Účinnost nájezdové brzdy?

Od: Datum: 16.06.16 09:15 odpovědí: 5 změna: 17.06.16 00:20

U bržděných návěsných vozíků za auto často vidím bubnové brzdy v kombinaci s nájezdovými.

Jaká je účinnost těchto brz? Spíše "přibrždují", nebo jsou natolik efektivní, že dokáží "ubrzdit" celý vozík?

Používají se i jiné druhy brzd?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.06.16 10:23

Nájazdová brzda funguje na princípu zotrvačností vozíka.Ak vozidlo pribrzdí,tak posuvné tiahlo prekoná pružinu a cez pákový a lankový prevod pribrzdí aj vozík.Ak auto prudko pribrzdí,tak aj vozík silno pribrzdí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.16 10:53
avatar

Ono jde asi o to, jak se kdo naučí s nájezdovkou jezdit a taky na seřízení té brzdy. Pamatuju se na vypravování známého, který si kdysi dávno počátkem 70.let stavěl jako hodně dalších lidí obytný přívěs (byla to tenkrát veliká móda a obytňáky si stavěl snad každý, kdo měl do zadku otvor). Z čeho měl použtou nápravu už si nepamatuju, ale nájezdovka byla lanková, vlastně to byla upraveně ovládaná (ovladala se posunem oje) ruční brzda. Seřízené to měl tak, že když jel někde z kopce, tak autem (Fiat 125p) prudčeji přibrzdil, vlek vahou najel na brzdu a začal brzdit a on autem brzdit přestal. Vlek ho tak pomocí nájezdové brzdy držel z kopců a brzdy na autě měl jako rezervu. Odbrždění vleku prováděl jednoduše - prudčeji přidal plyn u auta. Hrozně si to chválil hlavně na dlouhé kopce, když jezdíval do bývalé Jugoslávie.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.16 12:57
avatar

Brzda a tlumič musí být správně seřízné, pak o vleku skoro ani nevíte. A vlek musí být vyvážený, žádných 50 kilo na kouli, to je nesmysl a hlavně tento údaj neříká, že to tam má být, vlek musí stát i s nákladem rovně bez pojezdového kolečka. Pak se s ním dá jezdit hodně přes kilo a nerozkmitá se.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.06.16 00:20

Myslíte tím jistě přívěsy za osobní auta. Nájezdové brzdy se mohou používat u přívěsů do celkové hmotnosti do 3500kg. Bubnová brzda je konstrukční řešení. Nájezdová je způsob jejího ovládání (brzda přívěsu se dá ovládat mimo jiné i kapalinově nebo vzduchově z tažného vozidla), to znamená že oj přívěsu bývá posuvná v rámci ovládání brzdy, tam je zařízení, které ovládá klíče brzd. Začne-li tažné vozidlo brzdit - spojovací zařízení vozidla působí silou proti směru jízdy - oje se "jakoby" zkrátí na tom mechanismu, tím zapůsobí na ovládání brzd. Brzda přívěsu je na brzdění dimenzována tak, že by neměla ovlivnit brzdění auta (přívěs se ubrzdí sám, je-li správně seřízena). Na jezděním s takovým přívěsem s nájezdovou brzdou je ale potřeba si zvyknout, chce to předvídat, co bude, jezdit opatrněji, je-li potřeba prudčeji přibrzdit, brzdový pedál sešlápnout pomaleji (klidně i vší silou, ale vyloženě na to nedupnout, pomalu, není-li to nezbytně nutné) než při jízdě sólo,neboť ten přívěs jakoby "brzdí později než auto", při prudkém sešlápnutí brzdy jakoby narazí přívěs na auto, způsobuje to rázy, atd.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.