Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat někoho zkušeného, kde hledat závadu, když mně svítí kontrolka dobíjení u Felicie. Svítí pořád a při sešlápnutí plynu svit zesiluje. Díval jsem se na uhlíky a vyměnil šedou krabičku(asi diody) na alternátoru, toto se mi zdá v pořádku. Nevím kde hledat relé od dobíjení, myslím si, že by mohlo být špatné. Nebo celý alternátor? Děkuji za rady.
Je vadná minimálně jedna dioda v diodovém bloku. Ten je uvnitř alternátoru. Ta kostka na alternátoru je odrušovací filtr. Relé je jeden celek s uhlíky.
Takže jestli tomu dobře rozumím, zkusit ještě vyměnit relé jako celek s uhlíky a když to nepomůže, tak je chyba uvnitř alternátoru?
Při poruše alternátoru a dobíjení jsem vždy jel do dílny.Za pár korun mi opravili alternátor a seřídili dobíjení.Ráno jsem to tam dovezl a v poledne jsem jel pro to.
Přitom jsem si dokázal opravit celý alternátor sám,je to docela jednoduché.Chce to jen trochu pečlivosti a místo na ponku.Alternátor sestává z rotoru,na něm jsou měděné lamely komutátoru.Uhlíky pro přívod budicího proudu a dioda(KY706)nebo podobná 0,5 A.Jen vyhlazuje budicí proud.Proto ten by neměl převýšit těch 0,5 A.Důležitá jsou ložiska,při větší vůli mohou způsobit lepení rotoru na stator.Stator je složen ze sekundárního vinutí,kde se indukuje užitný střídavý proud do sítě auta.Ten se usměrňuje výkonovými diodami v bloku statoru,ten slouží jako chladič.Polovina diod je polarita P-N polovina je polarita N-PPozor tedy při výměně!Regulátor je přístroj,který nastavuje proud do buzení na základě informace o odběru.Snaží se dobíjet baterii co největším proudem.Pokud proud není dostatečný pro nabití baterie,signalizuje to rozsvícením kontrolky.
JABRAKA
Děkuji za rady, jestli není závada mimo alternátor, bude pro mě oprava jednoduchá, mám možnost ho lacině koupit.
Když ho koupíš,a po výměně bude vše v pořádku,ten původní dej opravit a máš rezervu.Nestojí to moc .
JABRAKA
Ještě než jsem ho koupil, půjčil jsem si měřící přístroj. Odpojil jsem všechny kabely na alternátoru, mínus měřáku jsem dal na kostru, plus na plusový vývod (šestka šroubek) a při zapnutém motoru naměřil 15,5 V. Závada bude asi mimo alternátor? Ale proč kontrolka dobíjení svítí při volnoběhu slabě a při sešlápnutí plynu se rozvítí naplno? Díky.
Jak pravil Milan:Bez měření není vědění.Ale není měření jako měření!Musíš především vědět,co chceš měřit a pak správný postup měření.Už jsem to tu kdysi popisoval.Měřit funkci elektrické sítě auta není o měření napětí v určitém místě,je třeba měřit proudy při skutečném provozu.Tedy chceš posoudit funkci alternátoru.Musíš tedy změřit nejprve proud do buzení odpojíš kablík z výstupu regulace a do vzniklé mezery vložíš ampérmetr.Při nastartovaném motoru by měl téci proud asi 0,5 A.Ten proud by při správné regulaci neměl kolísat.Mluvím ovšem o starších typech alternátoru,ty s větším výkonem by asi měly mít i větší budicí proud,ale asi nepřesáhne 1 A.Tento proud je závislý na napětí baterie,při plně nabité baterii by měl klesat až k nule.Ovlivňují to ovšem všechny spotřebiče.Pak je proud z baterie spotřebováván spotřebiči a dobíjecí proud opět vzrůstá.Takže ještě jednou,měřit napětí nemá smysl.Měřit na alternátoru můžeš pouze proud do buzení a proud nabíjecí do baterie.Tam musíš ampérmetr dimenzovat až na 20 A ,takový může být při maximálním dobíjení.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.