Výměny oleje

Od: Datum: 21.06.16 17:19 odpovědí: 15 změna: 24.06.16 16:02

Proč je nutno měnit motor. olej po dvou letech, když nenajezdím předepsané kilometry - olej sám o sobě stárne?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 21.06.16 17:31

Ano,olej degraduje i stářím. Dva roky? nemáš to nějaký ten long-life? pokud ano tak pokud máš auto rád tak se na to vyprdni a měň co 1 rok nebo 15 tisíc kilometrů

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sekac
Datum: 22.06.16 23:13

No ja uvedu jiny priklad. Babicka mela sekacku a ja s ni za mlada sekal. Po letech jsem si uvedomil, ze byla cca 10-15let bez servisu. Tak jsem nechal vse udelat, stalo to cca 1/2 ceny sekacky (skoro 3000,-) a jelikoz je stara a nevyplati se to, tak se v tradici pokracuje a nic se nedeje. Olej dolevam, tak 1x za 4-5let ho vymenim. Musim ale rict, ze po servisu byla "turbo" ziva, ale to bylo tim velkym zanedbanim. Sekacka ma pres 20let a porad funguje dobre.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 23.06.16 00:28

To je trošku jako porovnávat neporovnatelný. Tu sekačku namažeš prakticky čímkoliv,protože není vůbec mazána tlakově,ale rozstřikem. A taky si změř kolik toho naběhá sekačka a kolik auto,za těch pár motohodin běhaných ve stabilních otáčkách tomu ani zdegradovaný olej příliš neublíží. Za to motor v autě toho naběhá nesrovnatelně víc,je mazaný tlakově a kvalita oleje má velmi razantní vliv na jeho opotřebení. K tomu si přidej věci jako hydroštely,turbo,který jsou zcela závislé na kvalitním oleji, A srovnej si i další údržbu,když se ti rozsype sekačka na zahradě,tak si maximálně zakleješ,párkrát to zkusíš nahodit a když nic tak to odvezeš do šrotu nebo na opravu. U auta když ti ulítne náprava,nebo přestanou jít brzdy vlivem nekvalitní péče tak v lepším případě zabiješ nebo zmrzačíš jen sebe. Když ti někde skape motor taky je to pořád horší možnost než když ti na zahradě přestane jít sekačka.

U auta je to prostě holt tak,když chceš mít opici,musíš mít i na banány

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.06.16 17:32
avatar

Ano, stárne, oxiduje, více či méně se rozkládá na prvočinitele.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolemjdouci
Datum: 21.06.16 17:44

Zastanci ti budou rikat, ze olej starne, ziskava vlhkost ze vzduchu atd. Ale nikdo z nich ti nerekne jaky parameter/vlasnost a o kolik se zhorsi za jakou dobu. Protoze to nikdo nevi, ani vyrobce. Vyrobce da radeji kratsi zaruku, prodejce ho podpori a servis to zkrati na polovinu, aby meli kseft.

I kdyz se zeptas, stejne "kvalifikovanou" odpoved nedostanes.

Zajimave cteni o olejich a zaver, ze jsou v zakladu vsechny uplne stejne, protoze zaklad pochazi z jednoho zdroje bylo od nekoho erudovaneho z vyzkumneho ustavu oleju a maziv.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 21.06.16 17:53

Zdravím, úplně v pohodě stačí měnit olej a filtr co 2 roky (co rok to je myslím zbytečnost, je větší ekologické zatížení a prodejce olejů jen vydělává) nebo 10 - 15 t km (nafta 10t km/benzín 10-15 t km, pokud je turbo u benzínu, tak taky 10t km). Jinak mám vyzkoušen extrém u "pojízdné nákupní tašky", 4 roky a za tu dobu asi 3 000-4 000 km najeto a ok (starý motor, bez turba, olej 10W40).

P.S.: Základové oleje stejné budou, jsou to totiž tzv. olejové báze. Tajemství více značek na trhu je pouze v aditivech (ale i zde se může stát že např. olej Total/Elf bude například úplně stejný ve všem-pouze jiná etiketa a jiná cena).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.06.16 19:38
avatar

Nesmíte věřit kolemjdoucím, kteří se řídí pravidly "co nevidím - to neexistuje" a "všechno hodim do jednoho pytle". Mazáním a mazivy se zabývá vědní obor tribotechnika a stárnutí oleje vlivem času neni žádné tabu, je to celkem slušně zdkumentované, stačí oteřít oči a trochu pohledat.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 21.06.16 22:50

Zdravím, ano, souhlasím, tribologie vím co je, ale měnit po roce je zbytečné bububu. Pokud by se jednalo o nějaké závodní auto s otáčkami motoru třeba 8 000-10 000, tak tam už to beru. U klasiky auta s otáčkami do 5000-6000 za minutu to musí dva roky vydžet, pokud tedy není ono auto provozováno stylem start, ujede pár km a stop, to potom hlavně benzín, který ředí olej škodí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolemjdouci
Datum: 22.06.16 09:24

Tak tu slusnou dokumentaci vytahnete na svetlo a najdete v ni nejaky kvantitativni udaj a odpovezte konkretne na otazku. O kolik se zhosi jaky prameter pokud vymenim olej po 2 letech misto po 1 roku a o kolik se z tohoto duvodu zvetsi opotrebeni motoru. Zbuhdarma blabolit dokaze kazdy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 22.06.16 08:17
avatar

Pripajám sa k názoru že je dôležité meniť olej vzhľadom k jazdnému režimu auta.Nebojím sa meniť olej medzi 15-20 tis.km na benzín/LPG Fábii 1,4MPi.Pri vypustení vyteká celkom čistý (zdanlivo),viem že to má za sebou.Vychádza mi to po cca.1 alebo 1,5 roka.Ale boli doby keď sa s tým autom jazdilo menej a stále som to držal na kilometrovom intervale.A motor si nijako nesťažuje.

Aj tak vačšina áut ktoré sledujem na vrakáči nepresiahne 250t.km v priemere..(bežné autá..Felicie,Corsy,MegányFiesty,Astry,Nissaany Almera,Primera,P206 -všetko autá z 90.rokov-vtedajšie skutočné držiaky + - ).ale netvrdím že tam niesu aj také čo to majú fakt za sebou..

Auto je pre ženy dnes módnym doplnkom,ktorý keď nepasuje ku kabelke...tak...načo to dramatizovať nejakou trapnou výmenou oleja.

Nikto z Vás tu neuvádza ako dlho si auto chcete nechať.Veď predsa nie sme na Kube...Auto je dnes spotrebný materiál.V porovnaní za Bolševika keď sa to bralo ako kus majetku..ale dnes? Nebudte na smiech.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.06.16 17:27
avatar
Zajimave menim olej co 15k km u 1,4mpi a jde vzdy cerny olej. To i u znamych co jim asistuju.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.06.16 22:24

Tak kdyby jsi jezdil na LPG, tak bude olej také prakticky stejné barvy, jako nový. Já když ho vypouštím po cca 30tis, tak mi také připadá jako nový.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.06.16 06:59
Starne jako vsechno - ztraci sve vlastnosti. Presneji: zvysuje se hustota a mazaci ucinek slabne.
Rika se co rok - za rok clovek neco ujede a olej se zahriva a pak chladne takze k nemu dochazi k chem. reakcim.
Zalezi podle stylu jizdy - ten kdo podtaci opotrebovava vice motor tudiz co rok je dobra volba, kdo jede tak aby motor mel idealni otacky tak vydrzi i trosku dele aby netratil sve vlastnosti.
Kdyz si date olej na panev a zahrejete panev a potom nechate vychladit, co se stane s olejem? Presne to se postupne deje i motorovym olejem
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.06.16 09:49

Každý rok, max 10kkm. Ostatní je fuj

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.06.16 16:02
Ano spravne to tak ma byt a pak se motor osvedci ze vydrzi motor o HODNE dele ale tem co maji auta chvili a pak davaji pryc to je jedno...
My to tak v rodine delame a olej je vzdy cerny, takze smysl to ma
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.