Peugeot 106, 1,4. , 2002

Od: Datum: 10.06.16 11:28 odpovědí: 20 změna: 14.06.16 09:51

Dobrý den, mám možnost koupit toto ojeté auto za 18000Kč. co tomu říkáte? Je to dobrá cena.Na co si dát pozor?

Děkuji za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: isteron
Datum: 10.06.16 11:34

Na diaľku nevidím žiadne foto. Na diaľku sa nedá poradiť, Stará kára bude už potrebovať vždy dotácie na opravy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 10.06.16 12:28

Další plečka do rodiny? Punto je celkově lepší o parník...

Malé auto, podprůměrná bezpečnost, podvozek žádný zázrak, motor celkam ok. Pozor na klasické věci - právní vady, zamaskované bouračky, opravy z nejlevnějších dílů aby to při prodeji jelo, stav podvozku, koroze, stav motoru, náplně/ rozvody, funkce všeho = okna, stěrače, klima, dveře atd., výbava jako zimní kola atd. Pokud se nevyznáš vem mechanika.

18k bych za to nedal... Leda za opravdu velmi dobrý stav (a to asi nebude,obvykle musíš nasypat aspoň 20k aby to bylo pár let auto...)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.16 19:01

Já mám Punto r.v.1999,model 2000 a žere mi 9-10 l ve městě . 1.2 , 8V. Je to auto žrout i přes všechny možné kontroly seřízení,výfuky a lamda sondy,pořád je to stejný. Ještě také v garáži reznou strašně plechy. Už mám měněné prahy podlahy vyvařené,zadní vyměněné,do dvou let mě čekají přední blatníky.

Od: asd1
Datum: 10.06.16 20:48

Pokud jízda po městě nejsou vyloženě trvale přískoky v koloně tak tam musí být problém který jste nenašli... Měnit prahy byl nesmysl, měl jste to včas prodat a vzít jiné... Na vašem místě bych to naleštil, prodal a koupil Punto ale to po FL (od roku 2003, velký světla). Ta 1,2 8V normálně žere mimo město 5 - 6, ve městě 6-7 litrů. Zkuste dolít plnou nádrž, jet s lehkou nohou po klidné okresce (někam na návštěvu/ nákup), pak dolejte zase plnou a spočítejte spotřebu. Jestli si vezme nad 6 tak tam chyba je, v dobrém stavu si vezme 5

Obecně vysoká spotřeba = bohatá směs, tj. lambda sondy, čidlo teploty atd., může to být i posunutý rozvod, ucpaný výfuk (ale to by netáhlo), váha vzduchu atd. Pokud kouknete na svíčky tak se dá poznat dost... Ale než do toho cpát peníze a měnit pokus - omyl tak je lepší pryč s tim... Nebo místo měniče dílů najít opraváře...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.16 08:02

No,právě oprava mě stála 18000,a to mo to dělal v dílně za 300Kč/hod., prahy zadní blatníky lak,je to už 3 roky co jsme to dělali.Teď zase už začíná pravý přední blatník vedle prahu reznout. Levý světlomet je matný. A nejhorší je ta spotřeba?

Asi to prodám,dokud se to za něco dá. Jsem ale důchodce a moc peněz nemám. Kde kupovat v AAA,nebo na BAZOSU?

Líbí se mi mercedes A, MITSUBISCHI COLT,FIAT STILLO. nebo ten PEUGEOT 106,206.

Od: asd1
Datum: 11.06.16 09:24

Bazar koupí za 20, naleští, zamaskuje vady a prodá za 40. Lepší je přímo od vlastníka, ale musíš dobře vybrat - počítej že většina prodává tak jako budeš prodávat ty = plečku před velkým servisem ;) V ČR je problém najít slušné auto... Vozim si z D přímo od rodilého němce, auta tam jsou obecně ve výrazně lepším stavu. Ale i mezi nima se najde vykuk. Dovoz tě vyjde zhruba na desítku, když dobře hledáš tak Punto najdeš za 500 euro, mezi 1000 a 2000 eur se dá už vybírat a celkem snadno najdeš výborný stav...

To staré - počítej pojízdné bys prodal třeba za 15 - 20, k tomu 18 tisíc místo opravy a máš ca 35k na pořízení v dobrém stavu naprosto bez koroze třeba z Holandska...

Mercedes, Mitsubushi - jestli nemáš rezervu na servis tak to neber. Stilo je dražší než Punto, Pežoti horší hlavně prostorově - si to projeď...

Spotřeba - záleží kolik najezdíš. Jestli tisíc km za trok tak to řešit nemusíš... Blatník zvenku natřeš, zevnitř vystříkáš voskem nebo vyjetým olejem (i všechny dutiny v autě), spodek gumoasfaltem a po zimě to zopakuješ, nějaké 2 roky to vydrží. Světlo rozleštit, nové, nebo z vrakáče (důchodce má čas hledat), vrazit tam kvalitní žárovky (Osram Nightbreaker, Lidl +50%), najít dobrého motoráře a vyřešit spotřebu = vzhled svíček, diagnostikou načíst live data, ověřit nastavení rozvodu, tipuju že celkem nasypeš tak 10k a 2 až 3 roky to vydrží, dalších 10 k jako rezerva na nečekané opravy = čepy, servo atd. Může to vyjít levněji než to "darovat za odvoz" za 20k koupit podobnou plečku a dalších 20 do ní nasypat aby jezdila...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.06.16 10:25

A co škoda fabia 1.2.? za 30000Kč.

Od: asd1
Datum: 12.06.16 13:38

Zkopíruju i sem:

1,2 HTP má čtyři zásadní kurvítka: 1. umístění katalyzátoru na bloku motoru tak, že přehřívá olej = karbony na dříku ventilů = jdou ztuha + velká vůle v uložení dříku = ventily se nedovírají a podpálí se. 2. umístění katalyzátoru blízko výfukových ventilů = po čase se piliny z katu dostávají na ventily = poškození ventilů = netěsnost = podpálení. 3. vyvedení EGR blízko klapky = zasvinění klapky a poškození dalších dílů - potenciometr, řídicí jednotka. 4. hydraulický napínák řetězu nemusí napnout a řetěz může přeskočit = potkání motoru.

Novější verze nemají EGR, mají vylepšený napínák a jiné svody, tak zůstává jen to přepalování oleje ;)

Pokud bys to kupoval: netěsné ventily i zasvinění klapka se zpočátku projevují kolísáním volnoběhu.

Pokud bys to i koupil: olej vyměňuj po 7000 km/ jednom rosće a nejlíp dát 5 W50 který snese vyšší teploty. JInak Fabka: posilovač řízení, kabeláž a podobné radosti, ojetiny o třetinu dražší než Punto. Moc nerezne, když už tak prahy za předníma kolama. JInak klasika jako všechny auta - stav podvozku, právní vady, zamaskované a naleštěné vady atd.

Moje rada: Sežeň Punto v dobrým stavu a to svoje prodej, nebo to svoje dej do kupy a ještě 2 až 3 roky s ním jezdi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.16 19:37

Co říkáte na BRAVA 1.6. 16V, r.v.1996, blbne elektrika a rezne to,špatný lak, rok 1999 je snad aspoň lepší v tě elektrice?

Od: asd1
Datum: 10.06.16 20:34

Brava ja asi nejmíň bezpečné auto od Fiatu, to bych nebral...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 10.06.16 20:36

Když už tak Marea a nejlíp 1,9 JTD, poslední roky jsou tuším 2003 - dobré auto, jde sehnat za levno, v D klidně 500 euro za slušný stav. JDT patří k lepším motorům a moc se nesypou...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.06.16 18:05

Ale motor 1.6, 16V, je dobrý ne?V tehdejší době 1996 to bylo krásné auto,až na to el.zapojení,neznámé poruchy,nespolehlivé,v roce 1999 to prý vylepšili.

Od: asd1
Datum: 12.06.16 21:25

1,6 je vcelku bezproblémový, ale 1,9 JTD je lepší, osobně bych mu dal přednost i na krátké jízdy. Brava - krásné je otázka, ale mizerná bezpečnost byla od začátku. Z aut té doby patří mezi nejhorší... Marea je hnusná (hnusnější je snad jen Multipla, mmch. výborně řešené auto), ale výhoda je že to nikdo neukradne ;) Jezdil jsem s kombíkem JTD 1,9 85 kW a je to výborné auto, dobrý výhled i při couvání, pohodlné, velký kufr s praktickým přístupem, jezdilo slušně i naložené,v kopcích, spotřeba kolem 6L... Dá se sehnat hodně levně (asi protože je hnusná ;), moc nerezne. Bohužel poslední roky jsou tuším 2003. Bezpečná, kastli (kabinu) má hodně tuhou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.16 18:44

Nejhnusnější Fiat má být Multipla. N o a ta marea je skutečně tak dobrá? Vždyť ,když se něco p...e na motoru je to podstatně dražší než u benzínaku.A kombík když není využitý vozí vzduch a má větší váhu a tím i spotřebu,ale dělali i sedana mareu.

Od: asd1
Datum: 14.06.16 09:51

Multipla nejhnusnější Fiat - spíš nejhnusnější auto na světě ;) Ale zevnitř hodně dobrý...

JTD motory co má Marea patří k tomu lepšímu a moc se nesypou. Pokud bude v pořádku při koupi a ohlídáš si palivo a údržbu tak je hodně malá pravděpodobnost že ti zdechne... Hlavně Mareu seženeš hodně levně, je to velký bezpečný a pohodlný auto co moc nerezne.

Jestli se bojíš drahé opravy motoru tak vem Fiat 1,2 8V (Punto, Panda atd.) prakticky u všeho ostatního hrozí při poruše rozvodu potkání = vymalováno (u té 1,2 nedosáhnou ventily na píst = jen nahodíš nový rozvoda a jede to dál). Spotřeba kombíka je kolem 6L, na tom budeš ve městě i s malým benzínem. Ale pokud nic nevozíš tak je kombík jen nevýhoda při parkování. 1,3 a 1,9 nafta je i v Puntu, ale jsou drahý tam to nemá smysl pokud nejezdíš opravdu hodně.

U Punta je největší strašák el. servo (snímač natočení volantu, repas za ca 6000,-), jinak zásadní kurvítko nemá... 1,2 8V občas odchází těsnění pod hlavou . Jinak běžný spotřebák jako u každého auta - čepy, silentbloky, ložiska, brzdy atd.

Koroze - vystříkat dutiny a nenechat spodek omlácený od kamínků, pak to moc nerezne. GAráž je nejhorší vytápěná - teplo + vlhko + sůl udělá svoje... Lepší je přístřešek kde auto luftuje...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: jmlc®
Datum: 10.06.16 12:37
avatar

http://www.cars.cz/autorecenz…ky-za-malo-penez-1019857.html

http://www.cars.cz/autorecenz…-a-rychle-autick-1017810.html

http://www.autorevue.cz/peuge…0-maly-a-dobry-test-ojetiny_5

pokud se jedná o 55kW, motor je super - ale u tak starého auta vždy záleží na aktuálním stavu - ne na pořizovací ceně

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.16 12:54
avatar

Je to auto po 1.majiteli?Garážované?Opravované výhradně v servisu gar.? Měl jste někoho,kdo se podíval na spodek atd.? Jinak na 14 let staré auto /máte nahoře údaj 2002/ je to nehorázně vysoká cena.Za takové auto v AAA dáte 50 000,někdy v akci ani to ne.

doplněno 10.06.16 14:17:

Omlouvám se,přehlédla jsem cenu - jestli je to 18 000 - berte,cena odpovídá.Za takhle staré auto byste v bazaru dal 3x i vícekrát víc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.06.16 18:49

Ano to vím, Je lepší kou pit od soukromníka,záleží ale na tom ,jak je čestný,jestli říká pravdu. Nebo to chce jen za každou cenu prodat a ledasco zalže!

Datum: 10.06.16 15:57
avatar

Dej bližší popis jinak cena by mohla být OK.nedávno jsme si koupili taky 106 1,1 40kW , 5d edice HUSKY rv 1996-new model ,za patnáct a super vozítko,vzhledem ke stáří .Je v dobrém stavu i když nájezdu jen 100 000km dvakrát nevěřím.Jen dvě závady jsem opravil-předchozí maj.neřešil funkčnost teploměru-výměnil jsem čidlo a je to Ok a další závadička byla na AR-nebylo zapojeno napájení paměti AR.

U peu a ctr je pozink pravidlem od cca 1988? takže koroze moc nehrozí, další nectnost je u PSA zadní náprava-pokud jsou zadní kola do štaflí (při pohledu zezadu musí být kolmo k zemi!) tak je to na opravu za cca6000kč (viz : www.autodomin.cz ) Jinak další typické závady neexistují.Prostě kontrola stavu jako u všech ostatních značek.

doplněno 12.06.16 17:40:

Ještě doplním-spousta lidí při GO zadní náprava pak vrtne díru pro maznici na ramenech a 2x ročně natlačí "vazelínu" poté je zadní náprava držák.Většinou toto ale způsobují samí majitelé neboť zadek přetěžují (zejména u brejků) a pak se diví že zadek sedí na zemi a kola jsou do štaflí!Také nejvíce jsou se štaflemi vidět právě brejky (break= označení kombíku pokud teda není SW )

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.06.16 18:50

Děkuji,pro mě je to cená odpověď.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.