Autem do Německa fabii 1.2 3valec

Od: Datum: 06.06.16 19:49 odpovědí: 35 změna: 19.06.16 17:23
Dobrý den
Chtěla bych vyrazit autem do nemecka muj přítel mi ale dnes řekl ze bych m8ohla uvařit motor mam fabii 1.2 3valec :) hledala jsem na netu ale nejsem z toho moc chytrá .zajimalo by me tedy zda to mám rysknout nebo ne.diky

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 06.06.16 19:53

Co je to za kravinu? pokud máš v pořádku chlazení tak můžeš jet kamkoliv chceš i s tříválcem a neuvaří se. S feldou,což je 1,3 čtyřválec mám procestovaný celý balkán kromě bosny,itálii,francii,španělsko a nikdy jsem nic neuvařil. V německu spíš než na chlazení bych si dával pozor na opálený,aby se ti tam taky nestala nějaká násilná nehoda.

Přítel ti to asi chtěl nějak vymluvit protože o tebe má strach,kam tam chceš jet?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: krisza
Datum: 06.06.16 20:01
Chci vzit mamu na nakupy do primarku..:)
Od: fik
Datum: 06.06.16 20:42

Tak v tom nebude problém,pokud máš auto v pořádku a umíš řidit

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.16 21:38
avatar

Fíku, nemůžete srovnávat motor z Feldy - což byl sice nepříliš výkonný, ale velmi spolehlivý a nenáročný čtyřválcový agregát a takovým nepodařeným tříválcovým motorem, jako je HTP

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.16 19:55
avatar
Klidne stim jet muzes. Neni to sice trhac na dalnice , ale znam kousky co najezdili i 400tisic km na dalnicich ve firme. Pokud mas vse ok tak jed.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.06.16 20:43

krisza - koukám, že pro otázku na žebrotu, nic si z toho nedělejte. POkud máte auto Fab.. 1.2 HTP, jako já, nic se nebojte, důležité, aby na měrce oleje byl vidět olej a v nádržce fridex a můžete valit. Jezdím po dálnici denně, mám najeto za 8 let skoro 150 ooo, většinou ho valím, často i co to dá, často i do němec.. Pro pohodlí z jízdy a pokud to neznáte, je dobré si koupit navigac, zjistit si adresy..i a máte vystaráno., osobně bych ani nepohrdl si zajet cestou na nějaký tamní bleší trh (Flohmarkt, Trödelmarkt), v Dráždanech jsou 11. 6. min. 2., A nenechte se strašit, můžou to být bezdomovci, kteří mnohdy ani auto neměli..:-D

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 06.06.16 21:34
avatar

Já se jednoznačně stavím k motorům HTP značně skepticky a domů bych jej nechtěl. Ale služebák si člověk může vybrat jen někdy a tak jsem před pár lety byl nucen jet na služebku do Belgie s tím, že bylo nutné jet právě Fabkou kombi s HTP. Navíc jsem tam musel vézt cca 250kg nářadí a náhr dílů a aby to bylo veselejší bylo nutné tam dojet svižně a prakticky nonstop. Upřímně jsem čekal, že to Fabka nedá, nicméně rozkaz zněl jasně a tak jsem autu šlápl na krk a přes celé Německo jel okolo 150km/h. Je teda fakt, že to auto žralo snad i trávu kolem cesty, spotřeba byla hrozivá, ale zase jsem si při častém tankování protáhl tělo. A můžu Vás ujistit, že ani při tomto zacházení se motor nepřehříval - teploměr ukazoval stále na 90°, jen přes polední vedro to malinko stouplo - asi na 100°.

Ale motor HTP má spoustu jiných problémů, takže doporučit ho nelze, nicméně přehřívání je zrovna věc, která není jeho problémem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.16 08:06

Teploměr ve Fabii lže. Je tam například softwarově nastaveno, že v rozmezí teplot od zhruba 70 °C do zhruba 105 °C je ručička teploměru "přikovaná" na 90 °C a ani se nehne. Skutečnou teplotu lze zjistit jedině z diagnostiky. Pokud se Vám ručička hnula směrem ke 100°C (reálná teplota mohla být klidně i 110 °C), měl jste pravděpodobně nefunkční ventilátor chladiče.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.06.16 08:53
avatar
To je 90% aut.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 07.06.16 00:04

Nevidim problém. Je to jízda jako každá jiná, není důvod proč by se měl motor uvařit. Jen počítej, že pokud to budeš kalit po dálnici 150 (jako všichni okolo) tak to sežere i trávu kolem cesty ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.16 08:15

Pokud funguje ventilátor chladiče a máte dost chladicí kapaliny, tak ten motor neuvaříte, ani kdybyste se snažila. Čili nemusíte se bát. I tak ale doporučuju jet klidným tempem. Při hodně vysoké záteži totiž motor chladí katalyzátor vstřikováním přebytku benzínu, což zvyšuje spotřebu.

Poznámka: Pokud by hrozil problém s chlazením, tak Vás auto upozorní blikáním nebo rozvícením červené kontrolky v příštrojové desce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 07.06.16 10:39

Jak může chladit katalyzátor přebytkem benzínu? čím víc benzínu,tím větší teplo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 07.06.16 11:53

Bohatá směs má nižší teplotu hoření a tím i spalin.

Nastuduj si co je HTP za zázrak techniky, tenhle motor ve Fabce nemá co dělat. S 1,3 MPI ve Feldě se to vůbec nedá srovnávat...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.16 12:05

Benzín dává teplo pouze při spalování, k čemuž je potřeba druhá komponenta reakce, což je kyslík. Když se dá přebytek benzínu, tak nevznikne žádné další teplo, protože chybí kyslík. Tzv. bohatá směs (přebytek benzínu vůči kyslíku) se ve výsledku projeví tak, že místo oxidu uhličitého jde z výfuku oxid uhelnatý.

Naopak teplo se spotřebuje na odpaření přebytečného benzínu (výparné teplo) a na jeho zahřátí (tepelná kapacita), což se projeví nižší teplotou spalin.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 07.06.16 12:27

Tak to jo,to už je mě pak jasný proč tenhle motor sežere při zátěži i trávu okolo silnice*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 07.06.16 08:55
avatar

Pokazit se může jakékoliv auto - i dobrá značka a servisované... - jen musíte dávat bacha, abyste nedala dalších 50 km po rozsvícení červené kontrolky...

A při žluté kontrolce prostě navštívit co nejdříve servis.

To "rozsvícení" samozřejmě znamená během jízdy. Při startování se rožnou všechny, po nastartování by měly výstražné a varovné kontrolky zhasnout...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 07.06.16 11:43

záleží na tom kam pojedete, pokud přes Kdyni dál Všerubským průsmykem a pak členitým kopcovitým terénem, fobie nebude stíhat a budete častěji podřazovat...mimo dálnici je často rychlost omezena na 80 km a někde i na méně, podle momentální situace, a na německé dálnici bych se obával jen českých řidičů v octaviích, kteří na úsecích s neomezenou rychlostí jezdí jako prasta

Ohodnoceno: 2x
 
Od: vernon
Datum: 07.06.16 17:33
A němci jezdí jako prasata u nás...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.16 20:08

tak tak ale byl jsem tam nedavno a bylo to dost poklidne.. 150-160 se dalo v pohodě udržet tempo s ostatnima.. předminule, když člověk zahlídl audinu v dáli či medoura, tak rychle uhýbat... a to jsou němci.. česke prasata jsem tam moc neviděl.. a je fakt že němci a rakušaci jezdi jak dobytci v polsku i u nás... nj taky jsem si pak blbě zvykal na české dálnice.. :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 08.06.16 11:24

Ty D/ A prasata u nás jsou velice často krajánci co tam pracujou a kalí to rychle domu. Ne všechny auta s D značkou řídí němec ;)

Ale pozoruju jev kdy agresivní čech přejede do Němec a jezdí naprosto předpisově, a němec přejede do Čech a jezdí stejně agresivně jak češi a s klidem vyhodí pytel odpadků do škarpy.. Holt Němci si umí udržet pořádek - tam si to nedovolí, tady je prakticky beztrestný...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 10.06.16 17:31
V zahraničí pracující češi jezdí s německou SPZ hlavně proto, že už je nebaví pokaždé když přejedou hranici, čůrat Polizeitům do kelímku... ;-D
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 10.06.16 21:10

No nevim, s českou značkou jsem byl v D asi tak 500x a nikdy jsem do kelímku nečůral a ani jinak mě nebuzerovali. Asi jezdim do jinýho Německa :D

Německou značku mají protože musí a němci si to hlídaj ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: treimitz
Datum: 11.06.16 22:24

Zdravím,

vůbec bych se cesty nebál - pokud je auto v pořádku.

Nepíšete jaký výkon máte...Mezi 40kW a 47kW je docela rozdíl. Verze se 47kW je hodnocena jako "lepší", ale ani s verzí o 40kW bych se cesty nebál. Před cestou si zkontrolujte stav oleje, chladící kapaliny, nahuštění pneu a pokud mohu doporučit, tak i vzduchového filtru - stačí sundat ten velký černý kryt, co je na motoru (je to zároveň i filtrbox), není třeba ho ani rozebírat, jen se otvorem podívat, jakou má filtr barvu - jestli je černý, doporučil bych jeho výměnu (stojí to pár korun a na jízdě se to pozná ) - pokud je filtr bílý, popřípadě lehce šedivý, jednoduše kryt nacvakněte zpět, natankujte a jeďte

S HTP o výkonu 40kW mám jen pozitivní zkušenosti - v pohodě dá 1.000 km na jeden zátah a pokud se s rychlostí budete držet kolem 110 - 120km/h, dá se jet do 7 litrů na 100 km. Mimo dálnic jezdím za 5,1 - 6,3 l/100km - počítáno od tankování do tankování.

Pokud někdo chce hanit motory 1,2 HTP a slyšel o nich maximálně tak v hospodě, doporučuji si o nich něco nastudovat - odborné materiály, nikoliv internetové diskuse - popřípadě si zakoupit speciál Světa Motorů (číslo 2/2016).

S pozdravem a přáním hezkého dne
reimitz.tom@volny.cz

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.16 22:51
avatar

Netřeba kupovat, na netu je to i oscanováno:

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Ohodnoceno: 0x
 
Od: treimitz
Datum: 12.06.16 01:03

To není ono. Ve mnou zmiňovaném čísle je porovnání jednotek HTP s ostatními pohonnými jednotkami, které byly pro Fabii k dispozici.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 12.06.16 13:31

Pokud někdo chce hanit motory 1,2 HTP a slyšel o nich maximálně tak v hospodě, doporučuji si o nich něco nastudovat

Hehehe, pokud si to přečteš, tak zjistíš že 1,2 HTP má čtyři zásadní kurvítka: 1. umístění katalyzátoru na bloku motoru tak, že přehřívá olej = karbony na dříku ventilů = jdou ztuha + velká vůle v uložení dříku = ventily se nedovírají a podpálí se. 2. umístění katalyzátoru blízko výfukových ventilů = po čase se piliny z katu dostávají na ventily = poškození ventilů = netěsnost = podpálení. 3. vyvedení EGR blízko klapky = zasvinění klapky a poškození dalších dílů - potenciometr, řídicí jednotka. 4. hydraulický napínák řetězu nemusí napnout a řetěz může přeskočit = potkání motoru.

Novější verze nemají EGR, mají vylepšený napínák a jiné svody, tak zůstává jen to přepalování oleje ;)

To že je HTP do Fabky vhodný jedině na jízdu po městě a ne všechno ostatní naprosto nevhodný je další věc... Nejede a žere, geniální :D Pro srovnání spotřebu 6 litrů klidnější ale svižnou jízdou mimo město mám s naloženým Focusem kombíkem 1,6 74 kW. Na dálnici při trvalých 140 si vezme 7 a motor si jen vrní...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: treimitz
Datum: 13.06.16 03:03

Neříkám, že je to geniálně promyšlený pohon...Avšak nemůžu souhlasit s "odborníky" z hospody, kteří tento motor kritizují jen proto, že to říká ten či onen.

Fabie 1,2HTP 40kW byla mé první auto, které jsem si v roce 2004 koupil - jako ojetinu s 10.000km, r.v. 2003. A ani po 110.000 km s autem nebyl jediný problém, pouze pravidelné výměny oleje po 10.000 km a samozřejmě filtrů, po 60.000 km svíčky...
Na běžnou jízdu (i svižnější) v městském i mimoměstském provozu bohatě postačuje - v porovnání s ostatními benzínovými jednotkami pro Fabii (vyjma 2.0 85kW - s tou zkušenosti nemám).
Motory MPI 44 a 50kW jsou tragické z pohledu pružnosti a spotřeby, pozdější 1.4 od VW vypadají papírově slibně, ale opět nenadchnou, protože člověk z údajů výrobce podvědomně očekává něco víc.

Motory HTP jsou mi sympatické, protože od 3-válce (dle zažitých představ) by toho člověk moc nečekal, ale opak je pravdou, protože je to "snaživý" pohon. Vždyť jen točivý moment 112 N.m (tuším) je na 1,2 litrový motor poměrně slušná hodnota - 1.9 SDI má snad 130 N.m...

V dnešní době už primárně jezdím jinými vozy, ale Fabii HTP si hrdě, jakožto své první auto, nechám a to nejen z nostalgie...Vždy se s ní rád svezu.

Pro srovnání Ti mohu sdělit, že 7-8l/100km si vezme v kombinaci i BMW 740xd - a o motoru "nevím" ani v městském provozu - ale to už bych nechal být, nějakého srovnávání s jinými auty, jelikož téma je primárně o HTP

PS: Ano, jsem zastáncem HTP, jelikož umí velice dobře posloužit, pokud k tomu má člověk vztah... ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.16 03:21
avatar
Ano mpi neni trhac , ale je nesmrtelny. Driv ti zhnije kastle , nez umre motor. Jedine co se stava , je praskani tesneni pod hlavou. Coz ti spravi za hubicku.
Zlate mpi , pred htp a tsi
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 13.06.16 09:28

S první 1,2 HTP mám najeto ca 2000 km - sorry ale o svižné jízdě se fakt nedá mluvit (neměl jsi předtím šáde 105? ;) a výkon, pružnost, spotřeba - to je opravdu tragédie. Použitelné jen do města a s prázdným autem. Mimo město se nedá předjet - na bezpečné předjetí kamionu jedoucího 70 kmh je potřeba výhled 2 km dopředu :D Ten motor v tom autě prostě nemá co dělat. Jediná Fabka která opravdu jede (i sedí na silnici) je ten dvoulitr (s tím jsem jezdil taky), pak 1,9 TDI 74 kW a ty slabší se musí brutálně vytáčet a stejně to nejede... 1,9 SDI - s tím se taky předjet nedá, ale je to naprosto spolehlivý držák a úsporný motor = kdo nepředjíždí tak bude spokojený.

HTP - pro důchodce do města ok, ale na to stačí jakékoliv auto. Mimo město tragédie. Ale chápu - máš to doma tak to chválíš. Buď rád že se ti ty kurvítka neprojevily. Výměnu oleje bych ale zkrátil na 7000 km / 1 rok

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mira33
Datum: 13.06.16 20:10

Já nevim, co řešíte :D Prostě je to auto s motorem a z A do B to dopraví :D

Htpčko mám taky - najeto přes 520 tkm...Nejprve tátovo služební, pak jsme ho koupili jako druhé auto do rodiny a teď s ním jezdím já...Je teda pravda, že to neni žádnej závoďák...ale to je si myslím dobře Alespoň se v tom začínající řidiči nezabijou...Já mám teda řidičák rok a jsem rád, že jsem ten rok jezdil právě v HTP, protože je to nenáročný a s tou svižností souhlasím...Kamiony, Golfy s 1.4 55kW i Octavie 1,6 75kW předjíždím v pohodě :D

@asd1 Kurvítka má asi každej motor ;) A že je jenom do města? Blbost ;) Jezdím z Hradce do Liberce na vysokou a jedu úplně v pohodě i s předjížděním ;)
A jestli potřebuješ 2km na to, aby jsi předjel kamion, kterej jede 70km/h, tak raději nelez na silnici, když nevíš, že když předjíždíš, že musíš šlápnout na pravej pedál :D Já předjíždím kamiony, který jedou 80-90km/h na cca 150-250 metrech...Takže budeš mít problém někde mezi sedačkou a volantem :D :D :D Jako nic proti, ale jestli neumíš předjet, tak bych to nesváděl na auto...Na 2km bych snad ten kamion předjel i Matizu :D
SDI budu kupovat po htp, buď až mě přestane bavit nebo až přestane sloužit a nechápu, co to kritizuješ...Protože máš Forda? Fordem tam a vlakem zpátky ;) Ne jako sorry, ale sdi jede líp jak 1,6 74kW s těžkým focusem...A navíc SDI jede za 4 litry (má ho kámoš a jezdí za 3,9litru)...

@treimitz Na spotřebu pod 5,5 na sto jsem se nedostal...Ale je to tím,že na to šlapu :D Jezdím tak za 6,5 - 7,5...
Olej měním po 15000km...Je to moc? Nebo? Jediný co jsem řešil mimo olej, cívky a svíčky, tak jsem musel vyměnit převodovku...Jako nevím jestli je to úplně pružný a výkonný :D Jede to dobře, ale nepsal bych to tak obecně, protože jsou auta, který jeddou líp ;) Jsem si i zašel koupit ten speciál, jak píšeš a musím říct, že je to zajímavý čtení...Hlavně jsem docela koukal, že Fabií jezdí tolik, jako že je to ještě dneska nejprodávanější ojetina...No prostě jsme měli štěstí a koupili si dobrý auta :) :D
Pošlu ti mail, jestli můžu, potřebuju s něčím na autě poradit :) Mira.Kral33@atlas.cz

@h0nz490 No nevím, jestli ti u MPI dřív zdechne karoserie než motor :D Mám motor v pohodě, ale hnije mi kastle :D Víko kufru u světel SPZ a prahy :D Takže asi karoserii přežije i HTP :D :D :D Ukaž mi MPU, který má najeto 520tkm jako moje htp...A k tomu aby žralo do 7l/100km a nechtělo nic než olej :)

A už se nehádejte, protože se stejně neshodnete a chudák holka, která si chtěla jen zajet na nákupy do dojčlandu :D :D

Buďte realisti, je to 3válec, kdo chce závodit, ať si koupí BMW se šestiválcem... :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.06.16 22:33
avatar
Znam mpi co meli pres 600+k km pak rez kastle (prahy) a slo to do srotu. Motor v dobrem stavu.
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: asd1
Datum: 14.06.16 09:32

Já jen že běžná klasická 1,6 má o 30 kW víc a žere stejně ;)

SDI nejezdí běžnou jízdu za 4 ale za 5 - kámoš si to dost přibarvuje. 3,9 se dá, ale ekorallye na klidný okrasce (a to s FF jedu za 5,5)

Zrychlení: Fabka kombík SDI 0 - 100 za 19s; Focus kombík 1,6 74 kW 10,7s - to ti přijde že SDI jede líp? Od tebe rady opravu budou stát za to :D

Tam Fordem zpátky pěšky - sorry Fabky se sypou zhruba stejně (porovnej škodovácký a fordí fóra co se řeší), a HTP, TSI a podobný motory se sypou mnohem víc. Mmch. z nových motorů tříválec Ecoboost je hodně povedený, koncern jen obdivně závidí...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 14.06.16 09:34

Jo a MPI s nájezdem přes půl milionu je hodně, to vydrží s dobrým zacházením většina. HTP jsi jeden z mála ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukas95
Datum: 14.06.16 10:57

Jistě že to zvládne, sice je to motor konstruovaný výhradně na městský a příměstský provoz, ale zvládne to bez problémů, pokud ho máte tedy v dobrém stavu s pravidelnou údržbou..

Jezdíme služebníma HTP Hradec Králové, Praha, Plzeň atd.. Takže pořád dálnice, 160-170 někdy až k tachometrové maximálce 180km/h, otáčky skoro v červeném poli a ten motor pořád drží a drží.. Je to neuvěřitelné a to od nás dostává jenom čoudy, víme jak dojezdí, tak budeme mít konečně něco lepšího, ale on si nedá říct a pořád jezdí.. *nevi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ferda33
Datum: 19.06.16 17:23

příteli by jsi měla dát válečkem po hlavě --- že si z tebe vystřelil...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.