Nejste přihlášen/a.
Proč je nutno měnit motor. olej po dvou letech, když nenajezdím předepsané kilometry - olej sám o sobě stárne?
Nesmíte věřit kolemjdoucím, kteří se řídí pravidly "co nevidím - to neexistuje" a "všechno hodim do jednoho pytle". Mazáním a mazivy se zabývá vědní obor tribotechnika a stárnutí oleje vlivem času neni žádné tabu, je to celkem slušně zdkumentované, stačí oteřít oči a trochu pohledat.
Zdravím, ano, souhlasím, tribologie vím co je, ale měnit po roce je zbytečné bububu. Pokud by se jednalo o nějaké závodní auto s otáčkami motoru třeba 8 000-10 000, tak tam už to beru. U klasiky auta s otáčkami do 5000-6000 za minutu to musí dva roky vydžet, pokud tedy není ono auto provozováno stylem start, ujede pár km a stop, to potom hlavně benzín, který ředí olej škodí.
Ano,olej degraduje i stářím. Dva roky? nemáš to nějaký ten long-life? pokud ano tak pokud máš auto rád tak se na to vyprdni a měň co 1 rok nebo 15 tisíc kilometrů
No ja uvedu jiny priklad. Babicka mela sekacku a ja s ni za mlada sekal. Po letech jsem si uvedomil, ze byla cca 10-15let bez servisu. Tak jsem nechal vse udelat, stalo to cca 1/2 ceny sekacky (skoro 3000,-) a jelikoz je stara a nevyplati se to, tak se v tradici pokracuje a nic se nedeje. Olej dolevam, tak 1x za 4-5let ho vymenim. Musim ale rict, ze po servisu byla "turbo" ziva, ale to bylo tim velkym zanedbanim. Sekacka ma pres 20let a porad funguje dobre.
To je trošku jako porovnávat neporovnatelný. Tu sekačku namažeš prakticky čímkoliv,protože není vůbec mazána tlakově,ale rozstřikem. A taky si změř kolik toho naběhá sekačka a kolik auto,za těch pár motohodin běhaných ve stabilních otáčkách tomu ani zdegradovaný olej příliš neublíží. Za to motor v autě toho naběhá nesrovnatelně víc,je mazaný tlakově a kvalita oleje má velmi razantní vliv na jeho opotřebení. K tomu si přidej věci jako hydroštely,turbo,který jsou zcela závislé na kvalitním oleji, A srovnej si i další údržbu,když se ti rozsype sekačka na zahradě,tak si maximálně zakleješ,párkrát to zkusíš nahodit a když nic tak to odvezeš do šrotu nebo na opravu. U auta když ti ulítne náprava,nebo přestanou jít brzdy vlivem nekvalitní péče tak v lepším případě zabiješ nebo zmrzačíš jen sebe. Když ti někde skape motor taky je to pořád horší možnost než když ti na zahradě přestane jít sekačka.
U auta je to prostě holt tak,když chceš mít opici,musíš mít i na banány
Zastanci ti budou rikat, ze olej starne, ziskava vlhkost ze vzduchu atd. Ale nikdo z nich ti nerekne jaky parameter/vlasnost a o kolik se zhorsi za jakou dobu. Protoze to nikdo nevi, ani vyrobce. Vyrobce da radeji kratsi zaruku, prodejce ho podpori a servis to zkrati na polovinu, aby meli kseft.
I kdyz se zeptas, stejne "kvalifikovanou" odpoved nedostanes.
Zajimave cteni o olejich a zaver, ze jsou v zakladu vsechny uplne stejne, protoze zaklad pochazi z jednoho zdroje bylo od nekoho erudovaneho z vyzkumneho ustavu oleju a maziv.
Zdravím, úplně v pohodě stačí měnit olej a filtr co 2 roky (co rok to je myslím zbytečnost, je větší ekologické zatížení a prodejce olejů jen vydělává) nebo 10 - 15 t km (nafta 10t km/benzín 10-15 t km, pokud je turbo u benzínu, tak taky 10t km). Jinak mám vyzkoušen extrém u "pojízdné nákupní tašky", 4 roky a za tu dobu asi 3 000-4 000 km najeto a ok (starý motor, bez turba, olej 10W40).
P.S.: Základové oleje stejné budou, jsou to totiž tzv. olejové báze. Tajemství více značek na trhu je pouze v aditivech (ale i zde se může stát že např. olej Total/Elf bude například úplně stejný ve všem-pouze jiná etiketa a jiná cena).
Pripajám sa k názoru že je dôležité meniť olej vzhľadom k jazdnému režimu auta.Nebojím sa meniť olej medzi 15-20 tis.km na benzín/LPG Fábii 1,4MPi.Pri vypustení vyteká celkom čistý (zdanlivo),viem že to má za sebou.Vychádza mi to po cca.1 alebo 1,5 roka.Ale boli doby keď sa s tým autom jazdilo menej a stále som to držal na kilometrovom intervale.A motor si nijako nesťažuje.
Aj tak vačšina áut ktoré sledujem na vrakáči nepresiahne 250t.km v priemere..(bežné autá..Felicie,Corsy,MegányFiesty,Astry,Nissaany Almera,Primera,P206 -všetko autá z 90.rokov-vtedajšie skutočné držiaky + - ).ale netvrdím že tam niesu aj také čo to majú fakt za sebou..
Auto je pre ženy dnes módnym doplnkom,ktorý keď nepasuje ku kabelke...tak...načo to dramatizovať nejakou trapnou výmenou oleja.
Nikto z Vás tu neuvádza ako dlho si auto chcete nechať.Veď predsa nie sme na Kube...Auto je dnes spotrebný materiál.V porovnaní za Bolševika keď sa to bralo ako kus majetku..ale dnes? Nebudte na smiech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.