Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4. MPI r.v. 2002 koupit/nekoupit

Od: vanesa68* odpovědí: 39 změna:

Dobrý den,

uvažuji o koupi auta (především městský provoz + 2x týdně trasy kolem 60km). Padla mi do oka Fabia 1.4 MPi, r.v. 2002, benzín, 50Kw, má čerstvě provedenou výměnu oleje, filtrů, rozvody jsou řešeny řeťezem. Najeto 185.000 tis km. Cena cca 45 000. Zda má servisní knížku zatím netuším.

Co myslíte? Bohužel nemám ve svém okolí nikoho kdo by mi poradil - jediná rada byla auto, na které jsou ND dobře k sehnání a nepředražené. A druhá - auto by mělo mít servisní knížku.

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Takto motorizovaná Fabia je zárukou dlouhého bezproblèmového ježdění.
Jen pozor na korozi a na celkový stav vozu.
Zajeďte s ním na předprodejní prohlídku do servisu Škody Auto.

 

asd1
hodnocení

0x

Záleží na konkrétním stavu. Servisku neřeš, ta se často falšuje. Pokud se nevyznáš, tak si vem mechanika který zná typické závady. Už to je stará plečka, tak nečekej funglovku, 45k mi přijde moc (ale Škoda, lidi to chtěj a kupujou)

Koukni na Punto 2 po FL (velký světla), motor 1,2 8V - prostorově lepší, vyšší posez = výborný výhled a nastupování, díly levnější, moc se nesype. Motor 1,2 8V je jeden z nejlepších malých motorů (i když ta 1,4MPI je taky dobrá), rozvody nemusíš řešit - ventily nedosáhnou na píst = při prasknutí rozvodu se jen nasadí nový řemen a jede se dál. Největší moucha je snímač natočení volantu, repas asi za 6k, jinak to auto zásadní chybu nemá...

vanesa68*
hodnocení

Díky, asi hloupý dotaz - co je po FL? Preferovala bych ale combi.

Jinak cenu bych se pokusila srazit. Akorát nevím čím argumentovat krom toho, že je to skoro 15 let staré auto. Co jsem se dívala v bazarech tak chtěli daleko víc nebo ta auta měla najeto přes 230 tisíc.

asd1

FL = facelift - vychytané mouchy z první verze...

U Fabky cenu moc neukecáte - má jméno a někdo to koupí. Stáří je v inzerátu, usmlouvat jde inzerát "bez závad" a sleva za nalezené závady - odřený lak, koroze, vůle v podvozku, hodně ojeté pneu atd. Nájezd záleží kde a jakým stylem, 300 tisíc po Německé okresce odpovídá tak 50 tisíc po středních Čechách ;)

Po výměně oleje - to není až tak výhoda, může to být i maskování stavu motoru (nový olej "je hezký"). a návnada na kupce (hurá má to čerstvý olej, ušetřim za výměnu... sedm stovek a zaslepí mi to oči) Po koupi je lepší vždy vyměnit všechny náplně, olej stojí 400,- filtr stovku a do dvou stovek práce... Chladicí a brzdová kapalina, filtry i vzduchové, palivové a kabinové, servis klimatizace. Často jsou opravy z nejlevnějších dílů - něco se rozsype, opraví se to nejlevnějším "Starlinem" a auto jde z domu dokud to jede..

Fl znamená facelift.
Poznámka pro vaši informaci: Punto se nikdy nedělalo jako kombi.
asd1

Palio je prakticky Punto kombík...

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Když se někdo pochlubí, že má servisku a koupeno v ČR, pak si vezměte tu servisní knížku a zavolejte do daného servisu na poslední opravy-servis. Jestli tam je souhlas s daty, pak je i záruka na opravdový servis ...

Servis u autorizovaného prodejce ale stále nemusí znamenat, že tento kus nepotřebuje další investice za 10-20tis, a proto se ho snaží prodat...

Fábii s tímto motorem a stejného data výroby má tchýně - 2x vyměněna stahovačka okna u řidiče, 3x reklamována startovací lišta, aktuálně voda v oleji a olej ve vodě (podruhé za 3 roky), najeto 68000km, koupeno nové ČR a první majitelka. Tchýně dost trápí spojku, neřeší pravidelné servisy (olej, filtry) a případná svítící kontrolka jí nic neříká - pokud tedy někdo tvrdí "super vůz po manželce, důchodci" - vyhněte se jim!


doplněno 30.05.16 11:29:

Soukromý inzerent může být "soukromý dovozce vozů, který si auto naleští před domkem mimo bazarové prostory..." . Pokud je serviska zahraniční, je k ničemu. Pokud je CZ, už jsem zmínil nutné ověření servisu (i telefonicky jsou ochotní ověřit, tedy většina autorizovaných servisů, kteří nemají co tajit).

A než serviska je rozhodně lepší faktury za servis - zde máte i zákonnou záruku.

Typ fábie jako takový je ten z lepších kusů... ale kupujete starý vůz, takže počítejte s problémy. Za ty peníze bych si koupil xsaru v plné výbavě, pozink karoserii a super motorem 1,4i 55kW. Nelze porovnávat komfort - kdo nejel v obou, nezažil, nepochopí.

vanesa68*
hodnocení

To se nechlubili, to mi doporučil známý, že prý je lepší auto, které má servisku.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

To auto mam a bezproblemu. Jedine co u toho motoru se stava , je to , že praskne tesneni pod hlavou. Vymena kolem 5ti tisic. Dale pozor na korozi pod blatnikem u prednich kol. Dostava se tam bordel a pak to krasne se soli hnije.

Jinak motor vydrzi , znam pripady ktere maji najeto pres 400tisic km.


doplněno 30.05.16 10:48:

U tak stareho auta jiz malokdo bude mit servisku.

 

vanesa68*
hodnocení

A koroze si všímat kde nejvíc? Výfuk? Kolem kol?

Nevíte v jaké ceně se pohybuje asistence automechanika u prodeje? Je to soukromý inzerent, takže předpokládám, že budu muset zavolat do servisu a poptat se a pak si dát s tím mechanikem sraz, ne?

Omlouvám se pokud zním hrozně hloupě a jednoduše, ale nikdy jsem tohle neřešila a nechám si ráda poradit *nevi*

fik

Normální mechanik tak 300,když ho tam dovezeš a odvezeš

 

fik
hodnocení

0x

Motor nesmrtelný,nájezd OK. Každopádně auto vem někam na prohlídku,i kdyby jsi za to měl dát 500 tak je to pořád lepší než naletět a mít oči pro pláč

no ja bych o tom motoru netvrdil ze je nejaky drzak nebo spolehlivy.. ted me ceka tesneni pod hlavou.. misto vody olej...to ze tam uz ve 20tis. zacly delat bordel zdvihatka, ze ten motor skace jak koza se asi nema cenu zminovat... videl jsem i jeden vymlaceny na klice a pry to neni nic neobvykleho.. shanet druhy takovy socialisticky motor neni zrovna nejlevnejsi.. rozvody po 15 tis zase chrchlaji.. ja bych to bral spis asi tak, ze je to vcelku jednoduchy motor, ktery ma levnejsi servis.. u fabky reznou predevsim prahy vepredu...ale che to prohlidnout celkove.. na nejake mensi pojezdeni to staci..

fik

Ten skoro samý motor ve feldě,najeto 430 tisíc bez jedinýho problému. Vymlácený na klice bývají motory z jednoho prostého důvodu,fabia je často důchodcovské auto a plno z nich má pocit,že když budou jezdit pomale na volnoběh,tak že ušetří palivo. Když se namontují čínský rozvody tak ty možná po 15 tisících chrchlají,když je to vyrobený z bláta. Rozvody klein a blažek(ČR) po 90 tisících žádný náznak

 

danys*
hodnocení

0x
Nejlepší motor co se do Fabie dával - rozvod řetězem , motor vycházející ze starých skodovek.
Pozor na spinu v chladicí nadobce, popř.špinavou chl.směs - špatná hlava nebo těsnění. Pozor na špatnou fci posilovače řízení.
Ted jsem kupoval s tím samým motorem, s LPG na 5 let, v celkem slušným stavu a sadou nových zimních kol za 25k, takže zkuste smlouvat ;)
dankju*
Nejlepsi motor? Nejlepsi co se tam daval byl 1.9TDI. Jak se tyce spotreby tak i vykonu. 1,4 nema ten vykon jaky maji treba japonske motory 1.4...
Znami maji tyto fabie a jedine co na to rict - prepravni prostredek z bodu A do bodu B.
fik

Nejlepší ze žážehových motorů,společně s 1,4 16V. HTP to byla tragédie,i když dneska už se vyrábějí i horší

Z naftových souhlas že na 1,9 TDi má jen máloco

tycoon*

Nejlepší ve Fabce byl jednoznačně dvoulitr. Typickému zájemci o Fabii, což je i tazatelka, bych ale doporučil 1.4 MPI u starších ročníků, protože ten motor neskrývá žádnou drahou past a snadno se servisuje. Jinak nabídka motorů je podle mého názoru jednou z hlavních slabin Fabky první generace, kdyby tam dali 1.6 16V 77 kW jako do Fabky druhé generace, tak není co řešit.

dankju*
Moc ty motory nemam rad ale je pravda ze HTP je srot motor.
Napada vas nejaky konkurent Fabii 1.rady?
Pokud člověk nechce kombi tak me napada Honda civic
01.06.16 23:17
Focus
asd1

Focus je konkurent oktávky a ne fabie (leda tak poslední fabka proti starému focusu ;)

Punto 2 - v mnoha ohledech lepší (prostor, výhled, nastupování), sype se zhruba stejně, díly nastejno nebo levnější, ojetiny o třetinu levnějši než fabka

tycoon*

Přesně tak. Punto druhé generace je asi nejlepší alternativa. Dodal bych, že díky menší hmotnosti jede Punto už se základní dvanáctistovkou rychleji a s menší spotřebou než základní Fabky. Nebýt drahých závad posilovačů, bylo by Punto v podstatě bez chyby (i u Fabky stojí posilovač dost peněz). Dále bych nezapomínal na Ford Fiesta a Ford Fusion. Polo a Ibiza jsou v podstatě to samé, co Fabia.

seat ibiza - když najdete dobrou kastli, máte super motor i výbavu a levný servis.

seat Cordoba - kombi/sedan - když někdo nechce hatchback

renault clio - jediný renault v osobácích, který uznávám jako dobré auto

 

vernon
hodnocení

0x
Fabia 1,4MPI - nesmrtelný motor + složitá, méně spolehlivá elektronika vozu + pár koncernových nedostatků + tuhá, bezpečná karosérie + malý vnitřní prostor + štěstí = solidní vůz.
;)

 

stonek*
hodnocení

0x

Účel splní, neoslní. Jestli koukáte po takto starých autech, nic jiného asi nevymyslíte, vždy bude něco pro a něco proti. Výhoda fabie může být že následující investice nemusejí dosahovat astronomických výšek.

 

vanesa68*
hodnocení

Ještě jsem narazila na tuto:

Škoda Octavia 1,6 - 74kw

Najeto: 150 xxx km

Palivo: benzín

Objem: 1 595 ccm

Výkon: 74 kW (101 koní)

Převodovka: manuální (5 stupňová)

V provozu od: 3/2000

První majitel: ano

Výbava: autorádio, centrální zamykání, dělená zadní sedadla, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, imobilizér, manuální klimatizace, manuální převodovka, mlhovky, nastavitelný volant, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, střešní nosič, venkovní teploměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní stěrač,atd. Zachovalý interiér i exteriér vozu.Nové rozvody při 137tis.km.Vůz byl provozován v itálii-tudíž bez koroze!

Co myslíte?

tyhle motory hodně rády žerou olej.. to je pak na generálku.. to bych už raději bral 1.8T nebo 2.0 85kw.. pokud by se našlo něco v dobrem stavu..

asd1

jj, velká pravděpodobnost že budete řešit nový motor. = sebou mechanika který pozná jestli olej žere snesitelně nebo už moc (což je docela problém rozeznat, v reálu to poznáte na místě jen když oleje žere opravdu hodně (modrý kouř, vzhled svící), o něco menší konzumaci poznáte až po ujetí pár set km (což vás před koupí bazar nenechá a po koupi vás pošle do háje)

 

listopadova*
hodnocení

0x

Měli jsme fabku kombi r.v.2001, 1.6. Koupili jsme ji jako šestiletou, jezdili jsme v pohodě 6 roků než manžela na křižovatce sestřelila dodávka...myslím si, že by jezdila dodnes.

poradna na toto téma: tipcars.com/...

1,6 ve fabii 1 nebyla. Spis pocitam ze 1,4mpi. Nebo pro zapad se vyvazela 2,0

 

hancule*
hodnocení

0x

Prověřte s někým,kdo tomu rozumí... a berte!Starou Fabkou jsem jezdila na studiích,měla jsem ji z druhé ruky,negarážovanou,vždycky jsem dojela,kam potřebovala.Po 6 letech/celkově stáří 15 let/ se začala sypat,tak jsem to prodala.Ale fakt to byl ,držák,.Cena odpovídá.Chtěla jsem zase Fabku,když jsme si s přítelem pořizovali auto,ale prosadil si Peugeota.Uvažuju teda nad Fabkou jako nad naším-teda mým-dalším autem,věřím jim a pokud má někdo oko,že to je ,český, ne zahraniční - ať si trhne čím chce!

Radeji vse , nez francouze. Ti umi syr , vino. Ale auta ne.

raději francouze (ze zkušeností) než škodovku (ze zkušeností) ;)

doplněno 13.06.16 09:50:

Zkušenost s konkrétním typem fábie jsem už psal a do oktávky je ten motor k ničemu - je to moc těžké auto. Francouze - citroeny - máme aktuálně doma dva, jeden už jel do světa po svých poctivých 300tis km. Se všemi jsme byli dosud relativně spokojeni (samozřejmě není příjemné, když musíte servisovat jakékoliv auto - ale spotřební materiál prostě měnit musíte...). U Xsara N2 mi vadí jen jedno - nelze zapsat jiný rozměr pneu než 195/50/15 :(

Ale je fakt, že když už mám na tom tachometru 320tis km, začínám se dívat po jiném..., jen nespěchám, není důvod.

doplněno 13.06.16 11:02:

@danys - ono nezáleží ani tak na značce, ale na servisu - víme? Takže odpůrci frantíků tvrdí, že servis je drahý a častý. Já zase, že škodovka má velmi poruchové díly a záleží spíše na štěstí než na kvalitě.

Nevím, z jakých zemí může škoda díly dovážet, když originál praskne za 2 roky a další originál nato za rok - náhrada za polovinu ceny pak vydrží 5 let bez potíží... *ee*

Tvuj nazor , ja ti ty francouze necham neboj :)
dankju*
V dnesni dobe nez Škodovku tak radeji francouze nebo Hyundai.
Nova octavia ma tak mekke plechy ze je to des... zakladni vybava neosilni a na to aby to nekdo ukradl ideal takze ne diky.
Škoda delala dobre auta do Octavie 1. Zbytek uz stoji za nic...

 

danys*
Jen totální kokot může kupovat ojeté auto pouze podle značky! Chce to vybrat auto hlavně v dobrem technickém stavu a je jedno jestli to je škoda, Citroen nebo Peugeot
dankju*
V necem s vami souhlasim - podle stavu ano ale take treba podle motorizace jake jsou s ni zkusenosti. Na to jste zapomnel, auto muze byt v super stavu ale vi se ze motor je treba na nic, vzal by jste to?

no nevim .. asi bych šel raději do toho francouze.. pokud je řeč o funglovce, tak je to asi jedno..řešil bych jiné věci, než značku...docela zajímavé je, že někteří korejci jezdí do hnujdajky škodovkama.. že by testování konkurence :D?

Pokud beres nove auta tak tam nejde o znacku , ale jiz o motorizaci. Nektere motory jsou dobre , nektere spatne (hlavne ty nove , nez se vychytaji) jinak skodovka je predrazena a vybava jak v holobytu , vw jeste vice... v dnesni dobe automobilky tlaci cenu dolu co to jde. Proto se sidi a delaji tenke plechy skoro u vsech levnych aut...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma výměna rozvodů cena

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]