Řazení přev. stupňů

Od: Datum: 04.07.16 22:00 odpovědí: 16 změna: 14.07.16 15:12

Dobrý večer, prosím poradíte mi někdo, kdy mám použít, který převodový stupeň při řízení osobního automobilu?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.07.16 22:03
avatar
Jednicka rozjezd , pote okamzite dvojku a nasledne pri vysokych otackach pridavat nahoru , pri brzdeni pak dolu. Je tezko rict to presne u nekterych aut jiz na petku jedes 60km/ az 130km/h u nekterych je jeste navic sestka. U nekterych jedes 50km/h na 3ku ci ctyrku. To jiz poznas presne jak se vyjezdis.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 22:10
avatar

Taky záleží, jestli mᚠnaftu nebo benzín. U benzínu více otáček než u nafty. Tzn.: s naftou jedu třeba na čtyřku v pohodě a s benzínem bych tam měl za tři.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 22:23

Divné. Já jsem zvyklý řadit s benzínem v 50 km/h pátý (nejvyšší) převodový stupeň. Když pak sednu do turbonafty, tak na pětku při 50 km/h motor celé auto rozklepe a vůbec to nejede a musím řadit čtyřku nebo trojku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.16 08:24
avatar

U mé dieslové jedničkové oktávky to tak je je. Porovnávám to s manželky feldou. U oktávy jedu po našem kopci klidně na čtyrku, klap klap a u feldy benzínové tam musím mít trojku jinak by to exlo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 22:18

To nejde generalizovat. Záleží na konkrétním autu s konkrétním motorem a typem převodovky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 22:22

Jde o cvik. Jezdit podle "ucho slyší". Máte po nebo před autoškolou?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: luky2
Datum: 04.07.16 22:35

Mám před autoškolou?

Datum: 04.07.16 22:34
avatar

jj je to dle auta,objemu motoru a výkonu kroutícími momentu atd a hlavně citu poro motor! Jinak všeobecně 1°jen rozjezd do max 20km a to asi jen v kopci ,pak inhed 2°a max 30km a poté 3° (a dle motoru atd)plynulá jízda rovina kolem 50tak při 50 dát 4°a přibližně v 70km pak 5°.Otáčky tak nějak i když mám otáčkoměr nevím snad kolem 2000 na benzínu?

Jednou se stala chyba,přehlédl jsem auto a aby nebyla kolize tak jsem 3°roztáhnul až do omezovače (přes 6000ot)a rychlost 120km! A ještě jednou osobně -v pátek jsem řídil mišáka -2,4GDi cca110Kw a přišel mi línější než můj cía 1,8i16V 81kW.U svého na rovině běžně řadím při cca65-70km pětku aa no problém a u mišáka jsem musel až při 80 km.Žel nevím hmotnost!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.16 10:28

Jednou se stala chyba,přehlédl jsem auto a aby nebyla kolize tak jsem 3°roztáhnul až do omezovače (přes 6000ot)a rychlost 120km!

To ti nevěřím. To je vymyšlený příběh. *smich*

Feldu pick-up točím do omezovače každou chvilku a taky jede 120 na 3ku. Vlastně ani omezovač nemám, protože plynovou jednotku mám nastavenou na 10tis ot/min. a to by motor asi nedal. Ale 8tis dá. *hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 22:37
avatar

Obvykle to bývá napsáno v Příručce,nebo dnes výrobci žádnou nedávají?

Jinak,pokud je v autě otákoměr,vytáčet motor kousek před červené pole a zařadit další rychlost,to samé na další zařazené rychlosti.

Řazenín časem přejde ,jak se říká,do krve podle pohybu vozidla a rychlosti jízdy vůči okolí.

A u TESLY je to úplně jedno ,tam se mačká pouze pedál akcelerace. :-D



doplněno 05.07.16 08:47: Měl jsem Jawu cross 90 ,pěti rychlostní. Tam jsem musel řadit okamžitě jednu rychlost za druhou. Motor byl krátkozvihový, sání šoupátkem a šel rychle do otáček.
Pak jsem koupil ještě ČZ 175 Sport.Měla dlouhozvihový motor,tam se zařadila čtyřka a jelo to 50 po městě,110 na silnici, do kopce se pouze přidal plyn. Řadit se nemuselo.Takže je to i o motoru. S malým Fiatem budeš řadit často, s osmilitrovým Rolls-Roycem málo nebo vůbec.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: zakuj
Datum: 13.07.16 22:05
Cit.. Jinak,pokud je v autě otákoměr,vytáčet motor kousek před červené pole a zařadit další rychlost,to samé na další zařazené rychlosti...to jako fakt? Chces nam tim rict ze napr ja se svym scenikem mam jet 1 50kmh, 2 100kmh, 3 150kmh, 4 210kmh? (je to 4 kvalt automat 2.0) se spotrebou 20l/100km+?... Evidentne tomu vubec nerozumis.
V autoskole ti vse vysvetli neboj. Jinak ideal je jak psali ostatni 2 az 3 tisice otacek.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.07.16 14:01
avatar

1.Popsal jsem postup kam až se vytáčí motor na jednotlivé stupně tak aby se nepoškodil.

2.Dal jsem sem video z YouTube, kde je to slušně předvedeno - jen si ho pustit.

3.Kolik si myslíš, že mi jako učiteli Autoškoly prošlo takových expertů jako Ty prošlo rukama?

4.V autoškole mi už nic nevysvětlí, už mám 60.let a invalidní důchod na nohy.

5.První Aš a ŘP mám z roku 1971 (kde jsi byl ty nebudu komentovat) , další v 17.letech na motorku, v 18.letech před vojenskou tzv. 3.ku na vše mimo autobus. Na vojně řidič OT-64 SKOT (je na YouTube). V roce 1994 kurz pro učitele autoškoly - VVŠ Vyškov - Dědice a na té samé škole jsem externě učil jízdy.

Znᚠten film "Táto, sežeň stěně?"

Vřele doporučuji. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 05.07.16 10:10
avatar

Zásada je taková,že motor by měl běžet stále při stejných otáčkách.Jakmile při určité zátěži klesají otáčky,je čas přeřadit dolů.Když auto zrychluje,klesá zátěž,otáčky se začínají zdvíhat,řadím vyšší rychlost.LKze se řídit otáčkoměrem,ale zkušený řidič pozná podle zvuku motoru otáčky,tak řadí podle zvuku motoru.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.16 10:19

Jdeš do autoškoly? Neboj se toho Řadit se naučíš, přejde ti to do krve po chvilce. Kdy řadit jaký stupeň záleží i trošku na autu, se kterým jedeš. Dnes má většina aut i nápovědu - na displeji ti bliká, zda mᚠřadit a jestli nahoru nebo dolu. Ale jsem přesvědčená, že to nebudeš potřebovat ;) Jinak v běžném provozu - na 1 se rozjíždíš, hned řadíš 2, pokud popojiždíš nebo třeba vjíždíš do zatáčky (odbočuješ) ve městě a jede se pomalu, tak tu 2 necháváš, jakmile se to trochu hýbe, řadíš za 3, pro běžný pohyb po městě ti bude asi 4 stačit. Ale opravdu to na autě poznáš. Koukej na otáčkoměr, kdysi mi někdo říkal, že s benzínem se jezdí na vyšší otáčky, máme silný diesel a na popojížďky plechovku 1,2 benzín a i s tím jezdím v pohodě po městě na 2000ot. Když jedeš do kopce, nechávej déle nižší stupeň, jinak auto "netáhne" - ale to taky poznáš, jakmile v nem budeš sedět jako řidič

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.16 11:52
Benzin - vykon ve vyssich otackach tzn. Do kopce se nebat a mit tam klidne 3000-4000 ot./min. Ale po meste pri popojizdeni po meste nektere auta vydrzi mit i pod 2000 neco malo. Jinak jednk pravidlo u benzinu platilo a plati ze je dobre mit stale nad 2000otacek.
Nafta - zatah nize tzn. Klidne se muze mit treba i 1500 ale kdyz se chce vykon po autu tak taky je lepsi vytocit. U nafty hodne zalezi na typu a objemu 2.0 vs 1.5 je jasne ze 1.5 se musi tocit.
Hlavne se nebat na ten plynovy pedal slapat, kdyz potřebujete vykon tak podradit a klidne az na podlahu (od ceho to davkovani asi je) a naopak když je rovinka tak staci jen lehce na plynovy pedal se dotykat.
Razeni vam vysvetli v autoskole a pokud vam nebude sedet manual tak po autoskole si muzete koupit automat a resit jen plynovy pedal a brzdu
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bbbb
Datum: 14.07.16 15:12
Ucitel mi kdysi rekl drz otacky v oblasti maximalni hodnoty tociveho momentu tj u meho motoru asi 2,5-3,5tis otacek.Benzin 1.4
Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.