Jak se nastavuje vačka

Od: Datum: 24.05.16 21:17 odpovědí: 9 změna: 26.05.16 20:23

Zdravím, motory a všechna práce mě děsně baví a zajímá ale jedna věc mi stále uniká - když se motor rozdělá do posledního šroubku a potom zase složí jak se nastavuje vačka aby fungovala tak jak má? Jak se ti borci dokážou trefit na 100% a neseknou se třeba o zub na řetězu/řemenu?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: asd1
Datum: 24.05.16 21:20

Podle motoru, jsou značky nebo různé přípravky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marcell
Datum: 24.05.16 21:54

Tak dejme tomu třeba nahodně felicia - borci totálnš rozdělají motor a potom jako nic ho zase dají dohromady. Pro mě jiný vesmír

Od: vernon
Datum: 24.05.16 21:59
Zvládnul bych to i poslepu...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jasonspezza
Datum: 24.05.16 23:31
Tak zrovna Felicia 1.3 ma rozvod OHV. Vacka je v bloku. Tam je to jednoduchý, mezi ozubenými koly vacky a klikovky je řetěz a 2 značky. Správná pozice je ta když jsou ty 2 značky od sebe vzdálené 12 článků řetězu. A mají ukazovat dolů.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 24.05.16 22:01
V některých autoservisech pracují dokonce takoví borci, že se neseknou o jeden, ale třeba i o tři zuby. Potom je veselo...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pest®
Datum: 25.05.16 07:43
avatar
Ještě se pro kontrolu točí s motorem ručně, aby bylo citit jestli se nepotkal a když projedes celý cyklus tak pak musíš mít zase rozvod na všech značkách jako na začátku
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.16 10:08
avatar

Tomu, na co se ptáš se říká praxe. Nikdo to po narození neuměl, ale všechno se dá naučit. Navíc toto je celkem triviální záležitost, která chce jen jedno. Makat na sobě, číst, dívat se machrům přes rameno (když to dovolí) a jen se pořád učit. Budeš-li chtít, zvládneš to také, jestli Tě motory skutečně baví a máš k tomu přecijen určité předpoklady.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.05.16 19:45
avatar

Tak tak. Je to o praxi. Když jsem se učil, dělal mi mistra automechanik, který uměl seřizovat ventilové vůle na 12ti válcové tatře za běhu motoru. Ani jednou se nespletl. V době, kdy my se v učení učili měřit výšku spalovacího prostoru olůvkem, tak on měl na to samé přípravky, své vlastní výroby.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 26.05.16 20:23

Úplně jednoduše,na motoru jsou značky,před montáží hlavy si dá vačku na značku a kliku na značku,pokud to jde zajistit tak to zajistí přípravkem pokud ne tak to jen natočí na značky,smontuje motor. Potom jestli je malinká odchylka tak už to jenom lehoučko doladí(vačkové kolo jde po nasazení řemenu povolit a vačkou pootočit takže to jde vzájemně sesynchornizovat zcela přesně). U jmenovaný felicie 1,3 s rozvodem OHV to je úplně pro cvičený opice,klika a vačka jsou spřažený rozvodovým řetězem,mezi značkami musí být 12 článků a tím je vačka a klika vůči sobě ve správné pozici. Potom se motorem pootočí o 2 otáčky a když značky nebo zajišovací otvory sedí,tak je to dobře a motor může do provozu.

Pozor,ovšem jsou borci co se seknou klidně o několik zubů a už jenom při otáčení motorem ráčnou si dají ventily s pístem pusu a je motor na generálku-pozor i v ráčně máš takovou sílu že ventily lehko ohneš,jsou do motoru zasunuty většinou pod úhlem a ohnout je není vůbec nic těžkýho-potom už se nedovírají a musí se to oporavit

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.