Longlife oleje

Od: Datum: 07.07.16 17:42 odpovědí: 9 změna: 16.07.16 09:39

Dobrý den,

je pravda, že longlife oleje jsou "řídčí" a jejich spotřeba je tedy vyšší musí se dolévat? Někde jsem četl, že je možné dosáhnout spotřeby až 0,5 l na cca 2000 km. Samozřejmě vím, že pro auto jsou asi lepší pevné intervaly.

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: trtr
Datum: 07.07.16 17:53

Zdravím, Long life olej je IMHO blbost. Někteří výrobci jeho použití předepisují s vidinou rychlejší obměny vozového parku dané značky. Rozumějte tomu tak, že cílem je auto s motorem na odpis a nákup nového. Jinak ke klasickému oleji je někdy psána spotřeba 1 l na 1000 km jako normální, aby byla vyřešena případná reklamace zákazníka, že mu auto "moc žere olej" (normální 1L na 1000 km není, ale dnešní oturbené motory trochu oleje vezmou).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karelll
Datum: 07.07.16 18:01

jedná se mě spíše o LL olej do staršího (12 let) starého auta (TDI). Bohužel servisák mě ho tam nalil, ovšem po roce jej nechám vyměnit. Po 4000 km sleduji mírný úbytek, na internetu se toho hodně píše proto by mě zajímalo, jak to přesně je s těmi oleji

Datum: 07.07.16 18:22

Většina long-life olejů má viskozizní specifikaci 5W30, takže jsou opravdu řídké. Pokud máte TDI se vstřikováním PD, tak je to víceméně jedno, protože tam výrobce předepisoval řídké oleje tak jako tak. Pokud máte TDI s rotačním vstřikovacím čerpadlem, tak u těch je možné použít řídké i husté oleje, přičemž je IMHO lepší variantou nějaký středně hustý 5W40 nebo 10W40.

Obecně čím řidší olej, tím větší bude jeho spotřeba. Ale jsou motory, které olej nežerou vůbec.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karell*
Datum: 07.07.16 18:24

jedná se o PD a je tam ted LL 5w30. a jak píšu již pozoruji nějaký úbytek


doplněno 07.07.16 18:26:

tak mě zajímá jestli bych asi alespon trochu pomohl klasickým olejem

Datum: 07.07.16 19:46

Myslím si, že jo. Ale pokud to sežere méně než 1 litr mezi výměnami oleje, tak bych to neřešil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.16 19:53
avatar

ridke syntetiky maji tendenci ve starsich autech mizet, protoze je nasnade, ze to tesneni uz ma sve nejlepsi dny za sebou, ja zakotvil u 10W40 a nemuzu rict, ze by mizel ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jann
Datum: 07.07.16 19:59

Je tedy pravda, že auto nešetřím a jelikož je to starší auto, tak předpokládám, že něco uvázne i v turbu.

Jen mi šlo o porovnání LL a klasického oleje

Od: fik
Datum: 07.07.16 19:59

Interval dej 15 tis km pokud chceš mít motor dlouho. Jinak samozřejmě,čím řidší olej,tím snáze začne prolínat byť i sebemenší vůlí a buď se začne spalovat ve válcích,nebo teče přes gufero nebo těsnění ven,ale samozřejmě musíš jezdit na typ který je předepsaný pro tvůj motor,nemůžeš si říct že tam začneš cpát nějakou 15W-40 aby to nežralo olej.

Jinak viskozita oleje nesouvisí s tím jestli je long-life nebo není,ta je prostě podle normy SAE

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 16.07.16 09:39

U motorů s PD je nutno dodržet také specifikaci. Bývá to 505.01. Nevhodným olejem lze snadno poškodit motor.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.