Zpod auta něco kape

Od: Datum: 26.05.16 20:05 odpovědí: 19 změna: 03.06.16 09:58
Ahoj, zpod auta jsem si všiml, že mi kape asi voda z toho síťovanýho viz foto. Ale dost velká louže. Je to normální? Dík

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 26.05.16 20:12

To z toho asi nebude,neubývá ti chladící kapalina v nádobce? někde výš v motoru ti mohla prasknout hadička,například k topení a chladící kapalina prosakuje,na ten vlnovec už to jenom teče,podívej se jestli je to mokrý i výše. Palivo to určitě není,to by jsi poznal kdyby ti to káplo na rozpálený výfuk*smich* a na olej to taky nevypadá

A nebo máš klimatizaci? z výparníku když ji zapneš teče po vypnutí klimatizace celkem dost vody(voda vysrážená ze vzduchu).kolikrát je pod autama taky úplně louže

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.05.16 20:56
avatar

to sítovaný je vlnovec výfuku a asi se tam sráží voda

to že to kape na zem je známka toho že je vlnovec zralej na výměnu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 26.05.16 21:01

Voda se ale sráží až za katalyzátorem,voda vziká reakcí v katalyzátoru

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ova
Datum: 26.05.16 22:10
Podívám se jestli to kape výš, ale klimatizaci mám a zapínám ji. Bejvá z toho louže jakých bývá na parkovištích stovky
Datum: 27.05.16 18:19
avatar
Voda vzniká reakcí v katalizátoru? Ježkovy oči,kde jste na tento blábol přišel?Vodan nevzniká samozřejmě v Katu ,ale zkapalňuje se ve výfuku,většinou kondenzuje až posledním tlumiči., kam se dostává v podobě+ páry z paliva (0,Oprd,teda něco málo jo ale asi snad neměřiteklné množství-teda pokud se v benálu nejede na E85) ale hlavně ze vzduchu který nasává motor pro spalovaní paliva.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.05.16 22:08

To jsem potom měl ve svém Favoritu r.v.1989 taky katalyzátor. Voda se sráží tam, kde chladnou plyny s vodní parou tj v zadní části výfuku. Spíš ti tam ale poteče odjinud, třeba z klimy. Ten vlnovec je dost horký a pokud by byl díravý by jsi dost slyšel.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ova
Datum: 27.05.16 03:03
Ještě takovej poznatek: taky se mi i v těchto teplech začalo za jízdy mlžit přední okno hned nad větrákem. Nemůže to s tím souviset?
Datum: 27.05.16 09:54
avatar
Pokud by ubejvala voda a mlžilo to okna múže bejt díra v radiátoru topení já bych si líznul toho co kape jestli to neni sladký
Pokud by voda neubejvala a mlží se dost často to dělá nefunkční klapka přepínání vnitřní a venkovní ventilace zústane otevřen vnitřní okruh a mlží se okno
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 27.05.16 11:08

Taky bych tipnul na radiátor topení, ten je i někde nad tím vlnovcem. Z vlnovce by teklo pár kapek a jen za studena...

Na vnitřní okruh větrání by to v tomhle počasí mlžilo až za dlouho, jestli vůbec...

Pokud to je "stará piksla", tak i poměrně velká díra jde ucpat "ucpávadlem". Udělala se mi díra do chladiče kdy to teklo tak litr za minutu, nouzově jsem tam nalil ten blevajz, hned přestalo téct a drželo to ještě 50 tisíc km, dál nevím auto šlo z domu. Byl to Nigrin kuhler dicht 250 ml

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ova
Datum: 27.05.16 14:04

to ucpávadlo se někam naleje?

Od: fik
Datum: 27.05.16 17:20

Pokud máš to auto rád tak se na to vy**. To zcela zalepí chladící systém. Řešil jsem to sousedovi,kvůli malé díře na chladiči tam tenhle sajrajt nalil. Z nádobky už ani nešla odečítat hladina jak to bylo zasviněný,topení v zimě skoro netopilo jak to bylo uvnitř zalepený a byl snížený průtok,v létě se to naopak přehřívalo protože průtok tenkými trubičkami chladiče byl rovněž nedostatečný. Za celou dobu musel tak 4x čistit termostat protože se to na něj nalepilo a nechtěl se zavírat. Nakonec jsem nad celkovým čišťením strávil spoustu hodin,všechny hadice jsem musel odmontovat a pořádně vyčistit,koupit nový radiátorek topení a nový chladič,protože na to žádný čistidlo nepomáhalo a nalít něco fest agresivního do chladícího systému jsem si netroufl. Nejhorší byl blok motoru,po té co jsem to celý vyčistil,tak do bloku jsem se nedostal,po čase se to z něj vyloučilo a zase to bylo celý zahnojený znova,takže opět čistit. Kvůli tomu že byl lenošný koupit chladič tak jej to stálo ve výsledku tak 4x tolik.

Najdi kde je trhlina,kup hadičku a vyměň ji,to snad není takový problém

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.05.16 18:27
avatar

Pokud se máš rád a nemáš peníze v klidu tam nalej ,česky Utěsňovač chladicí soustavy, a dodrž pak návod na něm psaný-Funguje 100%,kdo tvrdí že ne asi jej ještě nepoužil. Navíc toto mnohdy dělali i servisy-naúčtovali nový chladič ale nalili jen utěsňovač.Funguje to skvěla a na rozdíl od lidí tvrdících že to zasere celou chl.soustavu já tvrdím že NE. Tyto záležitosti totiž fungují jen na vzduch za pomoci teploty a vzduchu jak teče ven!Osobně na toto jezdím už asi 6 roků cca 70 000?km a předtím také v jiném a motor + chladič vždy přežily zbytek auta


doplněno 27.05.16 19:32:

Kdoví co a jak dlouho tam bylo,pokud rozumíš autům ,tak přemýšlej co by mohlo udělat třeba mléko místou hydraulické kapaliny-no a představ si že se toto opravdu stalo .Kdysi jakýsi "opravář nalil do citroenu BX ,místo zelené hydraulické kapaliny-LHM+, mléko a pak se divil že mu to nefunguje a spousta věci se musela vyčisti a něco měnit. Zravna tak jsem viděl do tekopucího chladiče cpát hořčici... takže po svých kladných skušenostech něvěřím že to utěsnovač udělal!Kdoví co to bylo za sajrajt co jsi čistil .majitel se zajisté nepochlubil co tam dal aby ...


doplněno 27.05.16 21:43:

Ano souhlas-pokud teče hadice nebo spoj hadice-chladič,hadice-termostat pak jednoznačně vyměnit hadici toto utěsnovač ani neumí.Pokud teče radiátor topení a jen práce v servise vyjde na desetinásobek ceny výměníku a auto bude stát při rychlosti práce v servisu aspoň 14 dnů.navíc jjsem se setjkal s tím,že viděli že jde o citroena a odmítli COKOLIV na něm dělat!Jinak utěsnovače utěsní jen v kovu na styku se vzduchem,ale nemá smysl Tě přesvědčovat jen jsem psal své malé poznatky s tímto!Minule jsem použil od Sheronu ale asi nebyl tak dobrý jako v minulosti na jiném autě jiného výrobce. Od sheronu po vypuštění staré-růžové,tato byla po necelých šesti letech stále stejné barvy,ale po proplachu čistou vodou opět tekl,tak jsem použil FLUX-stop od MA-FRA. takže za dalších pět let budu chytřejší (jsetli za dva roky ovšenm projdu STK!)Ty v minulost na seatu se nesměli dát do nemrzky ,do vody a pak... nebudu se dál rozepisovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 27.05.16 19:01

Já to mám nafocený co v tom bylo za sajrajt,pokud chceš tak se to v PC pokusím vyhrabat. Do vyčištění chladící soustava prakticky nepoužitelná,s autem neustálé problémy jak jsem psal výše. Taková hnusná hnědožutá emulze,a ne opravdu to nebylo těsněním pod hlavou,protože se to tam objevilo až po nalití a po vyčištění už se to neobjevilo a na těsnění se nemakalo. Možná to byl špatný utěsňovač,ale do svýho auta bych to v životě nenalil. Kolik může stát ta hadička? nehledě na to že je tam pořád závada,soustava se během provozu tlakuje,může to kdykoliv praskout třeba na dovolené v zahraničí a auto nepojízdné na dálnici někde 2000 kilometrů od baráku to je fakt paráda,to za těch pár kaček věru stojí

Tak na téma servisy nemá smysl diskutovat,to je kapitola sama pro sebe,ti kolikrát mají na opravy grif a hafo lepící pásky


doplněno 27.05.16 20:04:

Jo nebo chlap nalil místo oleje do motoru hydrol(kapalina na chlazení vrtáků a obráběcích nástrojů) a pak se divil že se to po kilometru zadřelo. No ukazoval mi pixslu od toho utěsňovače,název bych si už za boha nevzpoměl,ale bylo to nový,ne že by to vyhrabal někde ze skříně. Podobnou práci bych už dělat nechtěl,protože to ani nešlo dostat z ruk,jediný čím to pouštělo bylo nitroředidlo. Nevím co to bylo za maglajs,jestli opravdu továrně vyráběný utěsňovač tak to normálně bylo na žalobu.

Ale nic to nemění na tom že radši než lít utěsňovač,je lepší tu závadu odstranit,hadice vydrží dlouhé roky a nejsou nijak drahé,pokud je správně utáhneš tak máš na dlouhý roky pokoj. Jezdit s vědomím že je tam někde trhlina,případně steřelá hadice,která může někde bez varování prasknout a rázem jsi bez chlazení to bych vážně nechtěl,i když to něčím utěsníš stejně tě to může někde zradit,může a nemusí...ale právě ta nejistota. Když máš dobrou hadici,dobrou sponu a očištěný nátrubek nemůže nikde nic kapat ani prolínat. To samé chladič,pokud netrefíš srnku tak taky vydrží dlouhý roky,v tomhle mě docela překvapili číňani,že jejich vika radiators jsou překvapivě velmi kvalitní,což u nich zvykem nebývá a stojí to pár kaček oproti originálu a dokonce to i pasuje

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jardas
Datum: 28.05.16 21:56

To, jak něco kape a jak se mlží sklo jsou stejné příznaky, jaké jsem měl já na Fabii.

Líznul jsem si z loužičky, bylo to sladké, dával jsem pozor na ubývání chladící kapaliny, ale neubývala zase tak moc, abych to nějak pozoroval, po vychladnutí motoru jsem koukal a svítil do motorového prostoru, ohmatával jsem všechny věci nad místem, kde byla na zemi loužička a všechno bylo suché. Potom jsem po jízdě a v tichu otevřel kapotu a slyšel jsem slabounké pískání. Nejdříve jsem si myslel, že píská odlehčovací ventilek ve víčku nádobky chladící kapaliny ale pak jsem si všimnul malinkých bublinek na hadičce k topení, sáhnul jsem tam a málem jsem se opařil, jak vystříkla cladící kapalina. Když motor vychladl, vymontoval jsem hadičku a zjistil jsem, že si do ní asi kousla kuna - bylo tam prokousnuto 6 malinkých direk, které na studené hadičce vůbec nebyly vidět. Protože chladící soustava je přetlaková, teklo to jen při zahřátém motoru, kdy je kapalina v soustavě natlakovaná a to trvá ještě nějakou dobu po zastavení. Po vychladnutí motoru se tlak v soustavě sníží a ještě se přivzdušní takže nic kapalinu nevytlačuje a malinké dírky se stáhly a nebyly vidět, ani nic nekapalo. Vyměnil jsem hadičku za 240 Kč a je pokoj.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 28.05.16 22:38

Hlavně tohle je zákeřný jak jsem psal výše,že malá dírka v hadičce se může rázem změnit na velkou. A zůstat bez chlazení někde daleko od domova to je lahůdka kterou bych přál jenom hodně špatným lidem,hlavně třeba na dálnici za plného provozu.

Kuny jsou zákeřný,na to jediná ochrana je garáž,částečně to jde zabezpečit plašičem nebo pepřem

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: jenda2
Datum: 29.05.16 22:14

To co kape kolem výfukového vlnovce je nejspíš rozmražený led z klimatizace. Stačí na kapalinu sáhnout, očuchat a musí vám to být jasné hned.

Z vlnovce nikdy nic kapat nemůže, protože se tam soustřeďují horké výfukové plyny. Aby tam byla voda, musel by se stát další div světa a to jen tak honem nebude.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ova
Datum: 02.06.16 16:06
Chladící kapalina neubývá. Byla měněna před třemi měsíci a stále mám stejně trošku nad rysku. Při vypnuté klimě bych řekl, že nic nekape.
Datum: 02.06.16 20:03

Tak jste si odpověděl sám .Je to ta voda z klimatizace.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ova
Datum: 03.06.16 09:58

Ale když ji zapnu, tak to je fakt louže třeba metr na metr, to je v pořádku?

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.