Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vuz neustale topi

Od: daves* odpovědí: 6 změna:
Zdravim,cim to muze byt kdyz mi vuz neustále topi?zapnu ventilátor je to na studenem a jde misto studeneho horky teply vzduch kdyz dam kolecko na nulu stale cejtim pres mrizky ze vuz topi,mechanik mi menil nejakej odpor u hadic pod staracema ale nepomohlo to vsiml jsem jsi ze nejde termostat muze to byt i tim?ma to nejakou souvislost?mam starsi vuz fiesta 1.25 zetec 1998

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fik
hodnocení

0x

Ten odpor to je na ventilátor,to nemá s tím že to topí nic společnýho. Pokud máš systém topení průchozí,kde se vzduch usměrňuje pomocí klapek,tak máš urvaný ovládaní tý klapky. Pokud je to systém s kohoutem tak máš zatuhlý ten kohout že nejde zavřít.

Všiml že nejde termostat? to mi líp popiš-jako že nejde budík? nebo to vaří nebo je teplota strašně nízko?

daves*
hodnocení

Na budiku teplota stoupne hrozne nizko jen se trosku zvedne ale do pulky tech cca 90 stupnu se nedostane pouze kdyz auto necham dyl bezet na volnobeh tak se rucka dostane presne k 90
fik

To může být termostat,ale teď když jej opravíš tak to bude topit ještě dvakrát tolik. S tím topením záleží jestli máš lankovou nebo elektronickou regulaci,lanko se dá vždycky nějak nabastlit aby ta klapka šla zase zavírat,ale u elektroniky u takto starýho auta to je celkem vořech. Pochybuju že originální díly by jsi ještě sehnal. Leda pak na přívodní hadici do topení dát klasický uzavírací ventil na lanko a regulovat to pomocí toho. Když přívod teplý vody do radiátorku zastavíš musí přestat topit ať jsou klapky nastavený jakkoliv

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Zrovna tento vůz jsem měl - a stejný problém. On velmi často odchází panel nastavení - je částečně nebo plně elektronický.. dle typu.

Já to jednou zkusil měnit, ale zrovna jsem měl smůlu na jiný typ - zbytečné prachy... Řešil jsem to propojením půlcolkou a zašpuntováním topení... takže na zimu stále topilo, v létě stále bez topení... oprava za 100,-


doplněno 26.05.16 21:20:

jj- já to řešil snad měsíc - pak jsem si nechal udělat to účko, ale vidím, že půlcoul účko - tj. koleno 180° existuje... jen je dražší... Pod čelním sklem uprostřed jsou hadice spojené - vyjmete trubičku (neztratit) a dáte účko směrem k motoru, aby mohla kapalina proudit ... do těch hadic k topení jsem dal obyč plastové špunty od vína.

Jezdilo to ještě dobré 3 roky, než jsem to dál prodal :) - jen trochu kapaliny ukápne, takže cca deci dolijete...


doplněno 27.05.16 07:32:

@fik - já to nejprve zkoušel vymyslet nějakým "háčkem" se třemi kohoutky, ale je tam málo prostoru - prostě to tam nevleze...

daves*
hodnocení

Super diky za radu a dobrej tip :) v tech vedrech je to peklo jako v saune …
daves*
hodnocení

Super zkusim to diky!;

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]