VW golf IV

Od: Datum: 17.07.16 12:27 odpovědí: 32 změna: 18.07.16 22:57
Dobrý den,
zalíbil se mi čtyřkovej golf. Dá se sehnat za slušný peníze, akorát vůbec netuším, co koupit za motor a jak je na tom s výdrží. Proto se obracím na vás ... byl by někdo tak hodný a doporučil by mi motor, napsal klady a zápory, časté poruchy apod. Popřípadě doporučil i konkurenci.
Určitě se vám budou hodit další informace, takže s autem plánuji každodenní ježdění (cca 30km) a cca 2x do měsíce delší trasu (max. 200km). Rád bych do auta moc neinvestoval vyjma nějakého "vstupního" servisu, než s ním začnu jezdit.
Předem díky

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hk
Datum: 17.07.16 12:31

Do vraku budete muset vždy investovat neustále. Vždyť se G4 přestal vyrábět v roce 2003.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 12:42
Je mi jasné, že se nevyhnu několika opravám, ale chtěl bych je zredukovat na minimum a právě proto hledám spolehlivé auto. Sice se přestal vyrábět před dlouhými 13 roky, ale pořád lze najít nějaké hezké kousky.
Datum: 17.07.16 13:03
avatar

To je právě takový paradox starých aut, spousta lidí si myslí, že oni koupí zrovna ten "dobrý" kus, který nějakým zázrakem uniknul zubu času, měl svědomitého majitele, který moc nezezdil a výborně se o auto staral. Skutečnost je ale taková, že na trhu je 90% "špatných" kusů, stočené, lajdácké opravy, opravované bouračky, po x majitelech. Každý když to auto prodával, měl důvod... Každý upíral autu údržbu, přeci když už ho bude prodávat... Bazar chce vždy prodat, nakukají Vám comoli. A soukromník? Proč to asi prodává na vlastní pěst? Protože mu protiúčem nabídli málo a on z toho chce vytlouct maximum (však on se někdo najde kdo to koupí)?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 13:15
Beru na vědomí, ale každopádně si nemohu dovolit nové auto...
Od: hk
Datum: 17.07.16 13:18

Naopak. Mám pocit, že pokud si můžete dovolit starého Golfa, můžete si o to víc dovolit levnější a novější auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 13:22
Tomu nerozumím :-D
Datum: 17.07.16 13:23

Kombi verze Golfu IV se vyráběla až do roku 2006, takže si můžete sehnat i desetileté auto.

Co se týče motorů, tak jako nejrozumnější mi přijde 1.6 16V se 77 kW a 2.0 8V s 85 kW s výjimkou verze motoru AQY. Ale u tak starých aut se stejně všechno odvíjí od stavu daného kusu. Golf je podle mě průměrně spolehlivý, jeho výhodou je, že se dá snadno a levně servisovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 13:40
I proto o něm uvažuji, golfů je nepřeberný množství a náhradní díly by měly být levné.
Datum: 17.07.16 13:26
Hk; vy musíte byt sakra zapsklej dědek!:-D
Šel bych do 1.9tdi 66kw,ale rozhodne bych ho nekupoval v Čechystánu
Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 13:33
Nebude lepší benzín? Přece jenom to není žádná dálka těch 30km...
Od: hk
Datum: 17.07.16 13:33

Dědek možná, zapšklej určitě ano. Mám G6 2.0 TDi, předtím spousty škodovek jak benzín, tak naftu. Takže si dovolím soudit, že Golf je jen navoněné a předražené nic.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 13:39
V tom případě bych byl rád o nějaké jiné typy, nemusím mít na 100% golfa...
Datum: 17.07.16 13:44
avatar
G4? Stary vrak? Radeji nasetre a kupte novejsi. Ono u stareho auta budete casto neco resit. Auto to je kvalitni , ale roky jsou roky.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 13:46
Mohl bych poprosit o nějaké návrhy?
Od: jasonspezza
Datum: 17.07.16 13:49
Rozhodně doporučuji naftový motor. Benzíny jsou jen vytočené sekačky a pěkně žerou...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 17.07.16 13:58

Jesli se ti golf 4 libi,tak ho klidne kup.Najdi nejakej peknej kousek,osobne bych volil 1.4 16v na jezdeni po meste a okoli to bohate staci a je to celkem pohodovy motor.Tady kdejakej chytrak radi novejsi ojetinu,jenze i zanovni ojetina se musi servisovat,ale opravy jsou cenove jinde nez servisovat starsi, jednoduchy auto.

Zrovna ctyrkovy golfy jsou v nemecku docela ceneny,pokud jsou v dobrem stavu.A nemci vedi proc.

Zrovna podobna situace je na trhu s ojetyma T4,kde za starou T4 v dobrem stavu se plati vic nez za novejsi T5 a opet nemci vedi proc.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hk
Datum: 17.07.16 14:08

No to je právě problém Golfa. Hodně peněz za nic (jedno jak je ceněný - je to už vrak na odpis).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 17.07.16 14:19

*zed*jo,jo.Vsichni nemci jsou uplny pitomci,kdyz za stary auto zaplati vic nez za novejsi.

Jenom chytrej cechacek v tom ma jasno*bzum*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hk
Datum: 17.07.16 14:39

Němec ovšem neřeší pár euro, jestli si ne/může dovolit koupit/provozovat staré auto. Tazatel sdělil, že na nic jiného nemá. Proto se snažím napsat, že Golf je relativně drahé auto a pokud má na Golf bude mít i na jiné - rozuměj novější, vybavenější atd. Protože jeho cena bude srovnatelná s tím starým Golfem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.16 14:43
avatar
Nemec a goof4? Tak se jezdi v 5tkach a 6tkach a 4ky nikdo nechce. Proto se dovazi za par ojro na vychod.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.07.16 16:37

Za pár ojro se vyváží vraky. Zachovalé kusy z let 2005 a 2006 (to ještě běžela výroba kombíku čtvrté generace) stojí v Německu kolem 150 tisíc Kč.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.07.16 06:47
avatar
A proto to tam nikdo nekupuje.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 18.07.16 15:18

Clovece,ty rozumis trhu s ojetinama v Nemecku jak koza pertzeli.*bzum*

Ne kazdy nemec je v baliku a ne kazdy nemec musi jezdit v nejnovejsim auta

A plno nemcu si starsi pekne auto drzi,kvuli levnejsimu provozu a spolehlivosti.Kdyz se ho rozhodne prodat,tak je cena pomerne vysoka,proto ze vi,ze podobny nemec mu ty prachy da.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.07.16 22:42
avatar
Vidim , ze ty tomu rozumis luxusne.
Nemec i na davkach si poridi v pohode lepsi karu nez golf 4.
Nemluvim o nemcich z ukrajiny , ruska , turecka...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 18.07.16 22:57

Zajed si nekdy do Nemecka,at vidis co tam jezdi za auta.Moc sledujes asi ceske bulvarni talevize a jejich lzi.

Ja se pohybuji v Nemecku temer denne,takze presne vim co tam jezdi za auta a kdo v nich.On je docela rozdil,v Nemecku pracovat a zit v Cechach,nebo zit v Nemecku.Mraky, hur situovanych lidi tam jezdi starsimy auty,zrovna tak mraky starsich lidi pouzivaji stara auta.A silne pochybuji ze by Nemci proslo,prijet pro podporu luxusnim autem,jak to tady praktikuji cik... spoluobcane.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: cimprlich
Datum: 17.07.16 14:33

Dobrý den. Pokud chcete vyloženě a jste pro něj rozhodnut, dobrý tedy. Nejsme tu od toho, abychom vám do vymlouvali. Rozhodně to není špatná volba. Je to zhruba něco mezi Fabií a Octavií, co se týče jízdních vlastností a komfortu. Pokud chcete naftu, tak bych bnešel do PD, ale klasický starý motor s rotačním čerpadlem. Pokud benzín, atk tam neuděláte chybu nikde, všechny jsou spolehlivé, ale třeba 1.4ka je slabá, Golf je přeci jen robustnější auto a tenhle motor více žere. Dvoulitr je super motor, ale jezdí za víc, je to tahoun a držák. 1.6ka je také super motor a myslím si, že i ideální. Není to závoďák, jezdí za přijatelnou spotřebu a je to držák. Jezdím na záchranné službě a zrovna minulý týden nás doprovázeli policajti a bavili jsme se o autech. Ta jejich octavia s tímhle motorem měla najeto 340tis. a byla v super stavu a říkali, že je to držák jako prase, akorát už dolévají jednou za 14 dní olej. Takže pokud mohu doporučit, tak 1.6ku, ideální kompromis. Pokud chcete závoďák, nekupujte Golfa, ale Octavii RS - třeba. Dobrý kup a kilometry bez nehod!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuky®
Datum: 17.07.16 14:42
S vaším nájezdem jedinně benzin.
Poprosím rádce co mají Golf IV-VII v naftě ať se s nami podělí o cenách servisu jejich aut.
Každej radí naftu ale málokdo má koule napsat, že mj. dal do auta pár tisíc k běžnýmu servisu navíc.
Golfa IV berte s motorem 1,4 16V 55kW, 2,0 85kW.
Golfa V jen s motorem 1,4 16V.
Golfa VI (od 2008) taktéž jen s motorem 1,4 16V 59 kW.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hk
Datum: 17.07.16 14:47

Měl jsem naftové motry celkem čtyři. Dva ve Fabii jedničce i dvojce, jeden v Octávii a jeden v Golfu (s DPF). Mohu říci, že ani jeden neměl jedinou závadu. Na motor jsem nesáhnul kromě oleje a filtrů. Osobně bych už benzínový nechtěl. Jezdím pouze krátké trasy do 20km po městě.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuky®
Datum: 17.07.16 15:02
Otázkou je jak dlouho jste je vlastnil a kolik jste s každým najel km...
doplněno 17.07.16 16:12: Díky vám za odpověď. Jenže si uvědomte, že vy jezdíte v nových autech a najedete cca 120tkm, ale my se bavíme o autech co mají po letech najeto poctivých 300tkm.
Zkuste si s autem najet taky tolik a pak uvidíte jestli ta spokojenost bude stále nebo ne.
Nezlobte se na mě, ale lidi co mají nový auto a najedou s ním stotisíc by neměli radit někomu kdo chce koupit 15 let starý auto. Máte zkušenosti s novými auty ale takové špatně udržované Golfák je díra na peníze.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hk
Datum: 17.07.16 15:05

Najeto od nula do cca 120 tkm, Golf má nyní 110 tkm. Ještě malou odbočku od motoru... Pokud porovnám nějaké standardní závady na škodovkách a golfu, tak ten jich měl golf měl jednoznačně nejvíce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: manny
Datum: 17.07.16 20:16
A mohu-li se zeptat, proč si kupujete golfa, když je to podle vás akorát drahé nic?
doplněno 17.07.16 20:19: A jen tak mimochodem, pořád čekám na nějaký návrh, když nedoporučujete golfa.
Od: hk
Datum: 17.07.16 20:36

Protože na trhu není moc koncernových aut v této velikosti a nemám potíže to nic zaplatit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.