Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, předělávám simsona na 70ccm a potřebuji vědět úhel, pod kterým má být vyvrtaná dírado karterů. Nenašel jsem ani žádný výkres motoru, na kterém byb byl úhel vidět. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Děkuji.
Je to tak, změna (přestavba) se musí zapsat do TK a změní se skoro vše, ne jenom obsah, ale i vrtání, výkon, otáčky, spotřeba, hluk, hmtnosti... Jestli to chcete provozovat ilegálně a spoleháte na to, že řeknete policii "já o tom nevěděl, už jsem to takhle koupil" tak mějte na paměti, že nejsou za zelena utržený a že se vše na TK a evidenční kontrole fotí!
Pokud to má jezdit po veřejných komunikacích (= i polňačky) tak v dnešní době bych do toho nešel - vybouráš se a pojišťovna ti to dá sežrat. Doba kdy jsme jako kluci drandili kolem vesnice a policajt max. sebral ventilky už je pryč. Dnes jsou za každou blbost drakonické tresty (jízda bez řidičáku; technicky nezpůsobilé; bez RZ apod.) Nahodit větší válec je jedna z nich...
Spíš vyměň celou mašinu, on Simson zas takovej zázrak není.
Pokud musíš vrtat nějaké díry,tak se na to rovnou vys...protože doma na koleně to asi horkotežko dáš,tím spíše,že neznáš parametry motoru když se na toto ptáš!Raději si sežeň originální válec,píst a další na daný stroj s větším objemem (nevím zda-li jsou na simály,na písty J-50 jsou k sehnání)a jen to popřehazuj!
Já mám koupeno všechno originální, ale při předělání simsona na sedmdesátku se musí vyvrtat díra v karterech o něco větší. Ptal jsem se na úhel pod kterým se to má vyvrtat. Dělat to bude zkušený soustružník.
Nechápu dotaz. Díra musí být vždy kolmo k dosedací ploše válce. Také to není práce na soustruh, ale dělá se na frézce. Na soustruhu by také sice šlo, je ale velmi pracné upínání. Musí se použít tzv. licní deska, na ni přišroubovat úhelník a na ten teprve kartery, pracné a složité. Na frézce se upne buď do velkého svěráku nebo na úhelník, vyrovná se aby dosedací plocha válce byla v rovině, najede se na střed původní díry, indikátorem vycentruje a tzv. vytáčecí hlavou otvor zvětší na požadovaný rozměr.
Při montáži na větší obsah je třeba i upravit hlavu válce a případně doladit výškami těsnění, aby měl motor správný kompřesní poměr. Někdy se i musí doladit karburátor. Měl by vše dělat zkušenější mechanik.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.