Nejste přihlášen/a.
Ahoj, už nějaký ten pátek jsem si všiml znatelného drnčení volantu u mé Felicie. Hlavně když jedu po starých dlažebních kostkách. Řízení je nové, originál TRW i s čepy. Ramena taky nová asi 10tkm, ale bohužel VIKA, byla to nouzovka, chtěl jsem vyměnit je silenty a čepy, ale ty staré se komplet rozsypaly,auto bylo potřeba takže jsem musel vzít co bylo. Pak sem si všiml ještě toho když točím volantem na místě tak to znatelně lupe, ale to už dělalo i před výměnou ramen a řízení. Myslíte, že by mohla být vůle v někde samotné volantové tyči? Pak mě ohledné toho lupání napadají ještě ložiska předních tlumičů. Bohužel to teď nemůžu zkontrolovat, auto je u klempíře na výměnu prahů, potom na to vlítnu protože za měsíc jedeme do chrvatska tak to chci mít v cajku, auto jinak jede pěkně, ničemu to nevadí, ale radši řeším problémy už v počátku než z toho vznikne něco velkého. Budu vděčný za všechny rady, pokud někdo ví na co se zaměřit. Děkuji
Zkus to nějak líp charakterizovat ten zvuk,jako že se volant přímo chvěje? nebo jenom z něj jdou zvuky? Doporučoval bych před cestou do těch ramen dát originální silentbloky a čepy. O ten kov ani tak strašně nejde,to zase ani číňani sem nemůžou dodat takový rameno že by se třeba ohnulo nebo zlomilo,jde o to aby se ti někde neutrhl ten silentblok,který je úplný bahno. Mám taky felicii a někdy dělá,hlavně když třeba přejedu přejezd,tak to ve volantu tak klepne,ale jelikož jsem na nic špatného nepřišel tak už mě napadá jenom vůle v samotném hřebenu řízení nebo v jeho ložiskách,časem taky budu dávat úplně nové řízení,mrtvý chod to nemá,ale po 440 tisících by si už taky zasloužilo větší péči,zatím jsem dělal jenom čepy,manžety a řídící tyčky.
Ale k tvýmu problému,pokud se volant viditelně chvěje ve všech směrech tak bych hledal ve volantové tyči, Pokud vydává zvuky tak bych hledal právě v tom uložení tlumičů. Pokud jsou rozsypaný ložiska,zcela určitě bych to dal před cestou opravit i s uložením. Může taky být špatný homokynetický kloub a pozor,velmi odporné zvuky dokáží dělat i brzdy,konkrétně velmi velká vůle ve vodících čepech,s tím už jsem se u jedný feldy taky setkal,na kostkách to dělalo tak strašné drnčivé zvuky že si majitel myslel že se auto rozpadá. Vyřešili to nové čepy a nové držáky třmene. Tohle můžeš diagnostikovat a případně vyloučit velmi lehce,jeď zase na kostky,lehoučko šlápni na brzdu a pokud drnčení přestane,je to ono,protože desky se přimáčknou na kotouč,třmen nemůže chodit a drnčení ustane
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.