Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Mám Mazdu 626 2.0td 74kw r.v00
Po nastartování studeného motoru mi bliká kontrolka žhavení stačí ujet pár metrů zastavit motor a opět nastartovat a kontrolka nebliká. dále pak auto při určitých otáčkách poskakuje nejčastěji při 2000 stačí je překonat a motor se zase chová klidně.toto se stává když je venku mín jak 20-25°c a když se motor zahřeje tak je opět klid.palivová soustava je kontrolována a je v pořádku(čerpadlo,trysky).bylo i seřízeno časování ventilů a nic.Několikrát bylo auto v servisu mazda ale neví si s tím rady protože diagnostika je o.k.tak podle nich je auto v pořádku.Myslím ža to je vina nějakého čidla teloty vzduchu ale nejsem automechanik tak se nechci pouštět do trapných úvah.moc prosím o radu.
Na kontrolku zhaveni je obvikle napojeno vice signalu ruznych zarizeni. Od jednotlivych prvku vsttrikovaciho cerpadla az treba po brzdovy pedal a podobne. Pokud nic na diagnostice nenasli, tak jdi jinam.
S tim skubanim to bude nejspise prave problem, ktery zpusobuje blikani kontrolky, ale take nemusi - to chce tu diagnostiku.
Mimo to se kouknout na palivovy filtr, zahejbat kabelama vstriku, pripadne je vymenit, zkontrolovat vahu vzduchu pokud to ten tvuj verk ma a zkontrolovat pripadne vyradit z cinnosti EGR ventil. Chce to hledat.
Kazdopadne zaklad je diagnostika, ktera neco odhalit musi. Cokoliv. 9 let stare auto statisticky nejakou zavadu bude mit vzdycky. Pokud ne, tak pak se bud spatne provedla diagnostika, nebo je problem v necem, co diagnostika neodhali. A takovych veci moc neni (napriklad ten filtr, kabely ke vstrikum a podobne).
Dik za radu akorát nevím jestli projdu emisema když ventil zaslepím a co sací potrubí je třeba ho cistit od sazí nebo ne
EGR je pouze moznost. Nemusi to s tim vubec souviset. A i kdyby ste se ho rozhodl zaslepit, tak neni problem ho kdykoliv znovu zprovoznit.
S tim cistenim saciho potrubi od sazi vam nejak nerozumim. Strili vam snad motor splodiny do sani?
To sice ne ale EGR přeci pouští spaliny zpět do sání a ve spalinách u nafty sjou saze tak jestli se neusazují v potrubí
Na emisích by zaslepený EGR vadit neměl. Je potřeba jen při nízkých teplotách motoru. Opacita se měří při provozní teplotě motoru (cca 80 stupňů). Záleží ale na typu EGR (způsobu ovládání). Některé totiž zpětně informují řídící jednotku o poloze. Pokud by tam AGR nebyl, házelo by to do paměti závad chybu. Správně by Vás s chybou v paměti závad neměli pustit přes emise. Praxe je ovšem někde jinde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.