Poškozená pneu?

Od: Datum: 02.06.16 14:18 odpovědí: 24 změna: 03.06.16 17:00

Ahoj, mám menší dilema. Dáma v X6 to vzala hodně moji stranou, takže jsem musel uhnout až moc do obrubníku a škrtl ho, samozřejmě odjela. Pneu stále drží, systémy na tlak pneumatik nic nezaznamenávají už 4 dny. Je nutná výměna? Případně bych spíše volil zavaření. Zajímá mě váš názor jestli máte už zkušenosti s tímto.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mzxy
Datum: 02.06.16 14:24

kdykoliv to můžýe bouchnout, vy,měnil bych i ten liťák

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 02.06.16 14:31

Ráfek je jen odřenej, těsnicí plochy i šišatost OK = není důvod měnit.

Pneu - kord vypadá nepoškozený, s velkou pravděpodobností to vydrží. Ale než být desítky tisíc km nervózní jestli se to vyvalí nebo ne, tak bych jí vyhodil (pokud nejsou funglovky tak se mění obě na nápravě). Na dálnici to není. Neopravitelné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: johnydec
Datum: 02.06.16 14:43

Jsou úplně nové tak měsíc staré proto bych je radši opravoval. Myslíte si, že to nelze zavařit a opravit a musejí se koupit nové? Celkem často jezdím po dálnici.

Od: asd1
Datum: 02.06.16 15:01

Opravit tohle nejde, na to zapomeň. Pokud jezdíš po dálnici tak jednoznačně vyhodit. Jestli jsou nové tak stačí koupit jednu pneu. Ušetřit nějakých 1500,- a riskovat náhlý defekt ve 150? Do toho bych nešel.

Tohle pokud rupne tak půjde o rychlý defekt, ve větší rychlosti v pravotočivý zatáčce pokračuješ rovně po tečně = průšvih. Pokud to ukočíruješ tak bude guma na hadry, zničený ráfek, pravděpodobně i rozmydlený podběh a budeš stát na dálnici = riziko že do tý káry ještě někdo napálí...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 17:30
avatar

Pane Mzxy a nevyměnit tedy raději celé auto?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.06.16 16:00
avatar

Tak tuhle pneumatiku bych klidně dojezdil. A pokud chcete mít větší klid, dal bych ji na zadní nápravu. Jedná se o malé poškození, kde není únik vzduchu. U nákladních aut, které často jezdí v terénu nebo na stavbách je poškození pneumatik často velmi závažnější. Pneumatika se skládá z několika vrstev přes sebe přeskládaných pod různým úhlem.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.06.16 16:01
avatar

já bych kolo dal na zadní nápravu a jezdil občas bych to skoukl jestli se nedělá boule a jinak si stim hlavu nelámal

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 17:02
avatar

doplním-nebo na vozejk!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hk
Datum: 02.06.16 16:45

Zavařit a jezdit dál. Není třeba nic měnit. Na druhou stranu jako podstatnou vadu bych viděl samotné pneu. Jde o to nejhorší na trhu. Tedy nějakou vadu na kráse nemá smysl řešit, když pneu jsou jen pro ozdobu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 03.06.16 09:59

To jsi úplně mimo - Hankook kinergy patří k nejlepším na trhu ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 17:32
avatar

Jedna věc je jestli vnitřní pletení dostalo ránu, je poškozené a neustálé ohýbání za jízdy jednou možná nevydrží, a druhá, že by se do konstrukce pneu neměla dostávat voda. Na boku asi nebude ocel, ale přesto bych to nechal zavařit, když už bych s tim jezdil. Teda abych to uved na pravou míru, já bych s tim nejezdil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 17:37
avatar

Já bych dojel do pneuservisu, nechal zevnitř nalepit výztuhu a jezdil nadále. Kolo bych dal dozadu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 18:06
avatar
Měl jsem to podobně, dojezdil jsem gumu za další dva roky a byla ok. Prostě ji sleduj a pokud drží tvar, zda není narušena konstrukce je to jen povrchové zranění. Bouly mi udělala guma, která se tvářila že není absolutně poškozená...
Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 02.06.16 18:20

Ráfek vypadá v pohodě,pokud to půjde vyvážit není co řešit. Ale ta pneumatika to je těžce o hubu,tam na boku to není tak silný a když ti to bouchne v rychlosti,moc z tebe a možná i někoho jinýho nezbyde.

Zavaření na to zapomeň,nic takovýho se nedělá,lepí se díra po hřebíku takovými knoty,ale tohle je neopravitelný. Jedině nová pneu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 19:54
avatar

Fíku, musím s Vámi nesouhlasit, páč knot je jen rychlá provizorní oprava, já používám toto:

Jsou různé síly, velikosti na různé defekty pneumatik.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza56
Datum: 02.06.16 18:39
Pokud ti je zivot prednejsi tak bych to radsi vymenil…me to ok teda narozdil od kolegu moc neprijde…
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 19:14

Nejdůležitější u pneumatiky je kord (kostra) ta vypadá nepoškozeně,tohle je bočnice která tu kostru pouze chrání takže nehrozí žádné střelení adt..Možná akorát převážit a v pohodě jezdit,jo a a v pneuservise vám samo že řeknou novou a nejlépe u nich- mají kšeft (vím dělal jsem tam a pak jsem si je dával na auto :-D )


doplněno 02.06.16 20:15:

Ale proboha on tam nemá bouli,jestli se začne dělat tak okamžitě vyměnit-požkozený kord

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 02.06.16 19:49

Řezal jsi někdy nožem pneumatiku? Na boku je velmi slabá,to není jako kdyby jsi chtěl řezat běhoun. Pro tazatele,pokud je mu život milý bych to vyměnil,ty peníze ta ten risk věru nestojí

Jsem si taky myslel na vlečce. Stará pneumatika s malou boulí,normálně šla vyvážit na pohodu. V 90 to bouchlo a řeknu ti že jsem měl co dělat to srovnat a plechový blatník a nadkolí na vlečce bylo poměrně dost poničené. Měl jsem štěstí že to bylo zrovna prázdný,se 4 metrákama písku-to bych tu už asi nepsal. A natož takhle poškozenou pneumatiku dát na auto a ještě se s tím vydat třeba zrovna v létě na rozpálenou dálnici-to je větší pravděpodobnost než měli kamikaze


doplněno 02.06.16 20:38:

Dobrá to já vím taky že je poškozený kord při bouli,ale to byla zcela úplně neznatelná boule,to jsem si všiml spíš náhodou. Tohle je celkem hluboká díra,vem si že tam má třeba 2,5 baru,k tomu si přičti pneumatiku rozpálenou jízdou po vřelém asfaltu a jízdou a pravděpodobnost že to tam praskne je celkem hodně vysoká

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 19:56
avatar
Taky mi praskla pneumatika za jízdy, ve 150km/hod na zadním pravém kolu. Zůstala v celku a jen se okamžitě ztratil vzduch. Že by to bylo drama to ne, chvíli jsem tomu ani nevěřil a jel dál, kde jsem ovšem brzy pochopil. Možná jsem měl štěstí... ale drama se nekonalo. Na přední by to bylo určitě horší.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 02.06.16 20:39

Pokud se neroztrhne tak to většinou ustát jde,ovšem pokud se ti rozlítne na kousky tak to budeš ustávat hodně těžko

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: asd1
Datum: 03.06.16 10:09

"Jak se začne dělat boule" - ale boule se nezačne dělat, tohle rovnou řachne rychlým defektem. Je to vyštíplé tak, že kord je hned těsně pod tím a dlouhodobě je to loterie co udělá - bočnice se tam bude hýbat víc než okolo a tím bude kord v tom místě dlouhodobě přetížený (se ohýbá tam - zpět při každém otočení kola)

Podlepovat záplatama atd. - to je u bočnice prasárna, na ježdění po městě nebo mezi vesnicema ok, ale na dálnici NE. Dávat dozadu taky ne - v zatáčce uteče zadek do strany a přetáčivý smyk se rovná hůř než nedotáčivý když to bouchne na předku...

Záplata na bočnici může způsobovat vibrace a časem může dojít k poškození dalších dílů na autě. 1. něco váží 2. v podlepeném místě je bočnice tvrdší.

Boha ta guma stojí pár korun, nechápu proč šetřit a mít několik desítek tisíc km staženou zadek jestli to bouchne nebo ne...

Srovnávat to s "náklaďáky to takhle mají často" - to je úplně jiná guma.


doplněno 03.06.16 10:13:

A ještě jedna věc - pokud ta guma odejde za půl roku, tak už nebude funglovka = místo jedný koupí rovnou dvě. A to se vyplatí :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 10:17
avatar

sdělit o něčem, co jsem nevyzkoušel, že je prasárna, není to správné. Mě pneumatika vydržela s bočním flekem do sjetí.

Určitě při podrobné prohlídce odborníkem v pneuservise, bude vědět více.

Že by záplata měla způsobit vibrace je nesmysl, páč se kolo vyváží.

Na některých nových pláštích, musím dávat závaží i 100 gramů na jedno místo.

Proč bych měl dávat za pneušku 800-1000Kč, když by mohl stačit flek za 5Kč, vyvážení a práce za 150Kč?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 17:00
avatar
Cizuji : "v zatáčce uteče zadek do strany a přetáčivý smyk se rovná hůř než nedotáčivý když to bouchne na předku..."Asd1-to je Vaše zkušenost nebo jen vyčtené a Vy tomu věříte?OSOBNĚ- Několikrát tzv přetáčivý smyk a vždy jsem v pohodě vybral,Ovšem nedotáčivý jen 2x a jednou naštěstí dopadl dobře na vjedzu do pole a podruhé jsem skončil na levé straně ve škarpě. Takže nevím ale přetáčivý vím jak vybrat a nedotáčivý jak vybrat-tak na to jsem se ptal hejna řidičů-stejně jako já zkušených,profesionálních,zkušenějších atd, ale všichni shodně že neví jak vybrat! Tak prosím napište Asd1 jak na něj pro budoucnost!
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.06.16 19:58

Máme tam větší díru a nic se zatím neděje WW Transporter

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.