Felicia 1.3 Spi špatně táhne, seřízení

Od: Datum: 01.06.16 17:55 odpovědí: 14 změna: 03.06.16 21:45

Zdravim, mám udržovanou felicii 1.3 jednobod. Vím, že dřív bývala svižnější a i na stk technik řikal, že je taková línější a přitom má najeto asi jenom 110 000 km. Jinak všechno šlapa jak má. Nevíte někdo čím to snížení výkonu může být?Popřípadně co kde vyčistit / seřídit? Díky. Vůle ventilů seřízená, benzín kvalitní a jinak výkon se ztrácel postupně, ne v jeden den.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 01.06.16 18:15

Máš to blbě zajetý,řídící jednotka se přizpůsobí stylu jízdy a pokud s tím jezdíš vysloveně´´relaxačně´´auto je mnohem línější než to které občas dostane zatopeno pod kotlem.

Prvně každopádně zkus napojit na diagnostiku,jestli někde není něco špatně,potom vyčistit a nastavit klapku a občas bývá vytahané lanko plynu,že na plný plyn se zdaleka neotevře klapka na plno,to taky zkontroluj. Taky mrkni na svíce,dobrý jsou tříbodový brisk DR15TC Když nic z toho nepomůže,občas,samozřejmě po důkladném zahřátí,motoru trošku nalož,zkrátka jej musíš rozjezdit,někdy to vytoč na trojku do 4500 otáček,trošku svižnější rozjezdy. Jednotka pozná že chceš po motoru vyšší výkon a časem se výkon zvedne

Ohodnoceno: 0x
 
Od: adam20
Datum: 03.06.16 14:12
Auto mám po rodičích, které ho pochopitelně moc nehonili, a ty svíčky DR15TC určitě jdou i do 1.3 jednobodu? Nejsou spíš jenom do 1.6?
Datum: 01.06.16 19:37
Jak pise nademnou - je potreba to obcas prohnat. Nejlepe kazdy mesic at se ridici jednotka vzpamatuje, pokud to ma katalyzator tak se i on trochu procisti.
Nebat se a točit treba do 5000 ot/min, ty motory to musi vydrzet.
Znamy ma felicii a nechtela mu tahnout, presne jak pisete a pujcil mi ji abych mu ji trochu protahnul, kdyz jsem ji vracel tak rikal ze tahne lepe.
Zkontrolovat/vymenit vzduchovy a palivovy filtr - muzou byt zanesene.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.06.16 23:28
avatar

kdys naposled měnil palivovej filtr?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: adam20
Datum: 02.06.16 22:22

Myslím, myslím že byl měněn na 50 000, může to mít znatelný vliv na výkon?

Datum: 02.06.16 23:18
avatar

samozřejmě ,dej novej tenhle už může bejt přicpanej a nepustí tolik paliva co momentálně potřebuješ k patřičnýmu výkonu

http://www.vectra-club.cz/viewtopic.php?f=15&t=39

a vzduchovej filtr by taky neměl mít na kontě víc jak 20OOOkm *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 03.06.16 08:15

Hlavně taky ještě dodám že to musí být kvalitní filtry,ne první šunt co ti nabídne prodavač za 40 korun. U palivového tam bych nelaboroval,tam buď mann filter nebo originál prvovýroba(kolbensmidt) interval výměny je 60 tisíc kilometrů takže to si může dovolit myslím že úplně každý.

Vzduchový to samé,zase mann filter,champion...Interval je 40 tisíc kilometrů,ale pozor ten je dost individuální,pokud jezdíš v prašném prosředí,tak to může být klidně polovina

S ucpaným palivovým filtrem taky neskutečně trpí palivové čerpadlo a mohlo by se tazateli lehce stát že by je oddělal


doplněno 03.06.16 08:16:

Palivový jde vyměnit doma,ale je to trošku porod,daleko lepší je když si můžeš dát auto na zvedák, Je schovaný u levého zadního kola za výfukem,místa je tam skutečně poskromnu. Pokud nmáš zkušenosti tak to radši někomu dej

Ohodnoceno: 0x
 
Od: adam20
Datum: 03.06.16 14:07

Tak palivový filtr je stále originální, ale kdyby byl přicpaný tak by auto vynechávalo?

Od: asd1
Datum: 03.06.16 14:25

jj, ucpaný filtr = málo benzínu = netáhne, vynechává atd. Začni přívodem benzínu tj. ten filtr, pal. čerpadlo (tlak benzínu), vstřiky atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 03.06.16 17:03

Po 110 tisících bude přicpaný řádně,to si budeš moct gratulovat jestli to neodneslo čerpadlo. Filtr se mění maximálně po 60 tisicích

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 03.06.16 14:50
Jak píšou nademnou, vyměnit filtry, zkontrolovat svíčky, stav zapalovacích kabelů, víčka a palce rozdělovače. Potom odpojit řídící jednotku od napájení, nechat aspoň 20 minut, připojit a potom nastartovat a pár minut nechat motor běžet, nešlapat na plyn. Vymažou se adaptační hodnoty a po pár desítkách ujetých kilometrů se jednotka nově zadaptuje na motor a na nový styl jízdy.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: adam20
Datum: 03.06.16 21:13

Jak poznám stav zapalovacích kabelů? Je to jedna z nejstarších felicií, opravdu i tady se jednotka zadaptuje?

Datum: 03.06.16 21:40

Adaptace jsou uloženy v paměti eeprom. Ta prakticky vydrží i více než 10let bez napájení. Takže 20min je málo, chce to raději 20let. Ale i to může být málo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 03.06.16 21:45

Od toho to jsou adaptace,tam není potřeba nic odpojovat,to se postupně adaptuje samo. Jinak nějaký záklaadní nastavení jde udělat přes diagnostiku,ale jednotka se adaptuje i sama

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.