Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké koupit auto do 60,000,- Kč?

Od: elinborg odpovědí: 29 změna:

Zdravím všechny, potřebuji poradit, jelikož jsem zůstala bez chlapa, který tyto záležitosti vždycky řešil... musím si koupit auto hlavně na dojíždění do práce cca 30 km denně. Větší vzdálenosti nejezdím. Do 60 000,-Kč, nejlíp diesel, 5-dveř., s malou spotřebou, ale hlavně spolehlivé a bez dalších investic. Je tu někdo, kdo by poradil? Líbí se mi např.Škoda Octavia, jen nevím, jestli splňuje to, co hledám... Díky :)

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

renault clio 1,5D nebo lépe 1,9D - jednoduché auto, které nemá nic, co by se dalo zk.rvit. dCi je motor, který potřebuje dobrou naftu a ošetření... pokud je bez turba, máte o starost méně a můžete jezdit na olej z fritovacího hrnce...

Kupte levnější - cca do 50tis a dejte na servis pro generálku - teoreticky byste mohla mít štěstí a do vámi uvedené sumy mít super vůz na delší čas - třeba sauto.cz/...


doplněno 30.06.16 13:58:

@dabel - i to se dá - se štěstím ... brácha už má druhý kousek, který je v podstatě po servisu, ale stál v garáži po rozvodu... oba kusy jsou z CZ a doloženým servisem autorizovaného servisu a STK protokoly od počátku. Jedno už prodal - najel 100tis km bez servisu (jen olej a filtry, jednou brzdy), druhé má 30tis km a teď to dává na výměnu destiček.

Ale jsou to perly - hledá třeba měsíc a reaguje ihned po vystavení inzerátu.

 

hodnocení

1x

pokud nepotřebujete nijak prostorné auto, tak bych se poohlédl po yarisovi.. určitě 100x lepší než fabia 1.2

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

Oktavii , fabii.

Videl bych to , ale na benzin. Ten stary diesel , co bude mit najeto buhvi a na 30km denne (pocitam 15km tam a 15zpet) se nehodi. Udrzba bude drazsi.

Jinak za 60tisic , kdy to auto bude mit 15+roku , jiz jde v pripade investic jen o stesti. Neb auto je jiz 2x za zivotnosti.


doplněno 30.06.16 14:04: A na vety : hele mamo hlavne v dieslu at to zere malo ... tomu neverte.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Na rovinu spolehlivý diesel do 60 tisíc je skoro utopie věřte že to co na naftě ušetříte při spotřebě tak s přehledem vrazíte do náhradních dílú jako je turbo,egr,vstřiky,čerpadlo atd
Osobně bych schánel nákej benzín do obsahu 1,6 nejlépe náká jedničková fábie combi či oktávka
Navíc je třeba počítat że jak pořídíte auto budete muset ihned investovat do výměny rozvodú,filtru a oleje neb pochybuju že doženete auto který by před prodejem někdo takto servisoval

 

tycoon*
hodnocení

0x

Dieselová ojetina do 60 tisíc Kč bez dalších investic? To je sci-fi. U auta staršího 10 let musíte vždycky počítat s tím, že bude tu a tam potřebovat nějakou "investici". U dieselu mohou být některé investice dost drahé, takže je potřeba mít finanční rezervu.

Zaměřil bych se spíše na malá auta s benzinovým motorem, například Fiat Punto 1.2 44 kW nebo něco podobného.

elinborg
hodnocení

Kdyby to byla investice tu a tam tak s tím samozřejmě počítám...myslela jsem spíš abych nekoupila auto za 50 tis a dalších 50 tis do něj nemusela narvat. A Fabia 1.2 co vy na to? Díky :)

NEEEEEEEEEE! fabia 1,2 NEEEEE


doplněno 30.06.16 14:14:

škodovky jsou silně nadhodnocený auta - opravdu se nesnažte udržet myšlenky jen na této značce... Zmíněné clio bez turba je nezničitelné, citroen s motorem 1,4 a 55kw je super kup, starší seat s naftovým motorem je dobrá investice (jen pozor na korozi).

Zvláště motor 1,2 HTP NEBRAT!


doplněno 30.06.16 14:36:

jeden kolega z práce chodíval každý týden s "mi prdla ta a ta věc a člověče, to je tak levný díl..." - já se svým citronem vyměnil za rok filtry, olej a destičky, on vyměnil snad půl auta a byl minimálně 3měsíce čistého času v servisu ... Co je to "levný"?

Jestli víte, kam budete jezdit do servisu, zeptejte se přímo tam!

HTP bych nechtěl ani zadarmo! Zmíněné MPI v plynu - no ok, ale že se tam mrší motor (asi jen pondělní a páteční výroba, někdo si je chválí..., je to o štěstí), praskají stahovačky oken, teče olej do chladiče,...

danys*

Nadhodnocený auta? No nevím..

Před měsícem jsem kupoval fabii 1,4 mpi, combi, lpg na pět let za 25k včetně skoro nových zimních pneu na diskách. Po koupi jsem jí dal servis zhruba za trojku, i když potřeba bylo vyměnit akorát spuchřelou manžetu a vyměnit motorový olej. Spotřeba pod 1kč/km.


doplněno 30.06.16 14:36:

Když už fabii, tak 1,4 50kw nebo 1,9 tdi.

elinborg
hodnocení

topcentrumcar.cz/...

Takže toto nene? no já jsem měla doteď Renault Megane 1,4 a už nemá STK tak sháním jiný... Myslela jsem tu Škodovku že mám tak nějak všeobecně zažitý že je na ně všechno levný. Já nevím...mladá blbá ženská no :-D a radit se do autobazaru nechci jít protože vím že tam budou chtít prodat cokoli.

tycoon*

To 40 kW HTP je nejhorší motor, co se do Fabie dával. Zrovna dnes jsem se dozvěděl o jednom kusu, co ve 180 tkm bude muset do šrotu kvůli tomu motoru. Když už HTP, tak hledejte verzi s výkonem 47 kW. To platí i pro Seat Ibiza a VW Polo, které mají stejné motory jako Fabia. Obecně na Škodovku jsou o něco levnější díly než na konkurenci, ale už to není tak levné jak u Felicie.

Do výběru bych zahrnul i Fiat Punto 1.2 44 kW, Renault Clio 1.2 16V, Ford Fiesta 1.25 nebo 1.3, možná Citroen C3 1.1 nebo 1.4. Pokud se v autech nevyznáte, tak do autobazaru nechoďte sama. Vezměte sebou někoho, kdo autům rozumí. Nebo si domluvte, že si s autem budete moct zajet do servisu, kde to auto před koupí zkontrolují.

Ve 180tisic km je jeste dobry kousek. Ja videl i 80k km a 120k km , kdy se menila pulka motoru. (podpalene ventily) . Ten motor neni spatny , ale byl to proste prvni htp , kdy se projevily detske nemoci. (prehrivani oleje , katalyzator ze ktereho lita bordel zpet do motoru a znici se ventily atd...) pote jiz to vychytaly a htpcka pak byly OK. To same postilo prvni TSI s retezovym rozvodem. Stavalo se , ze banda menila motor po 30k km ... pote tam dali remen a jiz to bylo ok ... proste prvni generace motoru u VW je vzdy spatna.

Kdyz uz tam bych bral 47 kw , 51kw. Nejlepe po roce 2004 , kdy prisla modernizace tohoto motoru.

 

mzxy*
hodnocení

0x

suchen.mobile.de/...

když to dovezete vyměníte náplně, při 240 tis budete měnit rozvody a pak dalších 120 tis km jen spotřební materiál

dlouhodobá spotřeba kolem 4.5 litru nafty

italským a francouzským plečkám bych se vyhnul obloukem, dobrý je i Yaris 1.3 VVTi benzin, spotrřeba malá a jede 2x lépe než hátépéčko, ale když se něco porouchá nové díly jsou drahé a na vrakáči je toho málo

asd1

jj, ta vypadá slušně. Akorát s dovozem vyjde na 70 a s malým servisem na 80...

Italská plečka Punto 2 po FL s 1,2 8V až tak plečka neni ;)

 

astik
hodnocení

0x
Nevím kde bydlíte, ale škodovky se kradou nejvíce. Také toto zohledněte.
elinborg
hodnocení

Bydlím 15 km od Brna a auta se tu kradou, to vím... Budu teda muset sehnat někoho, kdo tomu rozumí a půjde se mnou na lov :) všem moc děkuju za rady jsem o dost chytřejší, díky...

 

kola
hodnocení

0x

Fabia 1.4 MPi

 

tomaslad*
hodnocení

0x

Citroen Saxo 1,5D, Peugeot 306 nebo 406 1,9D nebo TD, Fiat Punto II 1.2 benzin, Citroen Xsara. Aut jsou mraky, i kvalitních, jen je třeba vychytat ty rozinky. ( matky po MD co dostanou služebáka, důchodci, co si koupí jako poslední životní radost jinou káru, exekuce... )

 

joudic*
hodnocení

0x

je to uplne jedno, hlavne benzin... a pokud chcete nejakou vybavu jako abs, esp, klimatizaci, airbagy, v elektrice vsechno vcetne oken, zrcatek atd vyhnete se Skodovkam.

 

davousek
hodnocení

0x
Pani, kdyz ctu ty nemysly co tu nekteri znalci pisou, zveda se mi zaludek. Jsou to hospodsti specialiste na vsechno a takovi vam jiste nepomuzou. Mel jsem za svuj zivot 16 aut. Byly mazi nimi i tri kusy Fabia HTP, ročníky 2001-2005 a byly vyborne, 47 kw. Spolehlive a servis naprosto levny. A ze se kradou auta? Ano, ale uz davno jinak nez drive. Na fabii a octavii se kazdy uz muze vy... Jinak pro info vsem machrum pres auta, zjezi se vam chlupy, jedim ted momentalne Alfou Romeo 147 1.6 T.S. a nemam s ni jediny problem! Jedim to auto uz 2 roky a liju jen olej, benzin a menim filtry. Jedno z nejspolehlivejsich co jsem mel... Takze pro vas, pani, neexistuje plosne spatne auto, jen vozidla ktera pro to maji predpoklad. Takze doporucuji Fabii HTP 47 Kw, stejne jako Octavii 1.6 pripadne 1.9D, ci cokoliv koncernoveho. Common rail dieselum bych v teto cenove relaci asi vyhnul, ale ne nezbytne
majsterjoe*

Jen upřesním váš názor o Octávii a jejich krádeží. V roce 2015 bylo odcizeno 2978 Škodovek, 737 VW, 450 Fordů a 349 Renaultů. Konkrétně škodovky to měli 1682 octavií, 509 Fábií. Takže Octavky se v ČR kradou nejvíce.

Podle tech blabolu budeš ten hospodský spis ty. Jednickove octavy se ještě nedávno kradly u nás jak na běžícím pase a řekl bych ze se kradou porad. Htp prostě trpí na podpalovani ventilu a jiné věci. To je fakt at už jsi jich mel 10 nebo 20. Tak samo bych byl opatrný s alfou. Pokud je bez problémů tak to je jen dobře. Už i v odborných recenzích se člověk docte ze jsou ty auta poruchové. Líbí se mi třeba 159, ale z tech poruch mám obavy.

 

antonsamott
hodnocení

0x

Vřele doporučuji Octavia benzin 1.6 a hned Vám jednu nabídnu. Škoda Octavia I, 1,6 - 55kW, r.v.1997 najeto cca 200000km, centrál TK do 9/2017. Horší lak,opotřebení odpovídá stáří. Praha. Eko daň NEZAPLACENA. Cena k jednání 25 000.-Kč

Jaké koupit auto do 60,000,- Kč?
Jaké koupit auto do 60,000,- Kč? #2
Jaké koupit auto do 60,000,- Kč? #3

 

smoula50*
hodnocení

0x

Dobrý den, zaujala mne otázka ohledně koupi auta do 60 000 Kč. A také to, že jste od Brna, já jsem z Brna. Ale také odpovědi a návrhy a doporučení. Tak i já bych přispěl troškou "do mlýna". V prvém případě bych asi napsal, že rozhodně nekupovat nikdy žádné auto prostřednictvím autobazarů. Tak je vždy veliký problém s případnou reklamací. Nejlepší je koupit auto od soukromé osoby. A nejlépe vždy od nějaké starší osoby, která auto prodává, že třeba už pro věk, nebo zdravotní omezení přestala jezdit. Rozhodně také ne od nějakého mladíka. Ten určitě se s autem povozil (nebo spíše vyřádil) a na autě už nezůstalo nic dobrého. A co se týká jestli naftu, nebo benzin, je provoz nafty levnější. Předsudky a doporučení, že na krátké vzdálenosti je lepší benzin je hloupost. Vše záleží na stavu motoru a hlavně termostatu který řídí teplotu motoru. Hodně lidí mě tady v tomto bude oponovat a vyvracet mi to. Jsou termostaty, které částečně propouští i studenou vodu a ořívání motoru tudíž trvá déle. A je úplně jedno, jestli je to naftový, nebo benzínový motor. Velice rád se o tomto problému rozepíši do podrobna, ale pokud nemáte podrobnější technické znalosti, bylo by to zbytečné a jenom bych Vás tím zatěžoval. Samozřejmě po koupi musíte počítat s tím, že auto nebude v naprosto ideálním stavu a po prohlídce budete muset ještě nějakou částku investovat. Samozřejmě na vlastní koupi bych doporučoval si vzít sebou někoho kdo tomu opravdu, ale opravdu rozumí. Když prodávající uvidí samotnou ženu, určitě Vám něco zatají nebo něco přechválí. Co se týká konkrétní značky, řekl bych to asi takhle, každá liška chválí svůj ocas. Já konkrétně preferuji Mercedes, měl jsem jich už asi dvanáct (aut jsem celkem vyměnil už 78) a vždy jsem byl naprosto spokojen. Proto jsem jednou v životě tuto značku doporučil známé a ta bohužel dopadla jako "sedláci u Chlumce". Samé závady a poruchy. Není to opravdu tedy o značce, ale o náhodě a štěstí. Někdo je spokojen se Škodovkou, druhý na ni jen nadává. Asi jsem Vám moc neporadil, ale žijeme kousek od sebe a pokud budete mít zájem, můžeme to probrat osobně, stačí jen kontakt.

Taťka Šmoula.

Vážený Taťko Šmoulo - vaše odpověď se zdá být inteligentní až do věty "měl jsem jich už asi dvanáct (aut jsem celkem vyměnil už 78)" - Pokud totiž máte cca 78 let, pak jste si kupoval každý rok jiný vůz. S každým jste byl naprosto spokojen, a právě proto ho hned následující rok prodal. *hej*

Nechci snižovat vaši inteligenci, ale vaši radu prosím upřesněte na nějaký konkrétní aktuální typ vhodný pro tazatele. Pokud chcete pro mne upřesnit i důvod vlastnictví 78 vozů, budu jen rád, že se pletu s prvním odstavečkem.

To nemyslis vazne. Jezdit do kaufu , furt se studenym motorem s novym ekodieslem s dpf , vstriky , dvouhmotkou , egr a zjistis za jak dlouho zasvinis ten dpf filtr a znicis egr ventil. Se studenym motorem mas nejvetsi zasvineni filtru. Kdyz se v tom tak orientujes tak musis souhlasit. Ktomu se studenym motorem mas velkou spotrebu a nic s dieslem neusetris. Opravy budou nekolikrat drazsi.

 

 

davidw
hodnocení

0x
Nemohu souhlasit s tím, ze každé auto po mladem cloveku musí byt nutné zle. Mám 23let a již mám 6 auto. Začínal jsem na favoritu a momentálně jsem u II.Octavie. o auto se staram jako o nove, v případě oprav a údržby pouze kvalitní díly. Byť ma najeto 392tkm funguje úplně bezproblémové a stavem se mu mnoho podobnych
aut nevyrovna ... A ted k původní otázce. Paní bych doporučil podívat se po nějakém 1.9 SDI, např Fabia . nevyhodou může byt, ze bude zcela jisté svítit na tachometru číslo na tachometru začínající na 2xxxxx, čehož se spousta lidi boji. Pokud auto ma pravidelný servis a je ve slušném stavu nebojte se vzít auto i. 3xxxxx najetym. 1.9sdi vyžaduje pouze 2. Věci... Jednou za 5 let výměna rozvodu, nebo 90000km, a výměnu oleje pravidelně každý rok nebo co 10-15000km. TOT vše. Do 60tis zcela jisté sezenete takovou fabii i s Klímou
Ono ani po duchodci neni zadna vyhra. Kdyz vidim jak jezdi , jak radi , tak to podtaceji , jak jezdi pres patniky a kde tankuji , hlavne ze to je o korunu levnejsi...

 

chatarka
hodnocení

0x

Ptejte se na Auto -moto na této poradně. Některý dobří rádci jsou jenom tam.

robo*
a kde se asi tak pta chatarko Božemuj

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]