Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rezerva nebo sada na opravu pneumatik?

Od: rotorod® odpovědí: 15 změna:

dobrý den, mate zkušenosti co je lepší? ja sem měl doteraz rezervu ve starem autě ale v novém cosi planuju koupit je v zakladu sada. Rezervu si je možne koupit. Tak přemyšlim jestli jo nebo nechat sadu?

jak je to s tou sadou v případě defektu? jde to v pohodě "zalepit" a jedu hned dal? mate někdo zkušenosti?

díky za ně připadně proč jo nebo proč ne sadu

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Pokud nejsi blondýna s asistenční službou tak jednoznačně rezervu. Jestli plnohodnotnou nebo úzkou už je celkem jedno.

Sadou zalepíš jen "dírku od hřebíku", cokoliv většího tě odstaví = jsi závislý na cizí pomoci (asistenci). = Sada je jen takové "aby se vlk nažral", když by se jezilo bez ní tak by to vyšlo prakticky nastejno, defekt = asistence.

 

fik
hodnocení

0x

Určitě rezervu,jak už bylo psáno výše,ta sada to je jenom na takový droboučký defekty. Když někde tu pneumatiku prorazíš víc,tak jsi stejně odsouzen na asistenci,která stojí čas a hodně prachů. Když máš plnohodnotnou rezervu,nebo i dojezdovou,tak prostě přehodíš a jedeš dál,zastavíš někde u pneuservisu a pro ně zalepit kolo je otázka 10 minut když to přeženu

 

hodnocení

0x
Čekat v neděli večer v dešti kdesik v zapadákově na příjezd asistenční služby? Ne díky.Já mám rezervu.
A hlavně: v případě, že použijete opravný sprej, tak bude-li dírka malá, zalepíte ji ale tak jako tak tu pneumatiku tím sprejem zničíte a pokud nebudete mít na autě pneu čekající na výměnu, tak si budete muset koupit minimálně 2 nový gumy. Aby byly na jedné nápravě stejný, že.
Sprej je prostě k ničemu!

 

eulalie*
hodnocení

0x

Rezerva je lepší. Ty sady na opravu jsou na nic...

 

koblih111*
hodnocení

0x

100%rezerva..vše popsáno v příspěvkách výše

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Rezerva je jasná volba *palec*
Jak zalepíte proraženou či prořízlou gumu z boku?
A čekat na asistenci by se mi určitě nechtělo

 

hodnocení

0x
avatar promon

Připojím se k ostatním - rozhodně rezervu. Je sice pravda, že jsem asi pět let jezdil s autem na LPG, kde byla nádrž místo rezervy a tak jsem jezdil jen s opravným sprejem. Asi jsem měl kliku, nikdy jsem nepíchl. Přesto jsem nyní raději, protože mám Peugeota s plnohodnotnou rezervou, která se ještě k tomu dá použít bez toho, že by se vykrámoval celý zavazadlový prostor.

 

dusger*
hodnocení

0x

Zastánci rezervy mají jistě svou pravdu, ale odpověď není tak úplně jednoznačná. Náhradní kolo + hever zabírají v kufru cenné místo a navíc ne každý ji neumí nasadit. Je na každém, aby zvážil výhody a rizika a podle toho se rozhodnul. Jistě, na expedici offroadem po Bulharsku je rezerva velmi užitečná(trošku přeháním), ale na běžné ježdění po okresním městě (nebo snad i v celém Česku) si na jízdu jen s lepením klidně troufnu. Navíc vím, že nejméně posledních deset let jsem kolo nepoškodil, to riziko bez rezervy klidně podstoupím. A že nejsem sám, o tom svědčí prodeje nových aut už téměř bez rezervního kola jen s lepením.

fik

Trochu si dovolím oponovat,za 11 let co jezdím jsem měl kolo píchnutý asi 7x a bez rezervy bych byl pokaždý nahranej. Pokud si kolo nenasadí 150cm blondýna s novými nehtíky ještě celkem chápu,ale když to neumí chlap nebo nějaká normální ženská to je trošku ostuda,to by měl umět každý kdo jezdí autem. Jistě se dá zavolat odtahovka,ale čekat na ni někde v prdeli světa a třeba ještě i odtah protože velkou díru v pneumatice na místě neopraví to je trošku zbytečnost. A kolik místa v kufru to zabere? stejně všichni blázní s kufrem,a většinou v 95% jízd v něm skoro nic není. Že si lidi nepřiplatí za rezervu je jejich blbost,hlavně že si tam nadefinují plno p**vin co nikdy nepoužijí nebo co jsou naprosto zbytečné

5kyvex

Za cca 18let jsem najezdil s auty cca 700tis km a jednou jsem píchnul a jednou jsem si rozerval bok pneumatiky o obrubník. Jinak nic. Protože mám v nejvíce používáném autě LPG místo rezervy, tak jezdím bez ničeho. Teda jen pokud jedu mimo kraj, tak si hodím do nákladového prostoru rezervu.

Zatím nemám jediný důvod to měnit.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nevím,jak si někdo představuje opravu bezdušovky záplatou.Vesměs ani nenajde díru.Bez rezervY se obejít nedá,s píchlou hned do speciální dílny.Ještě tak je možné vozit náhradní duši a do pneumatiky ji po rozebrání vložit.To jde i s bezdušovkou.

JB

fik

Jo a můžu se zeptat jak chceš na silnici bez srážečky sundat pneumatiku od ráfku aby jsi mohl dát dovnitř duši? Nějakou 13 na plechu by jsi možná po dlouhém snažení monterpákama sundal,ale chtěl bych vidět jak nějakou 17 na hliníkách

 

humbucker*
hodnocení

0x

Ahoj Rotorode.

Lepičům a opravářům chybí jedna prostá zkušenost. Vžij se do situace, že jsi v Jugošce. Od poslední vesnice či městečka je to 10 kilometrů a do další nějak podobně. Je vedro a v autě máš rodinu s malými dětmi. A naštvanou manželku. A na nápravě proseklou gumu s dírou zvící malé boty. Jak ti potom dokonale poslouží to nějaké sebelepší lepení? Rezerva za asi 2600 Kč a zabírající kus nějakého toho místa v kufru, má určitě cosi do sebe.

takjan*

To je všechno pravda, ale když mi zabere 1/3 kufru, jezdím s lepením. Po evropě s rezervou, ale jasně, že jsem ji nikdy nepotřeboval.

 

hodnocení

všem díky, rezerva je jasna :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]