Teplé disky kol

Od: Datum: 03.06.16 23:43 odpovědí: 15 změna: 04.06.16 21:22

Zdravím, jel jsem dneska s dětmi na výlet. Po dojetí do cíle jsem šel vyndat dceru ze sedačky a ucítil jsem jsem smrad, jak když se pálí guma. Tak jsem sáhl na disk, byl tak teplý odhadem kolem 40 stupnů, ale jen blízko středu kola. Obešel jsem všechny ostatní kola a teplota byla všude stejná. Přiznám se, že jsem nikdy předtím nezkoumal teplotu disků, takže nevím co je a není normální. Po dojetí z výletu jsem šel opět zkontrolovat disky a to kolo u kterého jsem cítil pach spálené gumy bylo horké od středu, tedy včetně šroubů - na zadní nápravě. Ostatní kola byla jen teplá. Co mě překvapilo, že když tentokrát bylo to kolo horké, tak tentokrát nebyl cítit pach spálené gumy. Podotýkám, že se snažím brzdit co nejméně a na brzdy nedupu. Je normální, že ty středy od nápravy kol - nevím jestli je správný název náboj kola- jsou při jízdě teplé?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.06.16 23:54

Teplé ano ,horké ne-samo že záleží na stylu jízdy.A smrděla to guma? Nebylo to obložení?Nejlépe auto zvednout a zkusit protočit kolo musí jít volně jestli ne tak brzdy nebo ložisko

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dota
Datum: 04.06.16 00:03

Cítil jsem jako spálenou gumu, ale ruku do ohně bych za to nedal, jestli to opravdu guma byla. Zvláštní na tom je, že když jsem přijel domů, tak už nic nesmrdělo, ale zase bylo to kolo horké a před tím to nebylo horké a smrdělo to. Zítra to zkusím podle Vaší rady. Díky.

Od: rv
Datum: 04.06.16 02:57

Kdysi jsem měl taky jedno kolo horké (Trabant) a pak jsem zjistil, že to bylo jediné kolo, které brzdilo. Takže při zvednutí zkusit s pomocníkem i šlapat na brzdu a jestli brzdí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.06.16 06:05
avatar

Muj tip. Zůstává vám viset jeden třmen. Tzn. kolo neustále přibržďuje a proto se pálí a hřeje.
Po takové jízdě zkuste auto kousek zvednout na heveru a pootočit kolem.


doplněno 04.06.16 06:06:

Je to potřeba rozchodit, pokud to bude porezlý tak vyměnit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vladajaanis
Datum: 04.06.16 06:35

Záleží na stylu jízdy, disky se někdy, zvláště při trochu sportovnějším stylu jízdy dokáží zahřát od brzd poměrně hodně a to co je cítit, není asi guma, ale spálené obložení (podotýkám, že přirozený jev). Nejjednodušší způsob vyzkoušení, jestli vám neváznou brzdiče, případně nzůstává "viset" pakny brzd (nevím, jestli máte brzdy na všech kolech kotoučové nebo kotouče a bubny) je ten, že auto projedete (stačí v klidu 4-5 km) a nebudete vůbec brzdit a potom po zastavení by disky měly být normálně chladné. Jestli se zde zahřívá nějaký disk, je obvykle chyba v brzdách-většinou je zatuhlý brzdič (stává se dost často u vozů a řidičů, kteří moc nebrzdí, zvláště v zimě, kdy se do vedení brzdičů dostane voda, ta se neodpaří a vodící tyčky začnou váznout díky korozi a přestanou se vracet. Další chybou může být vadné ložisko na náboji kola. Takže pokud je nějaké kolo po této zkoušce zahřáté, zvedněte vůz heverem a vyzkoušejte, zda se volně točí. Pokud ne a kolo přibrzďuje, bude chyba ve zmíněných brzdičích (většinou), méně často u bubnových brzd, kde to může dělat i samostav brzd. Pokud by to dělalo ložisko, dost často je slyšt při točení kolem trochu skřípavý zvuk an nejsou zahřáté kotouče. Brzdiče je tedy potom třeba rozebrat a vodící tyčky namazat speciální vazelínou, v případě ložiska výměna. Doporučuji , pokud chcete předcházet váznutí brzdičů,vždy při každé jízdě pořádně párkrát zabrzdit a hlavně v dešti nebo vzimním období zahřát brzdy před odstavením a zaparkováním auta častějším brděním. Voda se z ohřátých brzd odpaří a nebude zde probíhat proces koroze a brzdiče se budou krásně vracet a nebudou přibrzďovat kolo.Věřte, že toto stoprocentně funguje a vy si uštříte nervy sopravami vyhřátých destiček a dost často i kotoučů a rozhýbání brdičů (v nejhorším případě i jejich výměnou), což nebývá vůbec levná záležitost. Vyzkoušejte a dejte vědět Držím palce, aby žádný zmíněný problém nebyl a mou radu zkuste používat, možná budete mile překvapen.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 04.06.16 08:35

Po delší jízdě jsou vždycky disky trošku teplé-přední více protože tam jsou výkonejší brzdy,to není nic zvláštního. Při brzdění se mění pohybová energie na teplo a když po delší jízdě a častém přibrzďování sáhneš na kotouč,tak si usmažíš prst. Pokud jsou teplé všechny stejně tak bych tam problém neviděl. Každopádně jako už bylo řečeno,zvedni každé kolo do vzduchu heverem a zkus s něma protočit,nesmí to jít ztuha,nesmíš slyšet žádné dření-jinak je zatuhlá brzda a to už je na větší opravu a kotrolu.

Co mohl být ten smrad to ti neřeknu,aby se ti pálila guma tak to by ten disk musel být tak teplej že by jsi na něm neudržel ruku. Mohlo to být od obložení nebo třeba i od spojky,když ji někde hodně potrápíš,třeba táhlý rozjezd přes spojku do prudkého kopce,tak dokáže taky pěkně zasmrdět

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dota
Datum: 04.06.16 18:31

Děkuji všem rádcům. Vyzkoušel jsem auto zvednout a otočit kolem a je tam cítit odpor. Když to zlehka poklepu, tak to povolí, ale jak zabrzdím a odbrzdím ruční brzdu jde to opět tíž.

Od: fik
Datum: 04.06.16 18:58

Tím pádem servis brzd,novou kapalinu a poctivě vyšlapat přes šrouby,ne jenom odsát z nádobky. Dále na předních brzdách,namazat plovoucí čepy,mrknout pod manžetku pístku,pokud je zrezlý tak vyměnit,pokud ne tak trošku namazat pod manžetku silikonovým olejem a rozhýbat. Mrknout jaký jsou desky a kotouče,případně vyměnit. Na zadku pokud jsou kotouče tak to samý,pokud jsou bubny tak rozdělat,namazat samostavy,rozhýbat a namazat páku ruční brzdy. Pokud jsou špatné pakny a projeté bubny tak vyměnit.

Jedním vrzem zkontrolovat i hadice a trubky


doplněno 04.06.16 19:00:

Tohle nezanetbávej,to jsou brzdy,systém který tě drží při životě. Každoročně to dej zkontrolovat nebo zkontroluj sám pokud se vyznáš v autech

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dota
Datum: 04.06.16 19:05

Do servisu to dám. Nejvíc mě na tom těší to, že mi zadní brzdy dělal minulý rok, včetně výměny brzdové kapaliny a letos je opět problém. Stálo mě 6000, tak jsem zvědav co bude chtít tentokrát.

Od: fik
Datum: 04.06.16 19:09

Co máš za auto? pokud to dělá rok po servisu binec tak bych vyměnil mechanika a ještě když je to za 6000. Na svém autě každoročně kontroluju brzdy sám,jsem automechanik,udělám to poctivě a nikdy jsem neměl problém,s ničím.

Za 6000 bych na svém autě udělal komplet brzdy se vším všudy a ještě by mi zbylo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dota
Datum: 04.06.16 19:10

Fábie 1,2. Kdysi mně říkali v servisu, že když se málo jezdí, tak to dělává. Najedu ročně 600 - 1000 km.

Od: fik
Datum: 04.06.16 19:30

A co tam proboha dělal na zadku za 6000? Vždyť brzdový buben stojí 1000 za kus,nějaké ty věci okolo,i kdyby hodně,tak je to max 3000 za materiál,a servisáci mají ještě velký slevy na odběr,takže reálně maximálně tak 2500. Kdyby na tom dělal i kdyby hodně tak 3 hodiny? reálně maximálně tak dvě,a to pohodovým tempem. To jsou výdělky tvl..*smich* Jak se na to tak dívám tak si musím pospíšit s otevřením vlastní firmy,to se bude škubat

I když jezdíš málo,pokud jsou pohyblivé části dobře namazaný tak by to zatuhnout nemělo,maximálně přireznout,ale to se jízdou obrousí a potom to chodí zase normálně.

Máš auto v garáži nebo venku?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dota
Datum: 04.06.16 19:49

Netuším co tam dělal za 6000, říkal, že to teklo, že tam bylo cosi prasklé, ale jak autům nerozumím, tak nevím, co to bylo i mně tu součástku ukazoval. Auto mám pod střechou v průjezdu domu.

doplněno 04.06.16 20:45:

Zkoušel jsem prošlápnout brzdu a kola se točí zcela volně, takže to dělá jen ruční brzda.

Od: fik
Datum: 04.06.16 21:21

Tak to je hodně dobrej kšeft to ti řeknu,jenom za opravu tekoucího prasátka 6000,nic jinýho než prasátko nebo hadička tam týct nemůže a prasátko stojí 350 korun v originále. To bych ti fakt doporučil tam nejezdit,vždyť za 6000 se repasuje třeba celá zadní náprava na francouzech. Za 6000 bych ti opravil čtvrtinu auta.

Tak oprava zatuhlý ruční brzdy,i kdyby se měnily lanovody každý za 150 korun tak je to maximálně za 1000 a to jsem ještě přehnal..aby jsi se zase nenechal napálit

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.06.16 21:22
avatar

600 - 1000 km za rok?

To prodej a jezdi taxikem. Vydelas na tom.

Jinak kolo asi pribrzduje , chce to udelat revizi brzdy a zjistit co odeslo , nebo zrezlo.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.