Ochrana podpěrných míst prahů

Od: Datum: 28.05.16 20:39 odpovědí: 17 změna: 03.06.16 08:09

K provozu auta samozřejmě patří i jeho zvedání pomocí heveru malého (třeba v garáži nebo při defektu) i velkého (třeba v autoservisu). K tomu slouží u každého auta určená místa na prazích, kam lze hever umístit. Tato místa bývají k tomu účelu různě zesílená nebo upravená. Přesto však logicky musí po opakovaném využití těchto míst docházet k porušení ochrany antikorozní vrstvou gumoasfaltu či barvy. Zajímalo by mě, jak toto "poškození" během života auta průběžně řešíte. A nebo vás toto netrápí a necháváte svému osudu?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 28.05.16 20:45

Řeším to v kontextu ochrany celého podvozku,každý rok to prohlídnu a pokud je to někde odrbané,nebo náznak že by vylézala koroze,okamžitě to pečlivě zatřu novým gumoasfaltem. A to se samozřejmě týká i náprav,co z toho že budeš mít dobře ošetřený podvozek ale třeba ramena nebo nápravnice se ti bude rozpadat.

Dutiny naplnit vyjetým olejem nebo voskem,do prahu se dostaneš lehce,tam jsou určitě někde nějaké záslepky a do dalších dutin rovněž aby se daly ošetřovat. Pokud má někde rameno nebo nápravnice otvor,jakože určitě má,klidně to najel i tam,tím rozhodně nic nezkazíš

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pesk®
Datum: 28.05.16 21:00

nastříkam to potom (a příležitostně i třeba jindy ) konkorem nebo nějakou vazelínou ve spreji. Zvedá se to min. 2 krát ročně; nemá smysl na tom furt opravovat nátěr. olej odpuzuje vodu, nic ti tam nezrezne. Že to funguje, o tom nepochybuj. mám skoro 20ti leté auto ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: horan
Datum: 28.05.16 21:20

Proto se na to vlastně ptám. Jakýkoli dokonale provedený nátěr (tím spíše měkký gumoasfalt) se poruší i po jediném zvednutí auta. Tak jestli po každém zvedání řešíte i toto.

Od: fik
Datum: 28.05.16 21:44

Nevím čím ti zvedají auto,ale když dávám auto na sloupový zvedák tak se teda nic neodře. Na zvedáku mám gumové podložky,pokud už to má někdo vymačkané tak pak se to možná odře když to zvedá jenom tím kovem. Možná trošku se to odře příručním zvedákem v autě,ale taky rozhodně ne tak že by se gumoasfaltový nátěr zničil za jedno zvednutí.

Ono někteří mechanici jsou totiž strašný hovada,vůbec jim nevadí že venitř zas**rou čalounění,že zvedají auto tak že jej poškodí a nakonec ještě opravu odfláknou stylem máme dost lepící pásky. Takovým je lepší se obloukem vyvarovat-pokud máš auto za jedno zvednutí podřený tak bych vyměnil automechanika.

V dílně používám klasický sloupový zvedák,na každém rameni je silná gumová podložka z měkčený gumy a ještě nikdy se mi nestalo že bych autu poškodil antikorozní nátěr.

Jinak když zvedáš auto heverem tak je lepší pod gumoasfalt dát kapku přelakovatelný bodyny,ta je pružnější a jen tak se to neodře

Ohodnoceno: 0x
 
Od: horan
Datum: 28.05.16 22:33

Odření možná není přesný výraz. Prostě se ochranný materiál omačká. Působí tam velké tlaky, gumové podložky na zvedáku třeba nejsou úplně čisté atd. Bodyna je asi nějaký slangový výraz, který neznám...

Od: fik
Datum: 28.05.16 22:47

Bodyna je takový pružný nástřik,něco podobnýho jak to originální. Nebo autoseal,to je ještě tvrdší a odolnější. To nejde sundat ani špachtlí. To by možná bylo řešení pro tebe,to vytvrdne na takový stádium hodně tvrdý gumy,natřít tím ty místa kde se zvedá a to ti garantuju že ani za 10 zvednutí auta,pokud to nebudeš vyloženě škrábat to dolu nesundáš. Tím lepím blatníky ke karoserii,dokonale vodotěsný,působí to jako hluková izolace nebo to natírám na místa který jsou nejvíc vystavený náletům kamínků,hrany blatníků,podběhy. Tam kde je to vidět tak to jde přelakovat a kde to nejde vidět přes to natáhnu ještě vrstvičku gumoasfaltu aby to tam nesvítilo

Zase to auto neváží 5 tun,když se cca 1200 kilo těžké auto,rozloží na 4 ramena tak na každé nepůsobí tak obrovská váha. To by to na tom zvedáku muselo být snad měsíc. To že si mechanik neočistí a nepřipraví zvedák to je taky jen jeho chyba. Za auto zákazníka po dobu opravy odpovídá on a když je poškodí,měl by je na své náklady opravit

Ohodnoceno: 0x
 
Od: horan
Datum: 28.05.16 22:57
Od: fik
Datum: 28.05.16 23:21

Jj to je ono,ale možná na ty styčný místa bych aplikoval spíš ten autoseal.

Tohle http://www.autobyznys.cz/x263…el-body-115-autoseal-1kg-sedy

Tohle co máš v odkazu to je spíš jenom nástřik,takový pružnější,ale tady ten autoseal to je jistota. Normálně štětcem nanes rovnoměrnou vrstvičku tak 1 mm,samozřejmě na očištěný podklad. Pokud to správně aplikuješ tak pokud to nebudeš chtít sundat úmyslně tak to vydrží-samozřejmě taky za předpokladu že to nezničí mechanik nějakým pofiderním zvedákem

Ohodnoceno: 0x
 
Od: horan
Datum: 28.05.16 23:56

Nalezl jsem také toto: http://www.retech.com/cz/vyrobky/12/33

Podle popisu to taky nevypadá nepoužitelně.

Od: horan
Datum: 03.06.16 07:15

Ještě se vrátím k tomu Autosealu. Dle popisu by to měl být mimo konzervačního také lepící materiál. Jak lze toto chápat? Funguje snad jako lepidlo?

Od: fik
Datum: 03.06.16 08:09

Ano,tím se podlepují blatníky nebo jiné části karoserie,tam kde dosedá blatník na karoserii se to tímhle podmázne,zároveň to lepí a velice dobře těsní,pak se to přitáhne šrouby a žádná voda se pod to už nikdy nedostane,zvlášť když ještě vezmeš stětec a tím autosealem ty spáry přemázneš.

Ale stejně tak dobře se to dá použít jako antikorozní nátěr na velmi mechanicky namáhaná místa,ono až to strvdne tak to nelepí,to vytvoří takovou hodně pevnou gumu a poškodit se to dá jen máločím

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 29.05.16 09:40
avatar
To chces mit z auta veterana? Stejne ti casem zhnije na jinem miste nez kvuli heveru.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 29.05.16 10:04

Věř že pokud tomu dáš péči tak to nezhnije. Mám 17 let starou feldu,což je auto pověstné korozí. Je ježděná i v zimě,žádný že by to stálo pořád v garáži a najeto má už 430 tis. Každý rok pečlivě obnovím antikorozní nátěry a nástřik dutin a vše je originál a zcela bez koroze. Ono lidi často považují antikorozní péči za nadbytečnou a pak se diví že jim auto shnije. A nějak že bych u toho musel být dlouhý hodiny to ne,věnuju tomu 1 odpoledne i s další péči o auto

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.16 13:04
avatar

Cekas az neho bude veteran?

Je pravda , ze favority jiz nejsou videt a felcky taktez kvuli korozi mizi.

Ne kazdy se o to tak stara , ale ze by kazda rez byla jen kvuli heveru...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 29.05.16 16:02

Ano půjde na veterána,tohle auto mi udělalo tolik bezproblémových služeb jako žádný jiný,objezdilo prakticky celou evropu,postavil jsem díky němu barák. Kdykoliv,kamkoliv,i přes to že je ve věku kdy auta už začínají mizet,tahle felda i přes věk a nájezd je stále ve vinikající kondici a nemusím se s ní bát jet kamkoliv se mi zamane nebo že bych dostal pokutu. Za 7,5 litru LPG není vůbec co řešit. Karoserie 100% v původním stavu,kromě těch nátěrů se na tom nic nedělalo,jenom občas z venku naleštit tvrdým voskem-to taky hodně pomůže.

Stačí tomu dát jednou za rok trošku péče,nic víc,vyhradím si na to jeden den,auto si zvednu,prvně jdu na brzdy(kontrola,promazání pohyblivých částí a případná výměna opotřebených součástek)výměna brzdové kapaliny. Potom stav podvozku,vůle,neporušenost manžet,kontrola tuku v řízení,případně doplnění a případná výměna poškozených součástek,potom antikorozní nátěry,kde je sebemenší náznak že by to vylízalo okamžitě ošetřit a nakonec po zimě vůbec není na škodu tepovacím strojem vyčistit vnitřek,nesmrdí to tam,když si sedneš na sedačku tak se o ni nezamažeš. Olej po 10 tis,převodový po 60 tis,chladící kapalinu po 3 letech a s ničím není problém,za jeden den to v pohodě zvládnu,klidným tempem

Neměl bych prostě to srdce dát ji do šrotovací linky. Kdyby se podobné auto vyrábělo dnes,takhle spolehlivé,bez zbytečný elektroniky a asistentů,jen s trošku silnějším motorem tak neváhám

K tý ochraně,zase je pravda že když někde ten plastizol porušíš,kolem toho to začne hnít hodně rychle,zvlášť v zimě. Mechanici se s tím kolikrát nepářou,zvednou to jak se jim zamane,celý to tam dodrbaj,už kolikrát na těch ramenech nemají ani ty podpěrný gumy-co na tom je to přece auto zákazníka a není to vidět

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.05.16 18:36
avatar
Tak to jo. Ja mam fabku , menim jen olej jinak nic jineho. Nesmtely motor 1,4mpi v kombiku a staci uplne. Auto jezdi a jeste dlouho bude.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pesk®
Datum: 30.05.16 19:31

"jinak nic jiného" ... neboj, ono v tom jednou zakuká a bude :)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.