Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, minulý týden mi nedalo auto přednost (jela jsem po hlavní a odbočovala, chlap nazastavil na stopce a výsledkem byl zničený světlomet a odřené auto). Sepsali jsme záznam o nehodě s tím, že on to nahlásí na své pojišťovně. Policii jsem volala, ale řekli, že nemůžou přijet. Volala jsem na jeho pojišťovnu jak postupovat a odeslali mě do jejich nejbližšího servisu. Tady je auto opravené - cena 10 tisíc - ovšem majitel servisu mi řekl, že volal na pojišťovnu a oni událost neevidují. Volala jsem tomu pánovi co mě srazil a vylezlo z něj, že se jednalo o služební auto (on neměl škodu na autě žádnou) a protokol odevzdal svým nadřízeným.
Jak postupovat? Auto visí v servisu už týden spravené a mají ho vlastně jako "rukojmí" dokud pojišťovna nezaplatí. Prý je možností zaplatit to hotově ze svého a škodu pak vymáhat po pojišťovně - ale přeci jen 10 tisíc je pro mě dost velká částka. Jedná se o starší mazdu (1999).
Chtěli jsme jet na druhý konec republiky na dovolenou, ale museli jsme to zrušit.
Servis nemá nárok zadržovat vaše vozidlo. Pouze ho může uvést do původního stavu (při servisu např. vrátit poškozený díl) - vymáhat částku za opravu může jakkoliv - nikdy však nesmí zadržovat váš vůz. Je to protiprávní jednání.
Nejprve si jděte pro vůz a buď uhradíte fakturu nebo podepíšete nějaké prohlášení, že se tak stane v případě odmítnutí plnění ze strany pojišťovny. Pojišťovně nahlásíte a doložíte opravu a úhradu a budete bombardovat viníka, jeho firmu i pojišťovnu hovory či návštěvami.
PČR a řešení "nepřijetí" můžete řešit přes zmíněné kanály. Ale nic to nezmění.
@albatros - mýlíte se - měl jsem několik případů za praxe v pojišťovně na pozici likvidátora, vždy jsme řešili s právníky s výsledkem, že vůz je zadržován neoprávněně. Pokud by došlo k soudnímu sporu, musí servis uhradit např. půjčovné náhradního vozu!
Servis jak je patrno vozidlo nezadržuje, pouze chce uhradit práci a to je vcelku normální stav.
Rozumím tomu správně, že když si nechám opravit nabourané auto, v servisu budu tvrdit, že jakýsi chlap, co mě naboural to měl nahlásit pojišťovně, tak mi servis je povinen opravené auto vydat bez zaplacení? Z příspěvku tazatelky je patrné, že pojišťovna nic neeviduje...
- policie má povinnost na zavolání přijed k nehodě, hovory s operačním jsou monitorovány a pokud píšete pravdu, napiště okamžitě stížnost na inspekci - GIBS..je sice v rozkladu ale tuto banalitu zvládně vyšetřit...navíc okamžitě osobně nahlašte nehodu, trvejte na vystavení úředního záznamu, chtějte jeden výtisk, neuvádějte kolik bude stát oprava, jen to že je na autě škodfa kteropu zatím neodhadnete a že VINÍK nedal přednost na stopce...a že jste vše hlásila ale pllicie ODMÍTLA přijet...toto musí být v úředením záznamu...
PAk podáte stížnoist na PČrt adresovanou GIBS...
- bylo by dobré s úředním záznamem PČR vše urgovat vše u pojišťovny viníka,. a ne v poradně...a to opakovaně... požadovat také náhradu za zrušení radosti kterou jste mohla míz z dovolené...
Když jste psali záznam o nehodě, to jste nevěděla, že se jedná o služební firemní vozidlo, najitel je uveden v OTP, podle čeho jste protokol vyhotovili. Jinak doporučuji psát protokol o DN dvojmo a popřípadě předat pojišťovně viníka. Jinak protokol se dá sepisovat pouze v případě, že vina je jasná a viník DN uzná. Současná praxe je taková, že PČR na drobné nehody bez zranění a poškození majetku třetí osoby nejezdí. Obraťte se na majitele vozidla a žádejte nápravu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.