Nejste přihlášen/a.
Mám dva vozy v rodině - třeba i během dne přejdu z 2.0HDi na 1,3 benzín s 37kW - nemám s tím potíž. Každé auto potřebuje mít řidiče s rozmyslem. Když někdo jezdí jako kretén v jednom, v tom druhém z něho beránek nebude. Odvařit se dá i benzínové auto, turbo není to nejdůležitější ...
U každého motoru, který řídím poprvé, si vyzkouším, jak jede. Nejdřív se zkouším rozjet, protože si pamatuju, že moje první setkání s turbodieselem (1.6 TDI) skončilo tím, že motor zdechl, protože spojka při povolování "vystřelila". Pak si vyzkouším, kdy a jak je potřeba řadit, protože zrovna u toho 1.6 TDI se musí nižší převodové stupně před přeřazením na vyšší převod hodně vytáčet. U větších motorů, třeba 2.0 TDI, je to snadnější, protože motor táhne i vespodu, takže lze přeřazovat dříve. No a pak si vyzkouším, jak motor táhne, zařadím trojku, mám řeknemě 1400 ot/min, šlápnu pedál na podlahu a vytočím to. Zkoušel jsem i atmonaftu 2.0 SDI a na tu jsem si zvykl rychleji než na turbodiesely.
Jako přesednout ze závodního auta se super zvukem do starého zetoru, při sešlápnutí plynu se člověk muže jen domnívat co se stane, buď se nic neděje (reálnější varianta) nebo brutální zátah v rozmezí 300 otáček kdy si hvízdnou kola a pak diesel umře, tak znova řadim, nevim co se stane, po pár sekundách příjde brutální zatlačení do sedaček, protočení kol, to trvá asi půl vteřiny a pak motor znova umře, a když náhodou chci někoho pozávodit do kopce, tak člověk v normálním autě na benzín nic nevidí protože se z toho dieselu vyvalí černej dým a člověk ještě umře na rakovinu z těch sazí co se mu dostanou do plic z toho zetoru.
Řídím bez problému vše - od benálu po naftu,s tím,že přeplňované benzínové ještě ne,ale naftu ano.Od hmotnosti vozidla cca1000kg do hmotnosti 41t .Vytáčet je třeba občas každý motor po max.ale běžně není třeba.Naftu odhadem do 4000 a benál do cca6000 otáček nevím,nesleduji otáčkoměr ale poslouchám motor!
Je zajímavé číst jak všichni vytáčejí motory. Já řídil dost aut, jak benzínových (1,4; 1,6; 2 atd) tak naftových jak s turbem tak bez. Každopádně všude při normální jízdě řadím cirka při 2000 max 2200 otáčkách. Samozřejmě při předjíždění a podřazení to jde k 4-5 tisícům u benzínu a u nafty méně. Každopádně celou dobu co řídím (3 roky) jsem se od strejdy, který tak jezdí naučil jezdit v minimálních otáčkách. (vždy ale nad 1500, jinak to moc nejede)
Ty minimální otáčky jsou sice good na spotřebu, ale zato je to vcelku jistý způsob jak oddělat dojhmoťák.
Pokud tedy neřídíte dnes již legendární Karosu C734, či podobný kočár - tam byl omezovač někde u 2500 ot/min
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.