Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přehřívá se auto

Od: dunkol odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,

mám malého oplíka tigru, poslední dobou se mi přehřívá již na krátkých vzálenostech.

Co může být příčinou? Jde nějak poznat, zda je špatný termostat?

Děkuji

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dunkol
hodnocení

Co bych chtěl podotknout, že když je motor horký, skoro se už přehřívá, je i chladič horký, znamená to, že termostat otevřel a měl by být vpořádku?

Děkuji

 

fik
hodnocení

0x

Příčin může být celá řada. Zkus termostat vyndat a normálně jej hodit do hrnce s vodou na sporák,pokud se při varu otevře,je v pořádku. Může být ucpaný chladič,špatné vodní čerpadlo(uvolněná vrtulka). Bordelem zanesený celý motor a je malý průtok. Kdy byla měněna chladící kapalina?

Docela mě potrápila nedávno jedna přehřívající se felda,bez zjevné příčiny,nakonec to bylo těsněním pod hlavou,při větší zátěži to mírně tlakovalo do vody a neobíhalo to tak jak má,proto se to přehřívalo.

Spíná ventilátor na chladiči? některá auta jej mají vícestupňový a pokud třeba první stupeň nejede,zbytečně ti teplota šplhá vysoko

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Ko termostat.
Nefunkcni ventilator na chladici.
Tlakuje do chladici vody. Zkus to bez vicka na expanzni nadobe.
Ko vodni pumpa.

 

m
hodnocení

0x

My máme problém ten, že se přehřívat začne jen někdy, pak pomůže lít do chladiče vodu, hodně vody, nejdřív to vybublá, pak bublat přestane a zase se chladí. Je to provizorní řešení. Údajně by to mohlo být někde zanesené, že voda přestane protékat. Autu je přes 15 let.

Když někam jedeme, sleduji, kde jsou hřbitovy, protože tam je voda:)

fik

Boha jeho,když musíš lít do chladiče vodu,hodně vody-a což je ta největší prasárna nalít do rozpálenýho motoru studenou vodu tak to někde asi teče ne? co se třeba podívat pod to auto a zjistit tu netěsnost? co olej je čistý? nekouří auto bíle?-taky může téct voda do spalovacího prostoru ruplým těsněním.

To je přece fuk že je to 15 let staré auto,když je chceš provozovat,tak musí být v odpovídajícím technickém stavu-nebo to hoď na vrakáč a kup si jiný,přece nemůžeš ohrožovat ostatní takovou plečkou-docela rád bych viděl jak vypadá ten zbytek

Já mám jako veterána 37 let starou škodovku 120 GLS a jezdí jako za mlada,pak feldu která je 17 let stará a klidně se s ní vydám na tisíce kilometrů dlouhé cesty po evropě,protože vím že to auto je ve stavu a že to zvládne

asd1

Přece nebude opravovat díru, když to může zakalit studenou vodou a zas to chvíli jede ;)

 

karel1234
hodnocení

0x

Pomalu hledej hrbitov pro to auto,takhle ho dokonale odrovnas komplet.

 

dunkol
hodnocení

Dobrý den,

kdybych chtěl vyndat termostat, vypustí se mi jen část kapaliny nebo celá? Je třeba pak dát nějaké těsnění jak se dává termostat zpět? Poté mě zajímá, když jej dám do vařící vody, jak poznám že otevřel? To se měří nebo to uvidím okem v hrnci?

"Fík" mi psal podívat se dovíčka chlad. kapaliny, co tam uvidím?

Díky

fik

Když vyndáváš termostat,je nejlepší vypustit náplň celou,je s tím méně práce než to někde chytat v motoru z hadic. Buďto máš vypouštěcí šroubek nebo kohoutek,případně povolíš hadici co je nejníže a vypustíš. Pokud je tam chladící kapalina déle než 5 let,okamžitě ji vyměň za novou než ti ten žíravý sajrajt rozežere těsnění pod hlavou-ano i chladící kapalina se mění v předepsaných intervalech. Modrozelená G11-3 roky, růžová G12 a G13 po 5 letech.

Většinou je termostat na gumový O kroužek,je samozřejmě lepší koupit nový. Starší provedení bylo s papírovým těsněním,ale to už u tvého auta asi ne.

To uvidíš okem,při varu by měl být otevřený minimálně cca o 5 mm.

Když se podíváš pod víčko chladící kapaliny a uvidíš tam hnusnou nahnědlou mastnou emulzi,nemusíš dále pátrat po příčině a rovnou můžeš dát vyměnit těsnění pod hlavou. To samé platí o oleji

asd1

emulze = těsnění hlavy až tak jistota není - taky to může být ruplá hlava nebo blok...

fik

Ano samozřejmě,když je prasklá hlava tak to ještě je rentabilní oprava,ale s prasklým blokem to už je na nový motor,netrvdím že se to nedá opravit,ale s nejistým výsledkem a stálo by to peněz. Prasklý blok jsem ještě neviděl,prasklou hlavu jednou,v 80% případů je to těsnění pod hlavou. A je to zaviněné buď odfláklou údržbou,že se s chladící kapaliny stane za dlouhý roky žíravý sajrajt a těsnění to nevydrží,nebo se to z nějakého důvodu přehřeje a těsnění to taky nevydrží. Stačí dírečka jak špendlíková hlavička a už se to začne míchat mezi sebou nebo tlakovat do vody a je vymalování

 

dunkol
hodnocení

Díky za radu, podívám se pod to víčko chlad. kapaliny i oleje, poté přiložím fotky. Je třeba se dívat když je motor chladný?

 

fik

To je úplně jedno,pokud je tam sajrat bude tam jak za tepla tak za studena

dunkol
hodnocení

Dobře podívám se tam, případně vyfotím a napíši vám.

Hezký večer

 

hodnocení

0x
avatar hejkal
Nebude zatažená ruční brzda? :) resp. viset rezavá lanka v bovdenu?

 

dunkol
hodnocení

Dobrý den,

díval jsem se pod víčko jak chladící kapaliny tak oleje za studeného motoru.

Zde jsou fotky, asi je to vpořádku a hlava by měla být OK?

Děkuji

Přehřívá se auto
Přehřívá se auto #2

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]