starší, resp.první roky výroby, kdy ještě EU tolik nezasahovala do emisí a motor je obravdu robustní. Hodně zdaru v hledání a vybírejte pečlivě!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.08.16 02:01
Děkuji za informace majitele.
Mel jste s timto autem nejaky vetsi problem? Servis vetsi treba

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.