Nejste přihlášen/a.
Nebudu psát konkrétní značku vozidla ,protože se ptám tak nějak všeobecně.Je to podle Vás dobrá věc či je to pro zlost.Dneska mi to totiž pořád ukazovalo špatný tlak vepředu i vzadu ,ale v servisu naměřil pán dobrý.Děkuji.
Je to spíš špatný,jako většina euro-eko blbostí. Výhodu vidím jenom pro naprostý blby bez citu,co nepoznaj ani že mají ušlý kolo o polovinu,že jim to tam zahlásí. Jinak kdo má kola v pořádku a jednou za 14 dní to na benzínce,případně doma zkontroluje a případně dofouká,je to zbytečnost. Zbytečně další věc co se může rozbít,co stojí pěkný prachy. Přitom to jde řešit i přes ABS,snímače otáček kol ABS poznají rozdíl v huštění i o 20% podle otáček kola,některá auta to mají řešena takto,ale se spřísňující se legislativou budou jednou ty snímače úplně všude,protože systém ABS rozdíl pod 20% nepozná.
Jinak na změření tlaku kola nemusíš do servisu,téměř na každý pumpě mají fukar a odšroubovat čepičku ventilku a nasadit to na ventilek zvládne úplně každý
Přes ABS hlavně nepozná když uchází všechny kola stejně - není rozdíl v obvodu. To by muselo např. ještě měřit rychlost podle GPS a porovnávat s otáčkama kol...
A ty poznáš ušlý kolo o polovinu? Za jízdy hodně těžko, to zjistíš spíš až když jedeš po ráfku. Zvenku je podhuštěná pneu při čelním pohledu dole vyboulená víc než obvykle, ale tak vypadá i když stojíš na hrbolku.. A např. 1,8 od 2,5 bar okem moc nepoznáš.
Felicia na tohle má mechanický snímač když je náhodou nějaké kolo ušlé,třeba i jen o 0,3,tak volant začne jít nepatrně na stranu při jízdě v přímém směru,ne že by to táhlo,ale jde to mírně do strany,ale moc často to nebývá,s kvalitními pneu musím dofoukávat tak jednou za měsíc a to spíš informativně,nikdy není rozdíl víc než 0,1. Ale i jinak poznáš,auto je hnedka měkčí,zvlášť pokud je to na jedné straně třeba o polovinu tak to už i táhne do strany,hůře to zatáčí,není to tak mrštný. Pokud někdo je totální humpolák tak to nepozná,ale když auto trošku pozoruješ tak si toho všimneš
... i kvůli takovejm fíkovinám Britové zamávali EU
Podle mě naprostá zbytečnost. Kolikrát v životě vám při jízdě utekla pneu? Většinou se na to přijde při nějaké zastávce a když už se to stane při jízdě po dálnici, tak se stejně 90% lidí bude snažit dojet na nejbližší odpočivadlo nebo exit, aby nedělali terč tirákům sledujícím video nebo vařícím kávu.
Na něco do dobré je (např. pomalý defekt na dálnici zjistíte dřív než zničíte pneu), ale jinak to je za trest. Hlavně čidla prodraží druhou sadu kol.
JInak jsou dva systémy, jeden má přímo čidla tlaku v kolech, druhý čidla nemá ale ze snímačů pro ABS porovnává otáčky jednotlivých kol a tím měří rozdíl v obvodu (nízký tlak = menší obvod) a z toho vyhodnotí nízký tlak...
Po dofúkaní napr.koncern Volkswagen, je potreba na diagnostike zosúladiť nové hodnoty s diagnostikou.Niektoré typy sa nastavujú napr.týmto: speedtech.sk/...
Viac o tejto problematike tuna: jmprofiauto.sk/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.