Porucha klimatizace Fabia

Od: Datum: 13.08.16 13:55 odpovědí: 7 změna: 25.08.16 12:00

Mám Fabii combi 1,9 TDI 74kW ATD, rok 2002. Když zapnu klimatizaci, otáčky motoru na volnoběh zůstavají podle otáčkoměru stejné jako při vypnuté klimatizaci, je to u tohoto motoru normální? Jsem zvyklý z jiných aut, že po zapnutí klimatizace se volnoběžné otáčky zvýší. Dále se chci zeptat na regulaci teploty klimatizace. Když otočím regulátorem teploty třeba do poloviny dráhy, tak se stane, že místo chladného vzduchu začne foukat teplý vzduch jako kdybych měl zapnuté topení a když regulátor teploty nastavím na doraz doleva k modrému poli na chladný vzduch, pořád fouká teplý vzduch i když tlačítko AC normálně svítí. Většinou pomůže jen vypnout motor a znovu nastartovat, poté už fouká chladný vzduch. Čím to může být? Proč pomůže jen vypnutí motoru a znovunastartování? Ještě mě zajímá, jestli u tohoto motoru dochází při zapnuté klimatizaci ke zvýšení spotřeby paliva a o kolik? Projeví se u tohoto motoru při zapnuté klimatizaci i znatelné snížení výkonu? Po jaké době se doporučuje výměna chladiva klimatizace? Toto auto jsem teprve koupil, takže s ním nemám žádné zkušenosti. Je u tohoto motoru normální, že po zapnutí klimatizace zůstanou volnoběžné otáčky stejné a nezvýší se, jak jsem psal výše? Auto jsem teprve koupil a hned mám zkaženou radost kvůli té klimatizaci, myslel jsem, že bude fungovat bez problémů. Děkuji za radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.08.16 14:28
avatar

1) Mam benzin a vzdy se mi zvysi otacky motoru. U dieslu nevim , ten ma vetsi vykon , takze se nemusi zvysit otacky. To bys mel spis projit forum skoda.home.

2) To ze prepinas kolecko a jede ti furt teply vzduch , to je nemoc fabii , odesla ti klapka na michani tepleho a studeneho vzduchu v palubovce. Nekdy pomuze ho rozebrat a prostriknout kontaktolem , nekdy se musi menit cely a je dost drahy.

3) Servis by se mel delat kazdy rok , ja ho delam co 2 roky. Oni ti vysajou chladivo , vymeni mazani , daji stare chladivo a doplni do plna novym chladivem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jasonspezza
Datum: 13.08.16 14:46
I turbo diesely mají obvykle menší výkon než benzíny ale mají dvojnásobný krouťák! I starší tdi musí zvýšit dobu vstřiku při zapnuté AC. Z 3-4ms na 4-5ms takže by to mělo trochu cuknout aspoň.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: rudy
Datum: 13.08.16 16:54

Nejhorší je, že auto jsem nejspíš koupil už s vadnou regulací teploty klimatizace a prodávající mi o tom nic neřekl. Přitom k autu mám pravidelně vyplňovanou servisní knížku z autorizovaných servisů i faktury ze servisu z Německa a tuto závadu s regulací teploty klimatizace neodstranili ani při pravidelných servisních prohlídkách. Jak je to možné?

Datum: 13.08.16 23:37
avatar

Ten servomotorek se mohl znicit ted nekdy.

Nikdo moc nechce resit opravu , neb pristup k tomu motorku je extremne blby a cena motoru je cca 3500kc. Ja jiz ho menil. Po vymene se musi udelat zakladni nastaveni klapky. Nyni mi to funguje jak ma.

Dam klimu venku je 32°C ja nastavim 22°C na prepinaci. Prvne fouka studeny vzduch a pote jiz pomalu se otepluje , pak jiz cidlo teploty interieru drzi 22°C v kabine.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rudy
Datum: 14.08.16 11:03

Jakou mají zhruba životnost ty servomotory pro ovládání klapky mísení studeného a teplého vzduchu u Fabie? Odchází často?

Datum: 14.08.16 19:14
avatar

Ty nove jsou pry jiz lepsi a neodchazi tak casto , ale problem ma cca 90% aut s klimou.

Mam novy jiz 4roky a zatim OK. Mam blby i druhy servomotorek , co ovlada vnitrni/vnejsi nasavani vzduchu. Ale ten me nevadi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.16 12:00
avatar

Jednou jsem v dieslové fábii jel, a mám pocit že se otáčky opravdu nezměnily. Na mém Renaultu benzín se při zapnutí AC celkem dost zvýší.

Ohledně regulace neporadím bohužel, ale je divné že po vypnutí a zapnutí motoru začne jít.

Zvýšení spotřeby je samozřejmé, protože motor je zatíženější a někde tu energii na provoz klimatizace brát musí. U mého Renaulta Laguna z roku 2000 je spotřeba s klimatizací (cirka 70% jízd klíma jede a 30% je vypnutá) zvýšená o 0,3 - 1,2 litru na 100 km. Přesně to říci nejde, protože ne vždy je venku 30°c takže podmínky se hodně mění, proto takový rozsah spotřeby.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.