Jak s přepisem rámu?

Od: odpovědí: 3 změna:

Dobrý den. Potřeboval bych poradi jak přepsat ram na motorce. Jel jsem na STK a rekli mi, ze mam prerazeny ram a poslali me pryc ze mi technickou nedaji.Cislo na ramu je vane spatne "sedi" sice s papirama, ale na motorce toho sameho typu byvaji cisla ramu uplne jina. Takze ted mam propadlou STK a mohu byt rad ze mi motorku nezabavily.

Ram jde pry prepsat. Se znamim jsem se bavil a ten by mi prodal ram a ja bych prehodil vsechny dily na novy ram. Ram bych koupil, mel bych smlouvu o koupi, a Ted bych pry potreboval souhlas o vymene jednoho ramu za druhy ram, od vyhradniho dovorce?(jde o motorku ktera se k nam oficialne nedovazela). No a co pak musim na dopravku a na STK urcite, ale jak to mam udelat?a co vsechno jeste potrebuji k tomu za papiry?...No a jak nahlasit zmenu tech dilu z jednoho ramu na druhy(popripade motoru)? A jak stim starym ramem?ten bych chtel uplne papirove zrusit.To by slo jako ze by byl rozprodan na dily nebo zanikl...(Jaka by byla cena orientacne?) Dekuji za kazdou radu. J.T.

3 odpovědi na otázku

 

 


0x

Myslím že číslo rámu někdo vybrousil a znovu přerazil , samozřejmě neodborně, nabízí se otázka proč, motorka je pravděpodobně bouraná a rám byl nahrazen jiným...ale to je jen můj názor...máte pravdu, je podezření že rám byl získán nelegálním způsobem, vozidlo je technicky nezpůsobilé podle §37 Zákona č.56/2001Sb...Pokud si myslíte, že rám je skutečně původní, můžete se pokusit o bezpečnou identifiakci, a to v součinnosti s akreditovaným zástupcem výrobce...Výrobce má k dispozici všechny potřebné informace o identifikačních znacích...Aby jste uvedený "přeražený" rám zlegalizoval, musel by jste perfektně doložit, proč je číslo vyraženo nestandardním způsobem a také doložit písmeným stanoviskem výrobce, že rám je skutečně původní...pak by mohl úřad vydat rozhodnutí o tom, že se na rám vyrazí VIN nebo výrobní číslo náhradní technologií...tam kam správně patří, písmena a znaky požadované velikosti atd...Silně pochybuji, že uspějete, pokud ano, stát to bude minimálně několik tisíc...mohl by jste oslovit i firmy CEBIA, CARDETECT, bezpečnou identifikaci je schopna provést i Policie ČR...Ta by mohla také expertizou zjistit původní skutečné číslo rámu, pokud je z odcizené motorky, máte problém...

Při výměně rámu je nutné doložit způsob nabytí, t.j. kupní, darovací nebo jinou smlouvu, fakturu atd...pokud zakoupíte nový rám od výrobce, upozorňuji a připomínám, že rám, který na uvedený typ a model motocyklu patří, buď na něm bude nebo nebude vyraženo nějaké číslo, to lze dořešit s úřadem dle Vašeho trvalého bydliště...u rámu který není nový, ale pochází z provozované motorky musíte doložit původ, ten doložíte registračním dokladem, tedy buď českým národním technickým průkazem, nebo zahraničním, můžete například koupit motorku v zahraničí na díly, i s registračními doklady...Akreditovaný zástupce výrobce Vám na základ Vaší žádosti vydá potrzení, že lze nebo nelze rám z jedné konkrítní motorky nahradit jiným konkrítním rámem , tzedy rám s výrobním číslem (VIN) jiným rámem s konkrétním výrobním číslem /VIN/... a také zda to lze realizovat jako výměni náhradního dílu, nebo řešit jako přestavbu, včetně stanovení podmínek, které musíte splnit...Pokud půjde o výměnu jako náhradní díl, zaplatíte správní poplatek 50,- Kč, plus nějaké náklady za protokol z STK, který bude úřad vyžadovat...pokud půjde o přestavbu, může být idndividuální, tam zaplatíte správní poplatek 1.000, Kč, plus náklady na protokoly z STK, nějaký den to potrvá, úřad k tomu vydává 2 písemná rozhodnutí, nebo můžete využít služeb firmy, která má k provádění hromadných přestaveb licenci...tam jsou ceny smluvní, přestavbu Vám firma zapíše do velkého TP, na základě uvedeného zápisu Vám úřad vystaví nový malý TP a změny údajů zapíše do elektronické části registru za poplatek 50,- Kč...Předpokládám, že kamarád, který Vám, nabízí rám od motorky k němu nemá registrační doklady...pokud je nemá, nejste schopen doložit původ motorky a tedy ani uvedený rám nijak zlegalizovat...Pokud doklady má a jsou v pořádku, nebude to problém...původní rám, tedy celou původní motorku pak dáte k ekologické likvidaci a trvale vyřadíte z registru, včetně vyznačení vyřazení do dokladů, druhou přestavěnou motorku budete provozovat...Myslím že by jste mě vyrazit za technikem na místní registr vozidel a o všem se nechat podrobně informovat, protžer to bude právě ON, kdo s Váma bude jako pověřená úřední osoba jednat...

 


Takze kdybych to udelal tak ze koupin novy ram s doklady, tak by to bylo "nejjednoduzsi".Ram bych prihlasil na sebe jako motorku.No a pak bych mel teda zajit na urad a nahlasit zmenu motoru, musim jeste nahlasit zmenujinych dilu nez motoru nebo to muzu proste prehodit a vydavat za dily nove motorky? A jak mam na urade vyridit to ze jsem z toho stareho vzal ten motor a dal na novy? A jak pak ziskam stim starym holym ramem tu Ekologickou likvidaci?...A co mam rict urednikum ze se stalo stim starym ramem?To by je asi zajimalo proc ma prerazeny ram kdyby to videli a mel bych urcte problemy...

Já myslím, že s pochybným rámem co teď máte neuspějete, není totiž možné oficiálně legalizovat vozidla, u kterých je podezření, že mají souvislost s možnou trestnou činností...ale pokusím se naznačit, nebo vysvětlil, jakým způasobem lze provádět výměny rámů...na Vaše dotazy tedy odpovím...

Pokud budete mít dvě motorky a dvoje doklady, motorky budou shodné , myslím značku, typ, model atd...pravděpodobně po vás bude chtít technik na úřadu ještě písemné stanovisko akreditovaného zástupce - výrobce, že uvedené rámy lze vzájemně zaměnit...atd...ale to jsem už napsal...Předpokládámže se nejedná o technicky jednoduché motocykly značky JAWA nebo ČZ...

Pak požádáte úřad buď o přestavbu motocyklu - výměnu rámu, nebo jen o zápis změny technických údajů - výměnu rámů. Podle toho, jaké bude stanovisko výrobce.Podrobnosti Vám sdělí oprávněná úřední osoba, v každém případě oba doklady zůstanou tak jak jsou, rámy se prohodí, na prohozené rámy se náhradní technologií vyrazí výrobní čísla z dokladů. Na oba rámy, původní výrobní čísla se znehodnotí tzv. překřížkováním, tak aby zůstala čitelná. Do dokladů se provede zápis o vyražení čísla náhradní technologií, v souvislosti s povolenou výměnou rámu.Předtím Vás samozřejmě čeká minimálně evidenční kontrola na STK, v případě představby i technická. Výrobní číslo v dokladech se nikdy nemění ani nepřepisuju, po celou dobu životnosti vozidla zůstává stejné.

Pokud jde o motor, ten je náhradním dílem a jeho výrobní číslo se neregistruje, registruje se ale TYP motoru. TYP motoru musí zůstat stejný, výrobní číslo může být jiné. Výmaz výrobního čísla motoru provede úřad na žádost za správní poplatek 50,- Kč.Podívejte do velkého, případně malého TP, zda je tam vč motoru uvedeno, pokud není, a TP je původní, není v.č. zapsáno ani v registru. Pak můžete motor bez problémů nahradit jiným motorem stejného typu. Pokud by jste chtěl namontovat motor jiného TYP-u, musel by Vám to písemně odsouhlasit výrobce.

Získat doklad o ekologické likvidaci, to je už Váš problém.Holý rám je nositelem VIN, tedy identifikačního čísla, takže firmě vydávající potvrzení o ekolikvidaci by měl stačit,. bohužel to určitě nebude zadarmo.Bez poplatku se vystavuje potvrzení jen když je motovrak kompletní.

Úředníkům nebudete říkat, co se stalo se starým rámem, ale předložíte jim doklad o ekolikvidaci motorky, značku a doklady a a motorku trvale vyřadíte z registru vozidel.

Problémy mít budete, upozorňuji Vás také na to, že pokud přijdete za mnou na úřad s protokolem z STK, kde bude uvedeno, že máte "přeražený" rám nestandardním způsobem, obratem o tom budu informovat Policii ČR, protože je to ze zákona mojí povinností. Policii také vydám všechny podklady ze spisu Vašeho vozidla, pro účely vyšetřování. Motorka Vám bude zabavena a podrobena metalografické expertíze...Expertízou se zjistí původní VIN, a podle původníhio VIN také kde, kdy byla motorka vyrobena, kde kdy a komu prodána a kdo byl její posledním majitelem, myslím v době, kdy bylo VIN v pořádku. A také hned vyjde najevo, proč je číslo přeražené...Pokud to na úřadu zatajíte, zjistí se to při vyražení čísla náhradní etchnologií, provádějí to subjekty, které jsou k tomu kbvalifikovány a které byli úřadem vybrány na základě výběrového řízení...uvedený subjekt o pochybném rámu bude s největší pravděpodobností obratem informovat úřad a číslo náhradní technologií nevyrazí..pokud tedy nejste schopen předvědčivým způsobem zdůvodnit a doložit, jak a proč došlo k přeražení čísla, raději se zavrtejte, a to hluboko pod zem, i s pochybným rámem co máte...

Pokud nechápete proč, zopakuju to ještě jednou...nelze legalizovat vozidla, ani jejich části, pokud je podezření, že nějakým způsobem souvisí s trestnou činností...Je tedy na Vás prokázat skutečný původ rámu, jinak máte smůlu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]