Nabíjení baterie u paneláku

Od: Datum: 03.08.16 10:14 odpovědí: 15 změna: 04.08.16 22:29
avatar

Dobrý den,

jak by jste řešili nabíjení baterie, pokud auto stojí u paneláku pod okny, ale nemůžete (nebo nechcete) vytahovat baterii z auta, ale potřebujete ji dobít?

Mám vlastní nabíječku a bydlím v 1.patře. Auto stojí pod okny. Uvažoval jsem natáhnout prodlužku až k autu a nabíjet. Problém je v tom, že jsem koupil staršího renaulta lagunu a ta má jak imobilizér, který když je baterie odpojena více jak 30 minut smaže servisní kod a ten musí znovu naprogramovat autorizovaný renault servis, tak ještě při odpojení baterie se zamkne rádio a je potřeba zadat další kod. Do takové složitosti se mi vůbec nechce a tak vymýšlím jak baterii nabít u baráku.

Jak by jste problém řešili vy?

Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.08.16 10:19
avatar
Hod prodluzku z okna , sedni na schody a nabijej. Jinak ty kody na imobilizer a radio bys mel mit. Nikdy nevis , kdy baterka klekne.
Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 03.08.16 10:21
avatar

Kod na radio mám, ale kod na imobilizer programuje a zná jen servis

Od: asd1
Datum: 03.08.16 10:28

Baterku neodpojuju a nikdy nebyl problém. Nabíječka Lidl. Podle návodu odpojit, ale spíš se tim jen sichrujou "kdyby něco"

= hodit prodlužku z okna a nabíjet, baterku neodpojovat, být v dohledu aby to nikdo nešlohnul. Pokud nemáš čas na hlídání tak nabít v servisu nebo u někoho...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.08.16 11:41
avatar

Solární auto-nabíječkou?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: anonym0
Datum: 03.08.16 11:51

Jasan a za mesic ma dobito.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.16 12:26
avatar

anonyme0, odpověděl jsem na dotaz, důležité úseky jsou ztučněny: ... "jak by jste řešili nabíjení baterie, pokud auto stojí u paneláku pod okny, ale nemůžete (nebo nechcete) vytahovat baterii z auta, ale potřebujete ji dobít?"... Zdroj: Dotaz výše. Ještě doplním, že já osobně bych to takto neřešil z Vámi popsaného důvodu, proto jsem dal nakonec příspěvku otazník. Na znamení, že to je jen jedna z možností. Imho, jak byste definoval "dobito"? Do Vašeho příspěvku by se možná hodilo více slovo "nabito". Těžko říct.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: houfl
Datum: 04.08.16 18:35

12V x 50 Ah= 600 Wh

600 Wh / 100W x 2 (účinnost)=12hodin, 100wapenly jsou obyvkle

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.16 20:26
avatar

Ano, ale jste si vědom, že 100W solární panel má rozměry přibližně 120x50 cm a aby dodal požadovaný výkon, musí být rovnoměrně osvícen? To nevím, jestli je za sklem v autě úplně reálné, navíc pořizovací cena není zrovna nízká ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.16 13:38
avatar
U tohoto mám jednoduché řešení pořídit gelovku 12V 1.2-7Ah, udělat dráty na připojení gelovky a na druhou stranu dát krokodýla. Připojit na dráty od autobaterie a autobaterii vymontovat a vzít domu. Mezitím bude gelovka všechno udržovat v chodu. Jinak dají se sehnat na internetu od 100 do 400kč. Někde jsem dokonce četl, že použil 3 ploché baterie zapojené v sérii a taky mu to vydrželo. Nebo se zeptat u známých jestli nemají menší akumulátor na půjčení.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: osel59
Datum: 03.08.16 14:24

1. pořídit seriozní nabíječku, nejlépe automat

2. těsně za červeného krokodýla + vložit to kabelu od nabíječky pojistkové pouzdro s pojistkou 10 A

3. najít v motorovém prostoru místo, kam se vejde nabíječka při zavřené kapotě

4. hodit z okna poctivou prodlužku a tu zavést do motorového prostoru, zapojit nabíječku a zamknout auto

5. být někde v dosahu a nabíjet ve dne, přes noc bych to neriskoval

Záměrně nepopisuji nabíjení přes zapalovačovou zásuvku, zejména frantíci mají po vyndání klíče ze zapalování tuto zásuvku odpojenou. Pokud je autozásuvka pod proudem bez klíčku, je to jednoduché, stačí osadit na kabel nabíječky autozástrčku (pojistka zde není třeba, protože autozásuvka má svoji pojistku) a tu zastrčit místo zapalovačče. Nabíječka pak může být v autě na podlaze a prodlužka skřípnutá ve dveřích.

Nabíjení připojené baterky k autu se neboj, pokud není nabíječka samo-domo nemůže se autu nic stát.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kensuj
Datum: 04.08.16 01:36

"Zamykací" rádio, co tam dali v továrně, bych hodil prasatům a pořídil nějaké aftermarket. Dnes se už za něco málo přes tisícovku dá koupit slušné.

A problém s imobilizérem bych já osobně řešil koupí nefrancouzského vozu, který po tak triviální věci, jako je odpojení baterky, nemusí být odtažen do autorizovaného servisu, aby vůbec jezdil.

Ale zpátky k nabíjení - pokud je v motorovém prostoru místo na nabíječku, tak ji tam nacpat a píchnout do prodlužovačky z okna, jejíž zakončení opět zkusím schovat pod kapotu pro její ochranu před vlhkostí a nenechavci.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.16 17:19
avatar

Kensuji-taková auta byl úlet vícero automobilek nejen francouzského renaultu!Toto měla jak škoda,resp koncern VW ale i další než přišli na to že je to blbost!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 04.08.16 07:25

mám nabíječku CTEK a nikdy neodpojujiu baterii, bál bych se že mi někdo ukradne tu značkovou nabíječku, o Renaulta bych se nebál ty nikdo nechce

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.16 16:29

To auto se teď v létě musím pořád dobíjet? Snad až na podzim, ne?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: molkos
Datum: 04.08.16 22:29
Nesmysl o tom, že se má při nabíjení odpojovat baterie vznikla v době kdy se používali autobaterie se zátkami, které se museli vyšroubovat a na konci nabíjení prskal elektrolyt všude kolem dokud si někdo nevšiml a nevypnul to pokud nebyla automatika a elektrolyt rozstříkaný v motorovém prostoru nebo uvnitř vozu když byla baterka pod zadníma sedačkama nebo v zavazadlovém prostoru je trochu problém. A za druhé staré nabíječky originál i vyráběné (např. v dřevěný bedně s trafem z čb. televize jako měl známý :-D ) do velmi vybitých akumulátorů prali sice stále stejný proud ale napětí i 20V a jak se dobíjela klesl až na těch cca 14,4V kdy se vypnula (někdo vypnul) nebo přepla na udržovacích 13,8V a malý proud u těch "hi-tec". Druhá varianta byla nabíječka co naopak na začátku nabíjení dávala velký proud ale napětí kleslo (u hluboce vybitých i pod 11V) a s tím jak se dobíjela klesal proud a stupalo napětí (až k napětí nabíječky naprázdno např. 16V) u nekvalitních zase až dokud to někdo nevypl nebo u lepších se při dosažení určitýho napětí vypla. Dnes by v autě 20V z nabíječky zničilo elektroniku dříve nebylo moc co zničit zvláště při vypnutém zapalování nebylo nic pod napětím. Často je dnes najdete v inzerátech jako "stará poctivá nabíječka" "kvalitní kovářská práce" "pouze osobní odběr (váha 20kg)" :-D Takže pokud máte chytrou nabíječku co drží 13,8V nebo při 14,4V přepne do udržovacího režimu a bezúdržbovou baterii tak neodpojovat z auta. Otázka je jak rušná je ulice a jaký typ lidí tam chodí a bezpečnost chodců resp. vaše právní zodpovědnost za úraz proudem z vámi natažené prodlužky (i kdyby si ho prokazatelně způsobil úmyslně sám asi máte problém). Taky jí může nakousat nějaký blbý pes (blbého majitele co ho neumí vychovat a uhlídat) nebo se k zásuvce dostat dítě, skřípnutí prodlužky do dveří je blbost ničí se tim atd. Osobně bych nabíječku i 230V nechal doma a k autu natáhl jen těch bezpečných 12V např. kabelem cykylo 2x1,5mm (dvojžilová licna s dvojitou izolací průřez vodiče 1,5mm) kabel mechanicky upevnit aby vám za kabel nikdo nevytáhl nabíječku ven oknem ani neodpojil z auta. Pro sichr pojistku u kleštiček na baterku kdyby kabel někdo štípnul, zkratoval aby se nerozpálil do ruda a nezapálil auto ale odpojil na pojistce hned u baterky popř druhou u nabíječky. Nemusíte se tak bát krádeže nabíječky z auta (když bude doma) a ještě na ní uvidíte jak si "vede" a jestli je už nabito popř. Připojit na kabel doma voltmetr atd. Je to jednoduché a bezpečné nemusíte se bát že to nějakýho blbce zabije (pokud se na tom kabelu visícím z okna neoběsí). Výroba bude stát jen pár korun měl jsem to podobně u druhého auta odstaveného na zimu asi 12m od domu (resp. kůlny kde byla udržovací nabíječka) a často se to používá u traktorů a kombajnů apod strojů kde se těžkou baterkou blbě manipuluje atd. Jinak soused o dva baráky vedle natáhne prodlužku pod dveřma baráku přes chodník, trávu, silnici (nijak nechráněnou proti přejetí např laťkou) sice ne moc rušná jednosměrka ale něco mu to vždy pojezdí a s otevřenou kapotou auta postaví nabíječku někam "na motor" a nabijí, občas oknem zkontroluje někde mám foto kdyby byl zájem zkusim najít. Z toho si příklad asi neberte a zkuste moji variantu. Jo a baterie u auta se kterym se moc nejezdí se samozřejmé dobijí i v létě kdy trpí samovybíjením při vysokých teplotách ale motorem lze točit snadno tak furt točí i napůl vybitá a zasulfátovaná s desetinou původní kapacity ale ničí se a v zimě se ztuhlým motorem pak odejde. A jinak dejte pak vědet zajimá mě jak jste to vyřešil.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.