Nejste přihlášen/a.
zde někdo: forum.autoforum.cz/...
O spolehlivosti motoru tam moc není.
" Dobrou volbou je dvoulitr TFSI/147 kW (později značen jen TSI) montovaný do verze Octavia RS. Ve vozech vyrobených po roce 2008 můžete hledat další povedenou jednotku 1.4 TSI/90 kW. Mezi diesely je volba jasná. Motor 1.9 TDI platí za spolehlivý, má dostatek sil i příznivou spotřebu. V tomto směru se ale starším "té-dé-íčkům"stejně nevyrovná."Zdroj: autoweb.cz/...
U toho RS si dej pozor na typ motoru. Do podzimu 2008 se tam montoval motor starší konstrukce (má kód BWA) a ten je celkem spolehlivý. Od podzimu 2008 začali montovat nový typ motoru (má čtyřpísměnný kód začínající písmenem C) a ten trpí na fatální závady. Projdi si specializovaná fóra, tam najdeš víc.
Na to co nabízí, je to předražené tuctové auto. Co třeba nějaké Volvo? Dostaneš za své peníze daleko více.
Já vybíral před pár měsíci. Požadavky jsem měl. Alespoň 200hp, AWD, kombik, benzín. ( Kupovat 10let staré naftové auto, kde začínají fatální závady je nesmysl) A nižší spotřeba to nezachrání.
Když bych obětoval AWD, tak Octavia by také šla. Interiér nic moc, venku je to lepší. Všude nápisy RS, přitom je to obyčejný rychlejší kombik. Kdyby tam bylo alespoň 300hp, tak už to beru. Ale za tohle bych se styděl. Cena pěknější Octavie (RS) začíná hodně přes 200tis. To je na 10 let staré auto dost.
BMW je dále. Něco jsem najezdil v E46 330i 170kw. I když je to o generaci starší auto než Octavia, tak je celkově na lepší úrovni. Ale BMW nemusím a aby ten 3litr jel, tak se musí točit. Což nějakou dobu baví, ale při delších přesunech to už moc zábavné není a také spotřeba jde neúměrně nahoru.A to hlavní. Ceny 10let starých jsou zase neúměrně vysoké.
Takže jsem koupil Volvo V50 T5 AWD, nejvyšší výbava Summum. Je tam uškrcených 220hp ( kroutící moment 320Nm od 1500 do 4800ot/min. ) Takže se dá jezdit prakticky od volnobehu. Pokud by to bylo málo, lze "odškrtit" na cca 260Hp.
A co je důležité. Koupil jsem vozidlo z roku 2006 s pravou servisní knížkou od prvního majitele. Najeto 86tis km. Auto jako nové. Cena nového 1,35 mil. Po 10 letech 120tis. BMW či Škodovka by byla 2-3 dražší.
330d 180kw není špatné auto, ale za cenu dvou Octavii II RS. Musíš se rozhodnout, v jaké cenové skupině chceš být, jestli by nebylo rovnou lepší našetřit na fungl nové.
Přesně s tímto 180kw motorem zkušenosti nemám žádné, ale s jeho 150kw a 170kw variantou ano. ( Nezkoumal jsem rozdíly , ale základ bude určitě stejný .) Pouze v okruhu známých, padnul tento motor třem za minulý rok a to zcela fatálně . 2 x díra v pístu a jednou upadnul ventil. Ale všichni měli bezpecně nachipovano od různých firem. Ani v jednom případě se oprava motoru nevyplatila, takže se kupoval motor jiný a dva se toho hned následně zbavili. Jeden si to nechal, ale hodně to teď šetří. Proto bych do "staršího" výkonného dieslu nešel. Ale je pravda, že někomu to zase funguje dobře.
Co do koroze je Octavia super a BMW obyčejný šunt. bez ohledu na prodejní cenu. To je u BMW přímo odstrašující. Kroze, lemů, prahů i víka kufru.
Volvo se ti nelíbí. Tak proč se ptáš? Nerozumím.
Nepřetočil. Prostě upadl teplem. Možná horší vstřik, nebo problém někde jinde. Neřešil to. Motor měnil komplet.
Proč chceš naftu?
Právě jsem se vrátil z dovolené. Cca 2000km. Spotřeba 7,5l na 100km. Cca 70% dálnice, kde jsem zapnul tempomat na nejvyšší možnou povolenou rychlost a jel.
Výhoda tohoto motoru je opravdu dieslový spodek, kdy to např. pod 2tis ot. za min. jede lépe, než třeba 2.0 TDI 103kw.
Při 1500 ot. to má prakticky kroutící moment jako octavia RS 2.0tdi. Proto se s tím dá jezdit úsporně. I v serpentinách v horách jsem prakticky využíval pouze 5ku a 6ku. Stačí 1200ot. a motor bezproblémů stoupá prakticky do jakéhokoliv kopce. A to díky tomu, že motor má variabilní časování rozvodu a nízkotlaké turbo, které tlačí už od volnoběhu.
Když se využívá potenciál motoru, tak se dostávám někam mezi 10-12l. Nevím vůbec, proč si život ničit naftou.
Zdravím!
Mám Octavii RS v této motorizaci a mohu říct, že jsem spokojen. Mám najeto 130tis.km a je to držák. Tahoun jako sviňa, ale vše je samozřejmě podmíněno kvalitní péčí. Jezdím slušně, takže spotřebu mimo město mám 6.5 a ve městě cca 8.5-9. Tento motor má obrovskou sílu v nízkých otáčkách, takže se nemusí tak vytáčet za běžného provozu a tím pádem málo žere, což nedokáže nikdo pochopit, dokud s tím nejede a všichni všude na forech píšou, že spotřeba bude určitě 10litrů. Ani náhodou! Měl byste ale vědět, že je předepsaný NA98, který je dražší a počítat s tím. Také vězte, že to není sporťák, ale prostě "jen rychlé auto se seilným motorem." Dokážete s tím třískat drahé mercedesy, bmw, audiny v třílitrových naftových motorech, když budete chtít. Dvouzonová klimatizace v základu, palubní PC, chladící prostor v loketní opěrce, atd. Je to vylepšená octávka se strašně silným motorem. Pro nenechavce podotýkám, že často řídím Audi 3.2fsi. Za mě dobrá volba, ale pozor, chtějte spíše starší, resp.první roky výroby, kdy ještě EU tolik nezasahovala do emisí a motor je obravdu robustní. Hodně zdaru v hledání a vybírejte pečlivě!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.