Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se nastavuje vačka

Od: marcell odpovědí: 9 změna:

Zdravím, motory a všechna práce mě děsně baví a zajímá ale jedna věc mi stále uniká - když se motor rozdělá do posledního šroubku a potom zase složí jak se nastavuje vačka aby fungovala tak jak má? Jak se ti borci dokážou trefit na 100% a neseknou se třeba o zub na řetězu/řemenu?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Podle motoru, jsou značky nebo různé přípravky

marcell
hodnocení

Tak dejme tomu třeba nahodně felicia - borci totálnš rozdělají motor a potom jako nic ho zase dají dohromady. Pro mě jiný vesmír

vernon
Zvládnul bych to i poslepu...
jasonspezza
Tak zrovna Felicia 1.3 ma rozvod OHV. Vacka je v bloku. Tam je to jednoduchý, mezi ozubenými koly vacky a klikovky je řetěz a 2 značky. Správná pozice je ta když jsou ty 2 značky od sebe vzdálené 12 článků řetězu. A mají ukazovat dolů.

 

vernon
hodnocení

0x
V některých autoservisech pracují dokonce takoví borci, že se neseknou o jeden, ale třeba i o tři zuby. Potom je veselo...

 

hodnocení

0x
avatar pest
Ještě se pro kontrolu točí s motorem ručně, aby bylo citit jestli se nepotkal a když projedes celý cyklus tak pak musíš mít zase rozvod na všech značkách jako na začátku

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Tomu, na co se ptáš se říká praxe. Nikdo to po narození neuměl, ale všechno se dá naučit. Navíc toto je celkem triviální záležitost, která chce jen jedno. Makat na sobě, číst, dívat se machrům přes rameno (když to dovolí) a jen se pořád učit. Budeš-li chtít, zvládneš to také, jestli Tě motory skutečně baví a máš k tomu přecijen určité předpoklady.

 

nikdo*
hodnocení

0x

Tak tak. Je to o praxi. Když jsem se učil, dělal mi mistra automechanik, který uměl seřizovat ventilové vůle na 12ti válcové tatře za běhu motoru. Ani jednou se nespletl. V době, kdy my se v učení učili měřit výšku spalovacího prostoru olůvkem, tak on měl na to samé přípravky, své vlastní výroby.

 

fik
hodnocení

0x

Úplně jednoduše,na motoru jsou značky,před montáží hlavy si dá vačku na značku a kliku na značku,pokud to jde zajistit tak to zajistí přípravkem pokud ne tak to jen natočí na značky,smontuje motor. Potom jestli je malinká odchylka tak už to jenom lehoučko doladí(vačkové kolo jde po nasazení řemenu povolit a vačkou pootočit takže to jde vzájemně sesynchornizovat zcela přesně). U jmenovaný felicie 1,3 s rozvodem OHV to je úplně pro cvičený opice,klika a vačka jsou spřažený rozvodovým řetězem,mezi značkami musí být 12 článků a tím je vačka a klika vůči sobě ve správné pozici. Potom se motorem pootočí o 2 otáčky a když značky nebo zajišovací otvory sedí,tak je to dobře a motor může do provozu.

Pozor,ovšem jsou borci co se seknou klidně o několik zubů a už jenom při otáčení motorem ráčnou si dají ventily s pístem pusu a je motor na generálku-pozor i v ráčně máš takovou sílu že ventily lehko ohneš,jsou do motoru zasunuty většinou pod úhlem a ohnout je není vůbec nic těžkýho-potom už se nedovírají a musí se to oporavit

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]