První auto za 100k nebo 250k Kč?

Od: Datum: 02.06.16 21:14 odpovědí: 11 změna: 03.06.16 16:12
Zdravím, potřeboval bych (asi jako každý, kdo sem píše) poradit s výběrem prvního auta.Cena: buď do 100k (dobrý stav, ojeté) nebo 250k Kč (přes známého, předváděcí koncernový model).Požadavky: - co nejméně poruchové + levný servis- výkon do 100 koní- rozumná spotřeba (asi benzín) 1x za 14 dní mimo město, jinak pojížďky po Brně- standardní výbava (minimálně nějaký airbag, u rádia Bluetooth, klimatizace)- na karoserii nezáleží- dobře ovladatelné i pro ženu (budeme vozit 2 děti)Moje tipy - Škoda Octavia, Fabia, Rapid, Yeti, Seat Toledo, VW Touran (můj sen)Tak sem s tím... díkec!
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.06.16 21:18

Do Octavie nebo Fabie bych doporučil motor, pokud chceš benzín, 1.6 MPI. Osvědčená kvalita.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 21:21

Pod 1.6 bych v každém případě nechtěl jít. Jen u škodovek mám obavy z krádeží.

Datum: 03.06.16 08:05

1.6 MPI 75 kW v Oktávce je jednooký král mezi slepými. Ve Fabce byl 1.6 16V 77 kW a ten je ve všech ohledech lepší. Do Oktávky se ten 16V montoval bohužel ve verzi přímým vstřikem FSI.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 22:39
avatar
Jestli mas skodu , seata nebo vw tak to mas stejne soucastky , jen prevleceny kabat. Nejvice se kradou oktavky bohuzel.
Zda ojetinu , nebo predvadecku musis vedet hlavne ty. Pravda , ze cim novejsi tim lepsi jiz neni pravda. Nove eko motory a ruzne ekokur**tka , zadna slava. Jedina vyhoda je zaruka.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 22:42
Otázkou je, jestli investice za případný servis auta za 100k není lepší rovnou narvat do auta za 250k Kč. Spíš mně jde o to, jestli existuje auto za 100k, které by dokázalo jezdí třeba 5 let bez nějakých velkých oprav. Rozhodně není pro mě prioritou vzít peníze a nasypat je do "nového" auta.
Datum: 03.06.16 03:27
Seat Leon ST 1.8 TSI
Vykon ma sice vetsi ne jste chtel ale ta spotreba je idealni. Je to verze kombi do ktere nalozite take dost.
Mozna jeste motor 1.4 TSI ale tam nevim jak je na tom kvalita
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 03.06.16 07:51

1.) Dvojkovou Oktávku KOMBI, 1.6 MPi benzin, vyhnout se motorům TSi, které jsou také v Touranech, destrukce motoru je pravděpodobná , TSi je ve své podstatě skrytou konstrukční vadou, o které všichni ví a přesto tato problematická zpackaná auta kupují...to víte kdyýž má auto pěkný lak, hezké poklice a oni potřebují jezdit...destrukce motoru je jen otázkou času, pokud do nedoděláte doma a nenecháte s nemalými náklady upravit rozvody a nekteré další prvky, navíc u všech koncerovcýh modelůl to není tak jendoduché ..Pokud jde o Tourany 1.4 TSi, stačí chvilku googlit na německém VW foru a po tom, co se tam dočtete o TSi budete zvracet...

2.) Vyhnout se českým bazarům

3.) kupovat auto v dobrém stavu, zásadně s mechanikem vybavenám diagnostikou jen za podmínkiy a kopžnosti auto prophlédnout, nejlépe na jámě...neposlouchat lži prodejců, neposlouchat legendy a hlavně za ně neplatit, neakceptovat žádné certifikáty / cebia berz záruky zta 4 - 5 - 6 tisíc?) Neposlouchat nesmyly o tom že je auto prověřeno, je to jen obchod se lží a nadějí

Jaké záruky vám dnes může dát nějaké eseróčko, které může zaniknout kdy bude chtít, klidně zítra, a vyváže se ze všech průserů a povinností? proto bych s vyhnul bazarům

Auta se kradou, proto doporučuji hned nainstalovat zamykání řadící páky a zamykat zpátečku i doma v garáži, na skla vyleptat kódy

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.06.16 09:35
avatar
Posledni veta pobavila. Proti organizovanemu gangu pomuze jen dobra pojistka. Vse toto lze obejit a auto ukrast klidne na odtahovce.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 07:56

Pokud je hlavní požadavek co nejmenší poruchovost, tak bych doporučil tu předváděčku za 250 tisíc. Vzhledem k popojížkám po městě určitě benzín. Pokud si auto chcete nechat delší dobu nebo ho pak plánujete prodat v rodině nebo známým, tak nechte měnit olej častěji, než předepisuje výrobce. Z hlediska spolehlivosti určitě manuální převodovku a čím méně zbytečných elektronikých "vychytávek", tím líp.

U ojetiny se vždycky musí něco řešit, často sice banality, ale když autům nerozumíte, tak stejně i s temi banalitami musíte do servisu.

Jinak z těch tipů, pozor na toho vysněného ojetého Tourana, při výběru špatného kusu to může být bezedná kasička.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 03.06.16 09:51

Si kup co chceš :) A můj tip by byl Focus 1,6 benzín, když 2 děti tak kombík. Nebo C-max. Do Brna bych si to dovezl z Rakouska nebo Itálie... Klidně MK1 když najdeš bez koroze v dobrým stavu (ještě jsou není problém takový sehnat za 2000 euro, pak máš 200k na servis, za to můžeš 15 x vyměnit motor a podobně ;)

Když si uděláš rozpočet, tak ojetina za 100k = 150 tisíc na servis, abys to za 5 let psoservisoval to bys byl opravdu exot. U zánovního za 250 nepočítej že se servisu vyhneš, za 5 let nasypeš dejme tomu 50k a už máš 300 tisíc, u ojetiny v reálu budeš na polovině a prakticky to bude stejný ježdění...

I u toho zánovního budeš nejspíš měnit komplet náplně a rozvody a taky hádej jak se jezdí s předváděčkou ;)

Ale v každém případě to chce dobře vybrat...

Yeti, Touran - u těch opravdu pozor na poruchovost... Fabka je pro děcka malá, dobrá na vození do školy ale na cesty budeš sardinka i v kombíku.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mzxy
Datum: 03.06.16 16:12

problém je v tom že v ČR se nedá věřit nikomu ničemu, když jsem si vybral auto v SRN a majitl tvrdil že při 127 tis nechal udělat rozvody, uvěřil jsem mu když mi ukázal originální fakturu kde byl rozepsán každý úkon včetně materiálu do posledního šroubku, skuečně tam byl každá šroub...ve sklepě měl v igelitové tašce staré kladky + vodní pumpu, které jsem dostal jako bonus...vše jsem konfrontoval se zápisy v servisní knížce, s origiálními protokoly z HU ( technická prohlídka ) a se štítky a samolepkami v motorovém prostoru atd...

O kolik bylo auto v SRN dražší, tolik jsem v ČR ušetřil za nadbytečnou preventivní výměnu rozvodů...pokud je auto v zahraničí dražší než u nás, může to znamenat, že je po rozvodech, má zánovní gumy a kompletní opravu brzd atd...

a majitel ví co do auta nacpal a nemá důvod prodělávat...české auto se zanedbanými servisnímu úkony může být levnější a "pěkné"...čti naleštěné a navoněné...

Samozřejme obecně platí že každé auto má svého kupce, jde jen o to, kdy a za kolik a komu se prodá

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.