Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia

Od: jasonspezza odpovědí: 12 změna:
Vyplatí se jít v dnešní době ještě do Felicie? Ve smyslu že snad každá už musí být prorezlá, vyjetá... O motor starost nemám chtěl bych diesela. A jinak zkušenosti s tímto motorem?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stonek*
hodnocení

0x

Jsou i dobré kusy, ale taky za ně ty sprosťáci chtěji koňský vajíčka... Naftová verze je podle mě nejmíň vhodná, měl jsem tu možnost jezdit několik týdnů s pickupem, tehdy to bylo zánovní auto, nicméně už tenkrát motorově zastaralé. Mizerný vykon, vysoká spotřeba, těžký předek... Když dnes Feldu, tak 1.3 50kW, případně s LPG.

 

fiser22*
hodnocení

0x

Mám 1.3, 50kW MPI, a bez problémů, semtam na jaře nějaká menší oprava (většinou jsou to výměny v předepsaných termínech apod. ), sehnat se dá, ale dá to taky docela práci sehnat ve slušným stavu. S motorem taky moc problémů nebude pokud na tom předešlý majitel nejezdil rallye... Na běžný provoz stále stačí .)

PS: benzín, reálná spotřeba při běžné klidné jízdě okolo 5l / 100km

 

nmd
hodnocení

0x

Záleží na tom, k čemu to auto chcete. Předpokládám, že vášnivý řidič nejste, když zvažujete 20 let starého diesela. Také předpokladám, že Vám nesejde na komfortu a vzhledu, když zvažujete 20 let staré malé auto.

Diesel bude asi 1.9D, že? Ten je známý svou spolehlivostí a svou práci jistě odvede. Auto bude buď ve špatném stavu, nebo drahé - tak to u nás se škodovkama chodí. Zvláštní pozornost věnujte přední nápravě, nosí těžký vznětový motor a to se ní jistě projeví.

Kouzlo takto starých aut spatřuji výhradně v možnosti koupě bez přepisu - někdo Vám dá auto, papíry, Vy jemu směšnou částku, platíte ručení a před technickou to necháte sešrotovat. Nemusíte se o auto starat protože až se rozpadne, koupíte nové takové. Skvělé řešení pro člověka, kterému nevadí jezdit co rok v jiném šrotu. Ovšem koupit dneska Felicii jako auto na několik let, platit za ní řekněme desetitisíce a ještě přepis mi připadá hloupé - žere, rezne, pravděpodobně bude potřebovat nemalou jednorázovou investici do údržby a pořád je to s prominutím starý křáp

jasonspezza
hodnocení

Právě že bych řídil klidně každý den, mám rád zvuk dieselu a krouťák. Chci nafťáka jelikož miluji bouřky a tady na Hané moc nejsou tak bych cestoval treba 100km na dobré záběry. Já měl zatím tu čest jen s turbo diesely a líbí se mi že tahají i do kopce na pětku...
asd1

"Mám rád zvuk diesel a krouťák" - tak to Feldu vynech, ta má jen ten zvuk :D A s tímhle motorem to na 99,9% bude olítaná plečka. Posledních pár slušných kusů najdeš spíš v benzínu - důchodce co to měl celý život v garáži, na podzim to zakonzervoval a přes léto jezdil jednou týdně 20 km na chatu...

Tip pro nemajetné - Marea 1,9 JTD. Koupíš to za stejný peníze jako Feldu která neni shnilá a je to asi tak 100x lepší auto..

jasonspezza
hodnocení

No ja nechcu common rail ani nic co má váhy vzduchu, elektricky snímač plyn pedálu, a elektronické řízení motoru všeobecně.
nmd

Pak by možná stálo za zvážení, zda opravdu chcete friťáka.

jasonspezza
hodnocení

Samozřejmě chci ;)
nmd

Mám takový pocit, že Felicie se v TD nedělaly. Tady pozor, pokud jste očarován turboefektem TDi motorů, diesel bez turba má úplně jiný průběh. Krouťák tam bude ale po něm už nic. Ostatně ani starší turbodiesely se nedají s těmi moderními srovnávat - vznětové motory a turba k sobě nějakou dobu hledaly cestu a tehdy nebylo moc o co stát.

 

8gegujy
hodnocení

0x

Čím je auto starší a levnější, tím je třeba vybírat konstrukčně jednodušší, jinak tě to sežere. A to felicia plní. 1.9D nebrat. Hlučný motor, nejede a spotřeba také nic moc. Ideálně 1.3MPI.

Ano felicie reznou. Ale zase aspoň na místech, kde to není nebezpečné. A co se může na feldě vyjet, tak se za pár korun vymění za nové.

Takže na denní dojíždění do roboty klidně.

tycoon*

Tak, tak. U toho dieselu bych ještě dodal, že měl mnohem vyšší servisní náklady, protože výrobce předepisoval výměnu oleje, olejového filtru a odvodnění palivového filtru každých 7500 km a protože je potřeba pravidelná výměna rozvodů (výrobce sice předepisoval jen kontrolu, ale to je nesmysl).

U toho 1.3 MPI bych vzal 50 kW verzi, protože má vyšší kompresi. Ideáně po roce 1997, kdy byly provedeny modifikace hlavy válců.

 

fik
hodnocení

0x

Klidně ano,slouží výborně. Musíš ovšem už velmi dobře vybírat aby jsi natrefil na zachovalou

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]