Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nejde mi dobíjení u Felicie. Je to postupná záležitost, tak toto rozepíšu trošku podrobněji.
Začalo to někdy před rokem, kdy mi přestalo auto dobíjet při zvýšených otáčkách. To, když jsem jel prudce do kopce, kouknul na votmetr a hodnota dobíjení klesla až na 10 voltů. Byla to jen občasná záležitost, matně zasvítila kontrolka dobíjení, pak zhasla a byl nějaký měsíc pokoj.
Nedávno jsem musel jet opravdu rychle, a když jsem dojel, auto jsem nenastartoval, baterku jsem totálně vybil. Teď už je to špatné, zvýším víc otáčky a votmetr mi ukazuje 11,5V a při volnoběhu svítí kontrolka červeně naplno. Abych dojel a ještě mohl nastartovat, všechno vypnu(autorádio, větrák a někdy i světla), to je hodnota nabíjení kolem 11,7V.
Včera se mi stalo, že po ujetí 10ti km začalo dobíjení opět fungovat (13,5V při jízdě a 12,8V při volnoběhu). Dnes jsem dobil baterku a opět během cesty stejná závada.Dojel jsem s rozvícenou kontrolkou.
Teď jsem byl ještě zkusit nastartovat. Baterka 12,4V, při nastartování pořád svítila(volnoběh 12.0V), trošku víc jsem sešlápl plyn, zhasla a volnoběh 13,5V. Nerad bych měnil něco, co není potřeba a tak bych se chtěl zeptat nějakého odborníka, čím by to mohlo být?
Děkuji všem za odpovědi.
Dej si zrepasovat alternátor. Ty hodnoty napětí, co uvádíš, jsou šílený. Napětí na svorkách baterie má být za chodu motoru, 14V. +-0.2V.
Pro mě není problém repasovat alternátor, ale musím opravdu vědět, jestli je to opravdu alternátorem. Proto chci poradit. Když koupím uhlíky a regulátor, bude to stačit? Diody budou v pořádku?
Pro mě není problém repasovat alternátor, ale musím opravdu vědět, jestli je to opravdu alternátorem.
Druhá část věty vylučuje tu první.
Protože pokud opravdu umíš repasovat alternátory, tak se nebudeš ptát na takovou základní věc.
Pokud je to magneton tak vyměň regulátor. Ale pozor,kup zásadně originál,s těmi čínskými jsou problémy. Vypálená dioda se chová jinak,hodnota dobíjení je dobrá,ale alternátor kvílí a při zvýšených otáčkách svítí kontrolka. Pokud už je alternátor hlučnější,bylo by možná od věci vyměnit ložiska,než se začnou sypat. Přebrousit sběrací kroužky,omrknout diody. Takový poloviční repas pokud chceš to auto provozovat i nadále,alternátory na feldě zlobí pokud mají více najeto
Regulátor napětí nebo uhlíky na něm, koukni na ty uhliky, jestli bude jeden nějak znatelně kratší než druhej, tak srovnat na soustruhu kroužky na rotoru alternatoru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.