Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace volantu + horké disky

Od: twinnkyy odpovědí: 8 změna:

Zdravím,

Mám dotaz ohledně vibrace volantu při brždění a po jízdě 20 km sáhnu na disky jsou dost horké.
Mám nové kotouče + brzdové destičky cca 3 měsíce. Napadlo mě, že budou křivé kotouče a proto při brždění volant vibruje a co další možnosti?
předem diky

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mzxy*
hodnocení

2x

budou "zvlněné"

kotouče se často vyrábí z čínské nočníkové ocele

reklamujte , a to hned!

 

hodnocení

2x

Řeknu vam to takto - ty vibrace jste začal mit ihned po vyměně? Anebo po nějake době, co jste s tim už jezdil? Po každe vyměně, se kotouče museji trochu šetřit. Alespon nějakych 200km - aby se přidřeli k destačkam. A když jste k novym kotoučum dal ihned nove destičky, tak to 100%! Ja jsem si to na autech měnil několik krat a brzdil jsem vklidu, aby se to vše naladilo a potom funguje jak ma.

No a ty vibrace určitě znamenaji, že bud to anebo to je křive - nejspiše kotouče. ( zase doufam, že tam nemate STARLINE)

Jinak, pokud volant vibruje ikdyž nebrzdite, tak to muže byt vyvaženim kol

twinnkyy
hodnocení

Ano, samozřejmě, že jsem po výměně jim nedával hned záhul, pomalu z lehka, 200km to nebylo, to přiznávám. A začalo to po 3 měsících - cca 1500km a vibruje pouze při brždění.

 

asd1
hodnocení

1x

Nejpravděpodobnější jsou možnosti:

1) nekvalitní kotouče - lze reklamovat kotouč

2) špatně namontované kotouče - lze reklamovat práci mechanika

3) špatně zajeté kotouče - to vyreklamujete leda u sebe

Nebo kombinace předchozích...

Horké kotouče jsou normální. Pokud jsou ale horké i při jízdě bez brždění tak může být zatuhlý třmen, pístky atd. Dá se to poznat i "auto na neutrál nejede lehce" nebo zvednout auto a zatočit kolem, pokud se hned zastaví tak je chyba, pokud stojí až po 5 otočkách tak je brzda v pořádku...

 

hodnocení

0x

Kotúč trochu vždy hádže do stran aby odtačil doštičky keď sa prestane brzdiť.Vyzerá to skôr na zaseknúté strmene a neplávu pri brzdení.


doplněno 28.05.16 22:26:

Robilo mi to tiež na pravom prednom kolese,tiež kotúčové brzdy,tak som dnes dal dole koleso,kotúče sú už vhodné na výmenu,kontroloval som rovinnosť,bola v poriadku.Tak som rozobral strmeň vyčistil som ho ako aj obloženie,málinko namazal a všetko zložil nanovo.Vybrácie ustali pri brzdení,všetko je OK.Takže príčinom bolo nefukčné plávanie strmeňa.

asd1

To je nesmysl. Destičky o kousek vrací pružné těsnění a ne že je roztahuje šmajdající kotouč ;)

Házivost kotouče je vždy buď nepřesnost při výrobě nebo nepřesné dosedací plochy náboj/ kotouč (výrobní nepřesnost; nečistoty) Případně zvlnění je vlivem nekvalitního materiálu nebo špatného zajetí, nebo i po zajetí nevhodným způsobem brždění (z velké rychlosti prudce zabrzdit a zůstat stát se žhavým kotoučem a deskama přitlačenýma na kotouč = v tom míste se povrch kotouče sytí materiálem obložení, kotouč v tom místě má jinou tvrdost, časem se vytvoří "hrbol" a začne kopat.)

Zatuhlé třmeny při brždění nekopou.

 

danys*
hodnocení

0x

chybu hledej v brzdiči! bud zatuhlý nebo se nevrací až tak, jak by měl.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Pravděpodobně při montáži nebyl promazán píst brzdiče a ten se nevrací jak má. To způsobilo trvalé přibržďování a zvlnění brzdového kotouče teplem. Levnější kotouče se netemperují jak by to mělo být, což je dělá levnějšími ale zároveň teplem plavou. Jestli můžete, nechte kotouče stáhnout na soustruhu a hlavně zkontrolovat brzdiče na netěsnost v prachovce a tím způsobené přidření.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]