Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Octavia bílý kouř

Od: jarek* odpovědí: 23 změna:
Dobrý den mám škodu octavii 1.6 74kw 1997 vše bylo v pořádku až do ty doby dokud jsem nejel na dálnici v plným autě 160 km/h (vím ze maximální rychlost je 130 km/h jenže jsem pospíchal)v té rychlosti mi v motoru něco cvaklo nebo bouchlo nevim co přesně ale auto začalo škubat a ztratilo trochu výkon od té doby to žere dost oleje teď zhruba 1l na 150km z výfuku mi jde bílý kouř a jsem si všiml že i mi uchází i chladicí kapalina dolivam tak 2dc za týden byl jsem za mechanikem a ten řekl že bych mel koupit nový motor ze tenhle už opravit nepůjde co myslíte

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

danys*
hodnocení

1x
Praskle těsnění pod hlavou nebo hlava
jarek*
hodnocení

Tak to prasklé těsnění pod hlavou me napadlo kvůli té kapalině ale muze kvůli tomu to zřát i olej nebude tam ještě nějaká další věc
Taky bych to viděl na to těsnění pod hlavou vše se uvidí až se to rozebere
jarek*
hodnocení

Tak to prasklé těsnění pod hlavou me napadlo kvůli té kapalině ale muze kvůli tomu to zřát i olej nebude tam ještě nějaká další věc

 

 

jarek*
hodnocení

a nemá na to vliv tohle co jsem tam dolil


doplněno 20.06.16 07:46:

a tenhle olej

Škoda Octavia bílý kouř
Škoda Octavia bílý kouř #2
Ne todle moc nepomáhá ale taky sem nezažil že by to uškodilo
A ten olej je taky bez problémů

 

fik
hodnocení

0x

Nepřehřál jsi to náhodou? Pokud jsi to kalil stabilně 160 mohlo se to přehřát. To bouchnutí byly bubliny utíkající z nádobky a samozřejmě auto ztratilo výkon. Tím pádem jsi oddělal těsnění pod hlavou nebo co by byla horší možnost je prasklá hlava.

Opravit to jde,mechanikovi se s tím spíš nechce dělat. Je potřeba to rozdělat a zjistit co nevydrželo. A do tý doby nejezdit,pokud ubývá chladící kapalina a kouří to bíle to znamená že se spaluje ve válcích a tím můžeš motor opravdu nenávratně zničit. Samozřejmě může jít do válců i olej

vernon
Přehřátí mi příjde u tohoto motoru jako blbost, není k němu ani při 160 km/h důvod. Tedy pokud je v pořádku chlazení. Spíše to byla náhoda, těsnění už mohlo být načnuté. Tyhle motory na to ale netrpěly, stát se to ale může.
fik

Právě může,zase 1,6 74Kw není tak silný aby to mohlo stabilně bez přestávky jet 160,pokud je velký teplo může motor vyrábět více tepla než stačí chladič odvést a ani náporový vzduch s roztočeným ventilátorem na to už nemusí stačit. Pokud se člověk nedívá na teploměr,může to být hnedka. Hlavně prudký stoupavý pasáže na chorvatský dálnici dali mýmu autu zabrat,už to začalo lízt ke 110,ventilátor se točil na plno,musel jsem zpomalit aby jsem to neuvařil,a to chlazení je zcela v pořádku,u nás jsem žádný problém nikdy nezaznamenal,ani s vlekem s 500 kily písku

vernon
Nikdy jsem u žádnýho auta nezaznamenal vzestup teploty chl. kapaliny při dlouhotrvající rychlé jízdě. Ani do kopce. Ani do kopce s přívěsem. Ani do kopce s přívěsem s Felicií. Takhle se pokud si podle otcova auta (Š130) pamatuji přehřívaly naposledy snad jen škodovky před Favoritem. Ty se chladit nestíhaly. Stotřicítka při tahání přívěsu nebo když jsme celá rodina jeli někam na výlet, vařila furt.
fik

Tenhle problém se mi taky u žádnýho auta nestal,jenom v chorvatsku a jenom na jednom úseku a to konkrétně v tom zatáčkovitým úseku od posedarje směrem k záhřebu. Tam začala teplota lýzt nahoru poměrně dost nebezpečně,nevyvařilo se to,ventilátor to uchladil,ale dobrý už to taky nebylo. Potom už všude dobrý. Doma jsem to všechno kontroloval a závadu nenašel. Stodvácy jsou na to hodně náchylný,sám mám jednu doma po dědovi,ale zatím jsem žádný problém nezaznamenal,s funkčním termostatem a dobrou chladící kapalinou a čistou chladící soustavou. Právě mě docela překvapilo že teplota jen velmi zřídka vystoupá na 90 stupňů a ani si nepamatuju kdy by naposled sepnul ventilátor, A takhle to bylo i na pálavě minulý rok v 37 stupních. A přitom některé vaří při každém sebemenším problému v chladící soustavě.

Proto jsem se jej ptal jestli to náhodou neuvařil,protože některý auta jsou na to náchylnější

 

jarek*
hodnocení

bude stohle stacit na ten muj problem nebo budu muset neco dokoupit?

autokelly.cz/...

fik

Tak samozřejmě,těsnění je základ. Ale bude to chtít i poslat hlavu na tlakovou zkoušku,případně na srovnání

jarek*
hodnocení

a je to nejaky dlouhy postup nebo to svede i mechanik ve sve garazi ja to slysim poprve takze nevim jak to funguje

fik

Ne to musí mechanik odeslat do motorárny,rovinnost to by ještě dokázal změřit kalibrovaným pravítkem,ale tlakovou zkoušku a případné srovnání už ne. Když by tam dal jenom nové těsnění bez zkoušky,může to začít brzo dělat problémy,je potřeba tu hlavu zkontolovat. Poněvadž pokud jsi to uvařil nějak důkladně,může být ohnutá nebo přímo prasklá-to by se pak musela koupit nová

Staci tesneni za 3stovky. Jen se musi hlava srovnat , nejlepe udelat tlakova zkouska (jestli neni hlava praskla). Proto se rozebira motor. Ktomu jestli to zere olej tak nejlepe zmerit vuli pistu a kdyztak prekrouzkovat. Vse se da opravit. Pokud koupite novy motor tak bude ojety a znova nevite v jakem stavu.
fik

S těsněním za 300 bych byl opatrnej,aby to nebyl nějaký šunt. Radši koupit kvalitu

 

asd1
hodnocení

0x

Nejspíš ruplé těsnění pod hlavou, v horším případě i ruplá hlava nebo i blok motoru. = Shodit hlavu a zjistit co odešlo.

Garážník - záleží jak umí motory. Základ je kvalitní těsnění (Viktor Reinz), nové šrouby hlavy, ověřit hlavu jestli nemá trhlinu a je rovná, příp. srovnat. Když už to je rozhozené tak bych vyměnil rovnou i gufera ventilů a vyměnil i rozvody (pokud nejsou zánovní). Vyměnit náplně tj. chladicí kapalinu a olej včetně filtru. + proplach od zbytků emulze.

Je třeba umět hlavu dotáhnout - teplota, postup utahování a utahovací moment. Jinak se to může brzy opakovat.

Aditiva do oleje jsou vyhozené peníze, moc smysl nemají. Mnohem lepší je zkrátit interval výměny. A způsob provozu = hlavně nehonit studený motor na plný kotel.

ale muze , tomuhle autu pri 160km/h se nic nestane.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Dá se to i v garáži pokud má člověk slušnější nářadí a něco o tom ví
Jen to porovnání hlavy v garáži neuděláš musí to na magnetickou brusku
Jak rozeberete hlavu doporučuju dát nový gufera na ventili
To těsnění pod hlavu bud Viktor reinz nebo Elring jiný značky bych se bál že nevydrží
Další otázkou je když už to bude dole jestli nedat nový rozvody a vodní pumpu?
A uřčitě bych dal novej i termostat!

 

svyjabob*
hodnocení

0x

Rad tu je dost, ale moje rada zní, nemáte li s tím moc zkušeností jak píšete, raději rovnou zajeďte do servisu, protože s tímto problémem vám online nepomůže ani sebelepší mechoš pokud to neuvidí, a pokud byste sám něco kupoval, nebo opravoval, můžete to ještě zhoršit a navíc vás to bude stát 2x tolik, protože toto není výměna brzd nebo oleje, který si dokáže udělat sám dost lidí, když mají místo a nářadí. Jinak pro příště, nemůžete honit 20 let staré auto (pokud není bezvadně servisované) 160lm/h když je plné, to počítám tak 400-500kg posádka a zavazadla, to jste to musel pěkně vařit točit teda.

 

sydney*
hodnocení

0x

Je to více než jisté, že vám bouchlo těsnění pod hlavou(samozřejmě motoru). Okamžitě do servisu!

 

jarek*
hodnocení

dekuji všem za rady samozřejmě ze to dam do servisu jen jsem chtěl vedet co mužů cekat od toho

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]