Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Špatné řazení jedničky / zpátečky

Od: tomis0012 odpovědí: 4 změna:
Dobrý den,
rád bych se vás zeptal, co může být za tím, že jde špatně řadit jednička nebo zpátečka při rozjezdu. Přiblížím vám situaci:
Jednička jde zařadit normálně asi tak cca pouze 2x z 10 rozjezdů. Ve zbylých 8 pokusech prostě nezařadim. Takže postup je následovný. Po sešlápnutí spojky chci zařadit jedničku, zjistím, že to nejde, takže při stále sešlápnuté spojce zařadím dvojku a ihned řadičkou jdu z dvojky na jedničku a to se chytí vždycky.
Druhá možnost je ta, že při nemožnosti zařadit jedničku mírně uvolním sešlápnutou spojku (ale ne úplně), následně opět došlápnu a jednička tam jde v pohodě. Samozřejmě, že také jde spojku uvolnit kompletně a znova sešlápnout.
Další zajímavostí je, že když stojím například na semaforech, kde musím mít nohu na brzdě a zkusím zařadit, tak pokud se trefím do jednoho z osmi pokusů, tak samozřejmě zařadit nejde, ale jakmile sundám nohu z brzdy a auto se dá do pohybu, tak jednička jde zařadit bez problému.
Tento problém je obdobný u zpátečky, ale tam to nezlobí tolik. Ostatní převodové stupně jdou řadit bez jakýchkoliv problémů.
Jedná se o vozidlo Škoda Octavia II, 2.0 TDI 103 Kw, typ motoru BKD, ročník 2005, najeto skoro 200 tisíc km a spojka měněna zatím nebyla.
Potřeboval bych vědět, jestli to reálně může být spojkou/převodovkou nebo třeba nějakou prkotinou u řadičky.
Kdybych měl měnit komplet spojku se setrvačníkem a s ložiskem, tak to neni malá častka, ale pokud by nic jiného nezbývalo, tak se nedá nic dělat a musel bych do toho jít.
Děkuji za odpověď.
Tomáš

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fik
hodnocení

0x

Na spojku to nevypadá,kdyby nevypínala tak to by spíš škrčelo a na všech rychlostech. Tohle vypadá buď na táhla,tuším že tam nejsou táhla ale lanonovody,tak třeba můžou být ta lanka jenom vytahaná a bude stačit je přitáhnout(pokud přitáhnout jdou,jinak jejich výměna),protože podle popisu závady mě to přijde jako že se ta rychlost dostatečně nezasune. Může to být samozřejmě i převodovkou,opotřebené synchrony nebo kulisa řazení přímo na převodovce. Zeptám se,kdy byl měněný olej v převodovce? jaký typ? a kdy byla dělána kontrola jeho množství?

tomis0012
hodnocení

Auto je zakoupené jako ojeté před 2 měsíci. Takže je otázkou, zda ten olej v převodovce vůbec někdy měnen byl. Typ toho oleje zjistím kde?
fik

autokelly.cz/...

Vyhodilo mě to tento.

Náplň bude odhadem něco pod 3 litry,můžeš samozřejmě koupit i jinou značku oleje,která bude plnit stejné specifikace,nemusíš zrovna tenhle.

Prvně se vůbec podívat zda je ho tam dost,každopádně jej vyměň a modli se že to bude tím. Pokud to nepomůže,tak jedině převodovku rozebrat a zjistit co se c ní podělalo


doplněno 05.08.16 12:32:

Ono tohle dělaj ty kecy že doživotní náplň,jenže ono pro výrobce auta je doživotní 150 tisíc kilometrů nebo 5 let. Někdo na to skočí,že se to nemusí měnit a oddělá převodovku. Taky aby nebylo z 200 tisíc třeba 600 tisíc,i to se dneska běžně děje

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Takove problemy a najeto 200k? Tomu v 95% neni pravda. Ktomu to auto si nikdo nekupuje na 20tisic za rok.
Bude to potreba zkontrolovat od oleje po stav prevodovky. Mozna bude potreba revize ci vymena. To urci servisak nejlepe.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]